Kletterend lawaai bij optrekken
Moderator: GVN
Kletterend lawaai bij optrekken
Hoi,
Graag eens enkele reacties omtrent een probleem met mijn R1150GS dat ik al een tijdje ondervind. Naast het feit dat hij voor de rest prima rijdt, normaal periodiek onderhoud krijgt, en volledig in orde is !
Telkens als ik na een normaal toerental (4-5000) plots jeuk krijg, en beslis om er nog eens 'een extra lap op te geven', of hem m.a.w. naar de hogere toerentallen breng, hoor ik een kletterend en rammelend 'geprotesteer'. Je zou denken dat er één en ander los komt te zitten en gaat rammelen, maar dat is het (bijna zeker) niet. Van zodra gas gelost wordt, is het lawaai weer weg.
Iemand heeft mij ooit verteld dat dit niet onmogelijk of abnormaal is, en opgelost kan worden met 98 octaan te tanken ipv 95 octaan.
Helpt inderdaad, maar helemaal weg is het niet.
Nog iemand dergelijke ervaring ?
Benj,
Graag eens enkele reacties omtrent een probleem met mijn R1150GS dat ik al een tijdje ondervind. Naast het feit dat hij voor de rest prima rijdt, normaal periodiek onderhoud krijgt, en volledig in orde is !
Telkens als ik na een normaal toerental (4-5000) plots jeuk krijg, en beslis om er nog eens 'een extra lap op te geven', of hem m.a.w. naar de hogere toerentallen breng, hoor ik een kletterend en rammelend 'geprotesteer'. Je zou denken dat er één en ander los komt te zitten en gaat rammelen, maar dat is het (bijna zeker) niet. Van zodra gas gelost wordt, is het lawaai weer weg.
Iemand heeft mij ooit verteld dat dit niet onmogelijk of abnormaal is, en opgelost kan worden met 98 octaan te tanken ipv 95 octaan.
Helpt inderdaad, maar helemaal weg is het niet.
Nog iemand dergelijke ervaring ?
Benj,
-
Iron Gonzo
kan distributie ketting zijn die wat rammeld
staat hier al ergens beschreven bij techniek
staat hier al ergens beschreven bij techniek
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Dank voor de reactie.moh_fan schreef:Benj,
mijn 1200RT heeft hetzelde. Bij flinke dot gas komt er enig mechanisch lawaai uit het vooronder.
Idd best te omschrijven als kletterend / rammelend.
Over een week of drie gaat ze voor een 10k beurt en zal ik eens vragen aan één van de monteurs wat zij daarvan denken.
Bij het eerstvolgende onderhoud vraag ik uiteraard ook hoe of watg. Maar twee meningen zijn nog steeds beter dan één. Graag jouw commentaar na bezoek aan monteur ?