Als hij tenminste geluk heeft met z'n levering..Silent_One schreef:Klopt, maar nu woensdag zal Stoffel het beloofde land der BMW gaan opzoeken voor het in handen nemen van zijn rode maagd![]()
Na een week ziet ze er uit als een versleten madam.
K1200S - Rijervaring
Moderator: GVN
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Hoi,
Mijn vrouw moet nog wachten tot de 19de week op hare nieuwe S. Maar voor de openingsrit en haar verjaardag heeft ze een demo K1200S van de dealer tot en met de dinsdag meegekregen. De eerste ervaring was zeer positief en we vonden hem zeer kort aan de gas hangen. 't is wel een geknepen (100pk) versie. Morgen de eerste keer voor een hele dag
Dus als je een gele K1200S met een madam aan stuur tegenkomt op de openingsrit vergeet haar niet te feliciteren met haar verjaardag.

Mijn vrouw moet nog wachten tot de 19de week op hare nieuwe S. Maar voor de openingsrit en haar verjaardag heeft ze een demo K1200S van de dealer tot en met de dinsdag meegekregen. De eerste ervaring was zeer positief en we vonden hem zeer kort aan de gas hangen. 't is wel een geknepen (100pk) versie. Morgen de eerste keer voor een hele dag
Dus als je een gele K1200S met een madam aan stuur tegenkomt op de openingsrit vergeet haar niet te feliciteren met haar verjaardag.
Hoi,

Hoi forum,
Voor haar verjaardag heeft mijn vrouwtje een K1200S van de dealer mee naar de openingsrit gekregen.
Zij was laaiend enthousiast over de rijkwaliteiten van dat machien. Er was slechts één bemerking... bij slechte weg vond ze hem van voor wat hard afgeveerd. Voor de rest voelde ze haar direct thuis op die machiene.
Een kruissnelheid van 140km per uur op de heenweg vond ze zeer confortabel en bij 180 vond ze pas vermoeiend. Dat beloofd voor mijn toekomst. Het zijpootje werd ook wat klein bevonden en de optie van een middenbok staat plots niet meer ter discusie maar word aanzien als een must. Dit zeker als je er wat mee wil reizen. Voor de rest rijd dit als een fiets...aldus mijn vrouwtje
Mijn ervaring was ook zeer positief. Als verstokte GS rijder heb ik mij ook eens laten gaan met deze machiene. Ik moet zeggen dat hij zeer kort op de gas reagerde. Echter wanneer de 7500 toeren overschreden werden voelde je toch duidelijk dat de motor gesmoord werd door de 100pk beperking. Hij houde duidelijk in. Voor het dagdagelijks gebruik rij je dan echter steevast veel te hard. De metzelers die er onder lagen hebben geen kik gegeven en de stuureigenschappen zijn verbazingwekkend vlot te noemen. Dit zowel stapvoets als aan hooligan snelheden. Enkel keren in een straat is niet mogelijk. Zeker geen motor om even vlug een rijbewijs te gaan halen. De voetsteuntjes staan ook voldoende hoog maar toch laag genoeg voor het confort te behouden. En ik vond ook niet dat ik echt op de moto hong maar redelijk rechtop kon zitten. Voor de remmen ook geen slecht woord want die remmen even goed als mijn R1200GS.
Nogmaals dank aan mijn dealer voor dit geslaagd weekend. En nu maar aftellen tot de onze gemaakt word.
groetjes Danny & Chris
Voor haar verjaardag heeft mijn vrouwtje een K1200S van de dealer mee naar de openingsrit gekregen.
Zij was laaiend enthousiast over de rijkwaliteiten van dat machien. Er was slechts één bemerking... bij slechte weg vond ze hem van voor wat hard afgeveerd. Voor de rest voelde ze haar direct thuis op die machiene.
Een kruissnelheid van 140km per uur op de heenweg vond ze zeer confortabel en bij 180 vond ze pas vermoeiend. Dat beloofd voor mijn toekomst. Het zijpootje werd ook wat klein bevonden en de optie van een middenbok staat plots niet meer ter discusie maar word aanzien als een must. Dit zeker als je er wat mee wil reizen. Voor de rest rijd dit als een fiets...aldus mijn vrouwtje
Mijn ervaring was ook zeer positief. Als verstokte GS rijder heb ik mij ook eens laten gaan met deze machiene. Ik moet zeggen dat hij zeer kort op de gas reagerde. Echter wanneer de 7500 toeren overschreden werden voelde je toch duidelijk dat de motor gesmoord werd door de 100pk beperking. Hij houde duidelijk in. Voor het dagdagelijks gebruik rij je dan echter steevast veel te hard. De metzelers die er onder lagen hebben geen kik gegeven en de stuureigenschappen zijn verbazingwekkend vlot te noemen. Dit zowel stapvoets als aan hooligan snelheden. Enkel keren in een straat is niet mogelijk. Zeker geen motor om even vlug een rijbewijs te gaan halen. De voetsteuntjes staan ook voldoende hoog maar toch laag genoeg voor het confort te behouden. En ik vond ook niet dat ik echt op de moto hong maar redelijk rechtop kon zitten. Voor de remmen ook geen slecht woord want die remmen even goed als mijn R1200GS.
Nogmaals dank aan mijn dealer voor dit geslaagd weekend. En nu maar aftellen tot de onze gemaakt word.
groetjes Danny & Chris
Had je ook dat gevoel dat hij boven de 7500 toeren niet meer voluit ging. Ik bedoel mijn GS is niet zo krachtig maar gaat vlot naar zijn maximum toerental en bij die S werd dat precies tegengehouden. Wij hadden allebij dat gevoel zowel ik al mijn vrouw. Welke kleur heb je besteld? Ik heb van het weekend in Antwerpen een titanium zien rijden. En gesproken met iemand die een gele had. Ik ben jammerr genoeg zijn naam vergeten te vragen maar hij wist wel te vertellen dat hij 60 jaar was.
