PocketPC gebruiken als navigatie.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nick_66

PocketPC gebruiken als navigatie.

Bericht door Nick_66 »

Ik wil mijn pocketPC gaan gebruiken als navigatie op mijn BMW R1100R uit 98. Heeft er iemand ervaring mee hoe je zo'n pocketpc waterdicht kunt monteren op je motor? De gps receiver zal een bluetooth geval zijn.
R12RT

Bericht door R12RT »

Ik gebruik m'n pocket pc in de kaarten tas van m'n R11S voorlopig
Maar heb nu bij EKO een tasje gevonden van Bags Connection
je hebt ze in verschillende maten

http://www.bags-connection.com/

Het tasje zal worden gemonteerd dmv ram mount accessoires.
De blauwe tand gps muis zal ik of in de tanktas of vestzak steken
want hij gaat 20 uur mee en hoeft dus geen 12V.
In het tasje kan de BT muis er niet bij want heb het kleinste model gekozen daar op een S erg weinig plaats is.

zie

http://www.pvdk.be/joomla/index.php?opt ... &Itemid=76
en
http://www.pvdk.be/joomla/index.php?opt ... &Itemid=76

dit is de site van een van de forumleden.

suc6
Nick_66

Bericht door Nick_66 »

Ontzettend bedankt voor de tip :grin:

Zoiets zocht ik nou. Vraag me wel af of met dit systeem mijn pocketpc kan monteren op mijn tanktas of ben ik genoodzaakt een andere aan te gaan schaffen? Dat ga ik nog even uitzoeken.
volpetrolski

Bericht door volpetrolski »

welke software gebruik je voor die pockpet pc? ervaring met nav4all?
(http://www.nav4all.com)
voordeel : kost niks (behalve telefoonkosten om kaart te downloaden) behalve gps ontvanger
nadeel : compatibiliteit met onroute,...??
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Als je het tasje alleen koopt, en dan een ram mount monteert, lukt het met of zonder tanktas. Dat lijkt me het beste. Een schijfje met bolletje op de bodemplaat van het tasje, en een bolletje ergens op het stuur... zo bleek het bij mij het best te functioneren...
R12RT

Bericht door R12RT »

Ik gebruik Tom 5.24 op een Qtek 9100 met een Adapt blauwe tand GPS muis en dat voldoet voor me,
niet het laatste nieuwe en de laatste kaarten maar ben altijd weer thuis gekomen, en op tijd nog nooit met de deegroller kennis gemaakt.
585cc links - 585cc rechts
Gert Horsting

Bericht door Gert Horsting »

Ik gebruik voor mijn Sony Ericson P910 een Otterbox. Zijn volledig waterdicht en het touchscreen is nog te bedienen.

http://www.otterboxcases.nl/

Heb er zelf een waterdichte aansluiting op gemaakt voor de stroom.
petervdc

Bericht door petervdc »

Ik heb zo'n otterbox liggen, die weg mag (potk), met ram mount steun.

Kheb nu een Zumo, en mijn Dell Axim gebruik ik enkel nog als pda, niet meer als gps.
R12RT

Bericht door R12RT »

prijs en fotoke aub
Nick_66

Bericht door Nick_66 »

volpetrolski schreef:welke software gebruik je voor die pockpet pc? ervaring met nav4all?
(http://www.nav4all.com)
voordeel : kost niks (behalve telefoonkosten om kaart te downloaden) behalve gps ontvanger
nadeel : compatibiliteit met onroute,...??
Hoi,

Ik ga TomTom gebruiken op mijn pocketpc. Verder heb ik er nog geen enkele ervaring mee.

Zoek eerst naar een goede oplossing om mijn pocketpc waterdicht te monteren op de motor.
Nick_66

Bericht door Nick_66 »

petervdc schreef:Ik heb zo'n otterbox liggen, die weg mag (potk), met ram mount steun.

Kheb nu een Zumo, en mijn Dell Axim gebruik ik enkel nog als pda, niet meer als gps.
Ik heb een Asus A620BTU pocketpc. Zou deze passen in zo'n Otterbox? Zou ook eens moeten kijken of dit systeem goed te monteren is op mijn BMW R1100R.
dirkske

Bericht door dirkske »

Blijkbaar rijden jullie allen steeds in de regen :shock:
Enfin als ik de tegenslag heb dat het regent gebruik ik gewoon een plastiek zak, is heel goedkoop, past altijd en is snel uit te wisselen als hij "versleten" mocht zijn 8-)
R12RT

Bericht door R12RT »

[quote="dirkske"]Blijkbaar rijden jullie allen steeds in de regen

Hoe zou dit anders kunnen in dit kl?te land.

Je vertrekt met zon maar weet nooit of je droog aankomt.
petervdc

Bericht door petervdc »

dirkske

Bericht door dirkske »

er 11 100 es schreef:
dirkske schreef:Blijkbaar rijden jullie allen steeds in de regen

Hoe zou dit anders kunnen in dit kl?te land.

Je vertrekt met zon maar weet nooit of je droog aankomt.
Mmja maar zo wreed valt dat toch niet tegen vind ik, enfin gisteren toch ook nat geworden, kon bijna niet anders, maar was van zo een korte duur en de PDA zit achter het windscherm dat ik niet eens de moeite deed om hem te "plasifieren hehehe" en hij is droog gebleven :wink:
petervdc

Bericht door petervdc »

Tjah, de pda in de otterbox is beschermd in weer & wind, ook schokbestendiger, kan niet van je moto donderen enz.

Edit : een printplaat in de pda die vochtig wordt is niet echt bevorderlijk voor een lang leven...
dirkske

Bericht door dirkske »

petervdc schreef:Tjah, de pda in de otterbox is beschermd in weer & wind, ook schokbestendiger, kan niet van je moto donderen enz.

Edit : een printplaat in de pda die vochtig wordt is niet echt bevorderlijk voor een lang leven...
Mijn PDA bevestiging heeft "ingebouwde schokbrekers" :grin:
En zal ook niet zomaar van de moto donderen hoor, ik zal eens een foto moeten plaatsen denk ik :wink:
Nu ja ik heb het wel zelf gemaakt, en dat kan niet iedereen, je moet een beetje feeling hebben enz.

Een paar druppeltjes op een scherm, dat al is voorzien van een folie zal nu niet bepaald je printplaat gaan aantasten hoor, uiteraard als het echt seirieus regend dan zal ik wel halt houden, en mijn voorzorgen nemen natuurlijk.

Een kant en klaar item zoals een otterbox is pratisch maar vind ik persoonlijk te duur, ik kan zelf zeker evengoed en nu en dan misschien zelfs beter :wink:
Plaats reactie