kledij
Moderator: GVN
kledij
Mijn kledij is aan vervanging toe : ben een GS rijder, die op net géén 3 jaar zo'n 63 K KM bij mekaar heeft gereden, in alle weersomstandigheden behalve bij sneeuw en ijzel.
Twijfel nu ernstig tussen Atlantis en Streetguard : beide pakken blijken super en ogen mooi maar hebben elk hun specifieke eigenschappen, voordelen en nadelen. Ik heb de "commerciële - technische vergelijking al achter de rug. Graag de mening van de gebruikers gebaseerd op jullie ervaringen.
Twijfel nu ernstig tussen Atlantis en Streetguard : beide pakken blijken super en ogen mooi maar hebben elk hun specifieke eigenschappen, voordelen en nadelen. Ik heb de "commerciële - technische vergelijking al achter de rug. Graag de mening van de gebruikers gebaseerd op jullie ervaringen.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Hugo,
Heb dezelfde keuze moeten maken. Mijn ervaring :
Streetguard
+ Compleet systeem met voldoende bescherming (Kevlar)
+ Wind en waterdicht met Gore-tex membraan verweven in de buitenstof
+ Voor zowel winter als zomer
+ Uitneembare binnenvest
+ Voldoende opbergmogelijkheden
+ Lichte constructie
- Is wel wat stugger dan een lederen pak
Atlantis
+ de luxe van een lederen pak
+ soepelheid top
+ voldoende bescherming
+ is zeer duurzaam
- Gore-tex binnenvest en broek is optie
- Als het gaat regenen slorpt de buitenvest water op en wordt zwaarder
- Verkleurt van "donkerblauw" naar grijs op verloop van jaren
Ik heb dus voor het Streetguard pak gekozen, en nu de Streetguard 2 uit is kan je wel mooie slagen doen met de Streetguard 1.
Allez, veel succes met je keuze
Heb dezelfde keuze moeten maken. Mijn ervaring :
Streetguard
+ Compleet systeem met voldoende bescherming (Kevlar)
+ Wind en waterdicht met Gore-tex membraan verweven in de buitenstof
+ Voor zowel winter als zomer
+ Uitneembare binnenvest
+ Voldoende opbergmogelijkheden
+ Lichte constructie
- Is wel wat stugger dan een lederen pak
Atlantis
+ de luxe van een lederen pak
+ soepelheid top
+ voldoende bescherming
+ is zeer duurzaam
Ik heb dus voor het Streetguard pak gekozen, en nu de Streetguard 2 uit is kan je wel mooie slagen doen met de Streetguard 1.
Allez, veel succes met je keuze
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Dirk Pauwels
De kledij van BMW is stervensduur! en dan te weten dat ze hun kledij in licensie laten maken bij hoofdzakelijk italiaanse fabrieken.... Het loont vaak de moeite om ook eens bij de andere gerenomeerde kleding merken te gaan kijken. Vaak goedkoper en meer keuze. Persoonlijk heb ik eigenlijk enkel een paar handschoenen van BMW, die zeer goed zijn, en de Savanna laarzen die niet waterdicht zijn ondanks de goretex voering (en bovendien heel duur waren). De rest is goretex van HG voor de winter en woon-werk, goed en goedkoop, bovendien waterdicht en ademend met zeer goede bescherming en een Dainese pak, al een jaar of 7 oud, en waarvan de beschermende factor al euh... uitvoerig in de praktijk getest is. Ik kan er echt niet bij waarom mensen meer willen uitgeven voor kledij enkel omdat er BMW opstaat. Het is niet kwalitatief beter, slijtvaster of comfortabeler dan andere goede merken, maar wel een pak duurder. Mss toch een beetje snobisme
? Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om te kopen wat ze willen hé
Mvg,
Dirk
Mvg,
Dirk
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
J-P
- Contacteer:
Ach, het is maar een geluk dat BMW geen wc-papier verkoopt, net zoveel laagjes als dat van de aldi maar 3x zo duur, je weet wel
Dat logo doet toch erg veel...
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
kledij
Dirk, mijn vraag ivm kledij (toevallig BMW) houdt géén enkele appreciatie in over het feit of andere merken al dan niet kwalitaitef even goed zijn. Mijn vraag is om op basis van de specifieke eigenschappen van beide pakken (leder / textiel) met elk hun voor- en nadelen een verstandige keuze te kunnen maken, gebaseerd op konkrete ervaringen van gebruikers.
Andere overwegingen zijn voor mij ook relevant maar van tweede orde.
Jurgen, wat bedoel je met "de luxe van een lederen pak" ? Indien Streetguard, opteer ik voor de vernieuwde versie, ondanks de mooie kortingen die ongetwijfeld zullen gegeven worden. Het cool-effect en de zichtbaarheid (veiligheid) zijn me het prijsverschil waard
Andere overwegingen zijn voor mij ook relevant maar van tweede orde.
