Vlassentreffen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
suikerventje

Vlassentreffen

Bericht door suikerventje »

Het Vlassentreffen was gisteren grandioos, nog nooit zo een goede toerrit meegemaakt.
De aankomst in kortrijk was niet te doen. Er stonden duizende mensen langs de weg, vrolijk te juichen en wuiven naar elke motorfiets die passeerde. We waren 3200 motars, zalig om in zo een kolonnne motorfietsen te mogen rijden.
We waren één grote familie.
Volgend jaar zeker weer, moet je zeker eens meemaken.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Misschien wel maar ik NOOIT meer! Geef mij maar een ritje van Hillaire.
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Moet ongetwijfeld een leuk en zalig gevoel zijn geweest, maar geef (persoonlijk) mij maar de vrijheid van een lege baan aan cruise- en toegelaten snelheid ipv stapvoets.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
sprint

Bericht door sprint »

Stoffel schreef:Misschien wel maar ik NOOIT meer! Geef mij maar een ritje van Hillaire.
idem 8-)
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

kan best mooie rit zijn
maar dan alleen

ik heb mijn buik vol van mega treffens, na enkele nare ervaringen met mono bike's en andere laagvliegers.

vroeger nog meegedaan aan harttreffen, enz...
voor het goede doel

toch tijdens het rijden van de rit zijn er andere die denken, dat het goede doel is: chopperrijders omver te rijden zonder verdere hulp te bieden.
anderen slalommen alsof ze wereldkampioen skieën zijn en steken U dan de pas af.
mij zal je daar dus niet meer tegenkomen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Er waren 3200 inschrijvingen, maar dit is NIET gelijk aan het aantal moto's :!:
Elke duo teld mee als een inschrijving, maar heeft natuurlijk geen extra moto mee.

1 op 5 met duo? dan zijn er nog ongeveer 2600 moto's over, zonder rekening te houden met de zwartrijders natuurlijk.

Ik vond de route van 2007 niet zo heel bijzonder, en er waren er nog van mijn mening.
Veel te veel slechte wegdekken, met van die ingesmolten kiezelstenen als herstellingen en verder veel vuil en steentjes op het wegdek.
Er zijn er al VEEL betere geweest in het verleden.

Zeker drie ongevallen.
Eén gewoon weggegleden, gewoon pech of even verstrooid, want de snelheid lag behoorlijk laag.
Eén de beek binnen, aan hoge snelheid. (snelheidsmoto) Reden mij onbekend maar het zag er allesinds niet echt begrijpelijk uit. Kan snelheid zijn in combinatie met .....
Eén derde (Goldwing)aan 5 Km per uur de pas afgesneden tijdens het inhalen van een parkerende triak. Gelukkig geen schade als gevolg.

Het grootste probleem zijn inderdaad die wako's, die zonder respect voor iemand anders overal zomaar langs flitsen, plaats of geen plaats.
En dat doen ze tijdens de vrije rondritten, maar evengoed tijdens de kolonne.

Vandaar dat ik enkele keren in de kolonne gewoon de deur heb dichtgegooid, zodat de volgende niet in de verleiding meer werden gebracht om het toch maar te proberen. Voor onze en hun veiligheid.

Ik heb ook een wagen (tegenligger) moeten teken doen dat de weg opdraaien en rijden op dat ogenblik verboden was.
Kom die maar eens tegen als je aan volle snelheid de kolonne voorbij aan het steken bend. Levensgevaarlijk voor de wako's en voor de koekblikberijder :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Mufke

Bericht door Mufke »

Wij kiezen altijd voor de rit van Hilarius en Anne Marie te rijden ipv 't Vlastreffen !!!!

Geen wako's, geen moto's die warm draaien van te staan aanschuiven om Kortrijk binnen te rijden, geen inschrijvingsgeld, geen pijltjes volgen....
Maar wel een toffe bende BMW-vrienden, een schone rit op GPS en/of roadbook, die je dan ook aan eigen tempo kan uit rijden.

Mufke :wink:
Benj

Bericht door Benj »

Die uitgestippelde toer van Vlastreffen wil ik graag eens rijden. Maar dan moeten die 3200 anderen wachten tot ik ermee gedaan heb ! Dan mogen ze ook eens.
Is uitgegroeid tot een megashow-gebeuren, waar de echte motorijders al lang van wegblijven ...
Stelo

Bericht door Stelo »

Hoi,

Over het aantal motorfietsen zal er wel nooit echt duidelijkheid zijn.
Enerzijds houden ze bij die 3200 geen rekening met de duozitters, en anderzijds zijn er honderd(en) die zonder in te schrijven aansluiten bij de kolonne.

Wat wel indrukwekkend is, is de lengte van de kolonne.
Toen de voorrijdende Politiemannen net Kortrijk-centrum bereikt hadden, startte net de laatste motorrijder op de markt van Moeskroen. Dit is een kolonne van 15à20 km lang.

Zelf had ik plaats genomen (als toeschouwer) op de top van de helling tussen Rekkem en Lauwe (aan de linkerkant met oranje fluohesje, naast die knappe blonde). Indrukwekkend zicht op de vallei, en op duizenden motorfietsen die gedurende meer dan een halfuur bleven afkomen.

De meesten onder de deelnemers hielden het correct, maar natuurlijk waren er een aantal die waanzinnige streken uithaalden. Ze zijn niet talrijk, maar ze kunnen heel wat miserie veroorzaken, en helpen zeker de moeizaam opgebouwde nette reputatie van de motorrijder naar de knoppen.

Besluit : Zelf rij ik liefst met maximaal 3 motorfietsen, en zeker niet in zo'n grote groep. Dan ben ik liever toeschouwer.

Doei,

Stelo
R1200RT
Plaats reactie