By the way die lintmeter is niet lang genoeg meer voor U
Sorry
Hopelijk komen we elkaar snel ergens tegen met de S.
Groetjes Danny
By the way die lintmeter is niet lang genoeg meer voor U
Groetjes Danny
ik heb de motor mogen roderen dus hoge toerentallen zaten er niet in, en beloofd is beloofd hé. Ik ben van nature uit ook nogal een koppelrijder en geen hoge toeren rijder, dus mij stoort het niet zo.
Ik heb de grijze genomen, geel vond ik wat opzichtig en toch weer 450 euro meer, het blauw vond ik net iets te bleek.
Allicht komen we mekaar wel eens tegen op een rit van de club.
In elk geval veel plezier met de S en de GS, dat verschilt maar in één letterke van mekaar. Wel een mooie kombinatie vind ik
Philipe
Ik heb de grijze genomen, geel vond ik wat opzichtig en toch weer 450 euro meer, het blauw vond ik net iets te bleek.
Allicht komen we mekaar wel eens tegen op een rit van de club.
In elk geval veel plezier met de S en de GS, dat verschilt maar in één letterke van mekaar. Wel een mooie kombinatie vind ik
Philipe
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... c&start=15
Zeker een mooie combinatie... zie maar eens naar de foto van de openingsrit
Groetjes Danny
Zeker een mooie combinatie... zie maar eens naar de foto van de openingsrit
Groetjes Danny
Zoals je op de foto ziet komt het gele gevaar niet meer uit Japan.
Geel dus. En als opties koffers,middenbok,en de rest dat we verlangde staat er standaard op... ABS, handvatverwarming. ESA vinden we een overbodige optie daar we nooit met twee op ene moto rijden en na al die sportieve voorgangers wil ze toch een hard afgeveerde moto.
We zoeken enkel nog een bevestiging voor een roadboekhouder een soort ram mount ofzo... maar ben nog niets tegengekomen.
Groetjes Danny
Geel dus. En als opties koffers,middenbok,en de rest dat we verlangde staat er standaard op... ABS, handvatverwarming. ESA vinden we een overbodige optie daar we nooit met twee op ene moto rijden en na al die sportieve voorgangers wil ze toch een hard afgeveerde moto.
We zoeken enkel nog een bevestiging voor een roadboekhouder een soort ram mount ofzo... maar ben nog niets tegengekomen.
Groetjes Danny
Voor een roadbookhouder kan ik je niet helpen. Voor de Ram-mount komt ge in mijne winkel.
Je kan één de bouten waarmee remhendel en koppelingshendel vaststaan verwijderen, vervangen door een nieuw exemplaar dat langer is met een bolleke, daar een ram-mount bij medium en zo breng je je gps meer naar het midden.
bij mij is het een grijze, alles er op en er aan.
Je kan één de bouten waarmee remhendel en koppelingshendel vaststaan verwijderen, vervangen door een nieuw exemplaar dat langer is met een bolleke, daar een ram-mount bij medium en zo breng je je gps meer naar het midden.
bij mij is het een grijze, alles er op en er aan.
als je wil bestel ik je dat wel rusor, maar ik wil hier ook niet direct commerce gaan doen op deze site. Het is een stukje dat iedere Garmin boer in stock heeft.
Ik zal je in ieder geval de prijs eens doormailen. Je moet wel zeker zijn dat je graag deze opstelling wil, maar veel mogelijkheden zijn er niet op de S denk ik.
Welke opstelling je ook kiest het zal alleen het bolleke zijn dat je moet bijkopen.
groetjes
Philipe
Ik zal je in ieder geval de prijs eens doormailen. Je moet wel zeker zijn dat je graag deze opstelling wil, maar veel mogelijkheden zijn er niet op de S denk ik.
Welke opstelling je ook kiest het zal alleen het bolleke zijn dat je moet bijkopen.
groetjes
Philipe
Danny het is toch beter de motor goed in te rijden.Had je ook dat gevoel dat hij boven de 7500 toeren niet meer voluit ging. Ik bedoel mijn GS is niet zo krachtig maar gaat vlot naar zijn maximum toerental en bij die S werd dat precies tegengehouden. Wij hadden allebij dat gevoel zowel ik al mijn vrouw. Welke kleur heb je besteld? Ik heb van het weekend in Antwerpen een titanium zien rijden. En gesproken met iemand die een gele had. Ik ben jammerr genoeg zijn naam vergeten te vragen maar hij wist wel te vertellen dat hij 60 jaar was.
By the way die lintmeter is niet lang genoeg meer voor U Sorry
Groetjes Danny
Is niet goed de motor in de lage toeren te houden
Mezelf heb ik de motor eerste 500 km niet boven 7500 rpms gegaan.
Daarna vanaf +/- 600Km stelsel matig opgetrokken naar 10000 rpms
Na 1000 km reed ik constant tussen 8000 - 10000 rpms.
De motor is terughoudend omdat die nog niet echt losgekomen is, eerst goed warmrijden best 10km wachten voor volgas te geven.
Ik heb een verbruik van +/- 10l/100km, maar dan wel volledig gas open rijden.
Leuke is dat vanaf 8000 rpms tijdens 2-4 versnelling soort van push krijgt gelijk van een PowerCommander.
Maar nog altijd in 5-6 versnelling zit je met die overgangs dip tussen 7000-7500 rpms.
Zal in de loop van volgende maand de motor op de Testbank zetten om te zien hoe zwaar de dip is, daarna eventjes bijsturen via Power Commander van ARROW.
"Once you drive BMW, always ..."