Jurgen, wat bedoel je met "de luxe van een lederen pak" ? Indien Streetguard, opteer ik voor de vernieuwde versie, ondanks de mooie kortingen die ongetwijfeld zullen gegeven worden. Het cool-effect en de zichtbaarheid (veiligheid) zijn me het prijsverschil waard
-
Jo De Paepe
Hugo,
Ik rijd sinds 1996 rond met het Atlantis 1 pak van BMW. Was indertijd een zeer duur pak , maar na 8 jaren van zeer intensief gebruik;heeft het nog niets van zijn doeltreffendheid verloren. Al bij al komt het over de jaren gerekend niet zo duur.
Ik heb enkel de rits van de jas al eens laten vervangen (45euro)
Bijkomend voordeel ,je kan afwijkende maten bestellen vb kort en dik en lang en smal, zo heb je steeds een perfect pak.
1 nadeel je loopt jaar in jaar uit met hetzelfde pak rond
Ik rijd sinds 1996 rond met het Atlantis 1 pak van BMW. Was indertijd een zeer duur pak , maar na 8 jaren van zeer intensief gebruik;heeft het nog niets van zijn doeltreffendheid verloren. Al bij al komt het over de jaren gerekend niet zo duur.
Ik heb enkel de rits van de jas al eens laten vervangen (45euro)
Bijkomend voordeel ,je kan afwijkende maten bestellen vb kort en dik en lang en smal, zo heb je steeds een perfect pak.
1 nadeel je loopt jaar in jaar uit met hetzelfde pak rond
Uit eigen ervaring:gore-tex binnenvest en broek zijn niet echt nodig ,zelfs bij een stevige regenbui blijf je droog maar na verloop van tijd laten de naden het water door.Het leder is waterafwijzend behandeld en neemt maar 10% water op.Zelf na een wasbeurt in de wasmachine is het pak op een uurtje droog.JüRgen schreef:
Atlantis
+ voldoende bescherming
+ is zeer duurzaam
-
StievieR11S
Vorig jaar ook lang lopen zoeken naar mooie stijlvolle motorkleding.
Uiteindelijk toch uitgekomen bij de streetguard. Zowel voor mezelf als m'n vriendin.
Nog geen seconde spijt van gehad.
Voordeel vind ik: de goretex zit in de bovenlaag geweven. Gevolg: geen "zwaar met water doordrongen" pak bij regenweer. En de streetguard is bij mijn weten tot nog toe het enige pak met deze eigenschappen.
In ieder geval is je keuze goed. Want het zijn volgens mijn bescheiden mening de twee toppakken op de markt waaruit je kiest !
Uiteindelijk toch uitgekomen bij de streetguard. Zowel voor mezelf als m'n vriendin.
Nog geen seconde spijt van gehad.
Voordeel vind ik: de goretex zit in de bovenlaag geweven. Gevolg: geen "zwaar met water doordrongen" pak bij regenweer. En de streetguard is bij mijn weten tot nog toe het enige pak met deze eigenschappen.
In ieder geval is je keuze goed. Want het zijn volgens mijn bescheiden mening de twee toppakken op de markt waaruit je kiest !
Keep the blinking parts up !
HELABA JPJ-P schreef:Ach, het is maar een geluk dat BMW geen wc-papier verkoopt, net zoveel laagjes als dat van de aldi maar 3x zo duur, je weet wel![]()
Niet tegen mijn professionele kar rijden hé....
Het schijtlint van den aldi.... pas daar maar mee op...!!! fecale buizen gruwelen ervan
Amicaal
Chiepe
-
J-P
- Contacteer:
Ik had geen idee Chiepe, ik koop altijd bij de Jumbo of C1000 want Albert Heijn is hier net als BMW 
J-P
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
Ik heb om net dezelfde reden een Streetguard voor herfst-winter-lente. In de zomer gebruik ik mijn Black Denim (absoluut niet water- en winddicht, ik kan er van mee sprekenStievieR11S schreef: Voordeel vind ik: de goretex zit in de bovenlaag geweven. Gevolg: geen "zwaar met water doordrongen" pak bij regenweer. En de streetguard is bij mijn weten tot nog toe het enige pak met deze eigenschappen.
kledij
Jongens, de kogel is door de kerk. Op basis van alle ontvangen info uiteindelijk gekozen voor het Atlantis-pak. Vooral het geroemde draagcomfort heeft de doorslag gegeven. Een regenpak hebben we vorig jaar al gekocht. Mogelijk overweging : volgend jaar een streetguard II aanschaffen. Maar eerst even afwachten of Atlantis (met goretech) voldoet aan de hoge verwachtingen. Spijtig dat je moet kopen vooraleer te kunnen testen. Zou men eigenlijk iets voor moeten kunnen organiseren...
