BIV k 1200 GT
Moderator: GVN
BIV k 1200 GT
Ik overweeg een k 1200 gt in te voeren uit Duitsland. Ik heb echter ergens opgevangen dat de GT's in Duitsland allemaal 'fullpower' staan. Indien ik er zo eentje aankoop, kan ik die dan hier nog als een fiscaalgunstige 79 kW laten inschrijven? Of kan die GT ook teruggetuned worden voor de inschrijving hier in België of heeft dit hoegenaamd geen zin?
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
Een van oorsprong (!) full power versie zonder meer inschrijven met lager vermogen kan niet, tenzij iemand schriftvervalsing pleegt
(want het EU gelijkvormigheidsattest van je Duitse K1200GT vermeldt 152 PS of de overeenstemmende KW's...). Het vermogen beperken tot fiscaal vriendelijke 98 PK is technisch gezien geen enkel probleem (de Franse modellen hebben trouwens ook "maar" 98 PK). De Duitse dealer (of BMW Duitsland?) moet je dan wel een officieel document (of nieuw EU gelijkvormigheidsattest?) bezorgen waarop het beperkte vermogen vermeld staat. Ik weet niet of BMW Belgie, of een Belgische dealer dit voor je zouden willen doen (je kan je altijd vooraf informeren).
Trouwens, het verschil tussen 98 PK en full power merk je enkel boven de 7000 RPM...Daar kom je bij de Belgische verkeersomstandigheden niet zo vaak.... als je aan het topsnelheid-topic wil meeschrijven, wordt het natuurlijk een andere kwestie
Trouwens, het verschil tussen 98 PK en full power merk je enkel boven de 7000 RPM...Daar kom je bij de Belgische verkeersomstandigheden niet zo vaak.... als je aan het topsnelheid-topic wil meeschrijven, wordt het natuurlijk een andere kwestie
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
Werner Von C.
- Contacteer:
(S)Campi wrote: Belasting op In Verkeerstelling, éénmalig te betalen
Wel , het is nog veel erger , deze belasting is verschuldigd , TELKENS het voertuig door een nieuwe eigenaar ingeschreven zal worden.
En TELKENS gaan ze weer met een stuk lopen ..........
als ze maar gelukkig en gezond zijn .....
Philippe
Wel , het is nog veel erger , deze belasting is verschuldigd , TELKENS het voertuig door een nieuwe eigenaar ingeschreven zal worden.
En TELKENS gaan ze weer met een stuk lopen ..........
als ze maar gelukkig en gezond zijn .....
Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
... "gelukkig"
vermindert de BIV met de ouderdom van het voertuig (zij het een schamele 10% of zo per jaar) 
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
the riding man
Als ge een occassie koopt waar vroeger dus biv op betaald is geweest dan kunt ge die nog is betalen. En voor zover ik weet is dit in duitsland en frankrijk niet het geval. Weet typisch belgisch zeker?!(s)Campi schreef:Belasting op In Verkeerstelling, éénmalig te betalen...typisch Belgisch truukje enkele jaren geleden uitgevonden ter vervanging van iets wat ze geschrapt hadden, de Staat gééft NOOIT cadeau's (of 't moeten vergiftigde zijn...)
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
moh_fan
- Contacteer:
Dus BIV is een belasting naar vermogen en leeftijd van de moto, die telkens betaald dient te worden als de moto van eigenaar veranderd...
BPM is een onderdeel van de consumentenprijs.
Voor motorrijwielen met een netto catalogusprijs van meer dan € 2.133 betaal je 20,7%.
M.a.w. een 1200RT kost in NL netto € 14.914
Na de BPM bijtelling € 18.001 
BPM is een onderdeel van de consumentenprijs.
Voor motorrijwielen met een netto catalogusprijs van meer dan € 2.133 betaal je 20,7%.
M.a.w. een 1200RT kost in NL netto € 14.914