Re: kledij
Jup,hugo schreef:Jongens, de kogel is door de kerk. Op basis van alle ontvangen info uiteindelijk gekozen voor het Atlantis-pak. Vooral het geroemde draagcomfort heeft de doorslag gegeven. Een regenpak hebben we vorig jaar al gekocht. Mogelijk overweging : volgend jaar een streetguard II aanschaffen. Maar eerst even afwachten of Atlantis (met goretech) voldoet aan de hoge verwachtingen. Spijtig dat je moet kopen vooraleer te kunnen testen. Zou men eigenlijk iets voor moeten kunnen organiseren...
Mijn atlantis is reeds 6 jaar oud, winter en zomer mee gereden en is nog perfect.. enkel de knietjes zijn wat weggesleten van het kneedownen... (opgepast trouwens, daim gripeert in asfalt, zit telkens tegen het muilpeerpunt aan...
In volle,volle regen zonder stoppen, 800km vorig jaar, pak kledder nat maar binnenin droog...
Nadeel is de lange droogtijd na een plensbui....
Door dit intensief gebruik lijk ik wel een zilverrug ( verkleurt na jaren grijs)
Maar nu heb ik een ralleye 2 en ben daar ook heel tevreden van maar kan er niet mee naar klanten wegens té avontuurlijk...
Amicaal
Chiepe
-
brit
Re: kledij
mijn atlantispak is 3 jaar oud en nog niet verkleurt. wordt minstens 2x per jaar gewassen met het voorgeschreven product. ik gebruik het pak het jaar door. heb al overwogen om voor de zomer een 'lichter' pak aan te schaffen maar vind dat niks in de buurt komt van het atlantispak...Door dit intensief gebruik lijk ik wel een zilverrug ( verkleurt na jaren grijs)
ik heb me ook de goretexbinnenbroek aangeschaft. de broek op zich was niet volledig waterdicht (bij het zitten op nat zadel kwam het water door). de jas is perfect waterdicht...
-
AdventureQ
Dat atlantis pak wordt exclusief voor bmw bij Loden Frey gemaakt. die maken al 10.000 jaar lederhosen.Dirk Pauwels schreef:De kledij van BMW is stervensduur! en dan te weten dat ze hun kledij in licensie laten maken bij hoofdzakelijk italiaanse fabrieken....
Mss toch een beetje snobisme? Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om te kopen wat ze willen hé
Mvg,
Dirk
Als jij datzelfde pak zonder bmw label kan vinden en zonder bmw prijs, mag je me dat meteen vertellen. ik ben curieus. good luck.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
-
Dirk Pauwels
Ik had het niet speciaal over de Antlantis, wel over de andere BMW kledij. Er zijn trouwens nog andere fabrikanten die waterdichte leren kledij maken, ook heeeel duur. Gewoon leren pak en een regenpakske en mijn spullen moeten geen 2 dagen drogen na een buikeAdventureQ schreef:Dat atlantis pak wordt exclusief voor bmw bij Loden Frey gemaakt. die maken al 10.000 jaar lederhosen.Dirk Pauwels schreef:De kledij van BMW is stervensduur! en dan te weten dat ze hun kledij in licensie laten maken bij hoofdzakelijk italiaanse fabrieken....
Mss toch een beetje snobisme? Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om te kopen wat ze willen hé
Mvg,
Dirk
Als jij datzelfde pak zonder bmw label kan vinden en zonder bmw prijs, mag je me dat meteen vertellen. ik ben curieus. good luck.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Iron Gonzo
mijn nieuw pakje is te zien in het algemeen forum / geel pakske
zeer goed en niet duur
vroeger reed ik ook altijd met lederen pak en regen overal
goede combinatie dat wel.
maar lekker rijden en een plensbui =
stoppen overalleke aan
bij mist en miezerig weer ook overalleke aan tegen vocht
glad aan het zadel die overal
meestal toch waterinsijpeling aan de rits terhoogte van de kl*ten
ik heb er 3 verschillende en bij alle 3 het zelfde probleem
NATTE KL*TEN = blaasontstekking en niet plezant
nu doe ik mijn pakske aan en of het nu regent of mist of nevel of ochtendgloren is. ik moet niet meer stoppen en geen natte kl*ten meer.
dus bezint eer ge begint
goede raad van tante kaat
zeer goed en niet duur
vroeger reed ik ook altijd met lederen pak en regen overal
goede combinatie dat wel.
maar lekker rijden en een plensbui =
stoppen overalleke aan
bij mist en miezerig weer ook overalleke aan tegen vocht
glad aan het zadel die overal
meestal toch waterinsijpeling aan de rits terhoogte van de kl*ten
ik heb er 3 verschillende en bij alle 3 het zelfde probleem
NATTE KL*TEN = blaasontstekking en niet plezant
nu doe ik mijn pakske aan en of het nu regent of mist of nevel of ochtendgloren is. ik moet niet meer stoppen en geen natte kl*ten meer.
dus bezint eer ge begint
goede raad van tante kaat
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit