Gelezen op hln.be: "Motorrijder komt om bij ongeval in

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eiRTee

Bericht door eiRTee »

J
Contacteer:

Bericht door J »

shit happens :cry:
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

ann braem
brecht ik verschiet er niet van, dat er zo iets is gebeurd, en heb ook geen compasie als je hoort en ziet hoe er dagelijks door de grote verbindingswegen wordt ge racest en echte schande ze vertrekken van het kruispunt en je hoort ze optrekken tot in schoten en dan knal juist goe ze.
Ann, ge zijt een DIKKE EGOISTISCHE TRUT !

Sorry aan de forumlezers hier maar zulke opmerkingen zijn me te veel...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

(s)Campi schreef:Ann, ge zijt een DIKKE EGOISTISCHE TRUT !
Volledig mee eens, maar jammer genoeg zijn er NOG die zo reageren :thumbdown:

Dat de motor aan hoge snelheid reed kan dus alléén die autobestuurder hebben verklaard vermits de motard dood is. Tja, en die ga natuurlijk niet verklaren dat hij zonder te zien de baan is opgereden :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
motorboom

Bericht door motorboom »

(s)Campi schreef:
ann braem
brecht ik verschiet er niet van, dat er zo iets is gebeurd, en heb ook geen compasie als je hoort en ziet hoe er dagelijks door de grote verbindingswegen wordt ge racest en echte schande ze vertrekken van het kruispunt en je hoort ze optrekken tot in schoten en dan knal juist goe ze.

HELEMAAL MEE EENS
one-one

Bericht door one-one »

spijtig dat de motorrijder omgekomen is en voor de zoveelste maal moeten we vaststellen dat de meeste ongevallen gebeuren bij "rechtsomkeer" maken. In ieder geval ik ben er toch wat triestig bij om te vernemen dat een motard terug om het leven gekomen is. Of hij of zij het lot zelf in handen genomen hebben door "onverstandig" te rijden ( lees misschien racen) is spijtig maar ik denk dat alleen een motard er mee over kan spreken want wie rijdt niet eens te snel of onverstandig???
de vraag echter is of men dit met het "leven" moet bekopen? :cry: :cry:
Er is misschien een heel klein sprankeltje hoop en dat is dat ook die motard tot op het einde van zijn leven "genoten" heeft. :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
FERAUTO

Bericht door FERAUTO »

Dat hij het Hemelsplezier van het motorrijden op aarde in de Hemel verder mag beleven .
NEVER GIVE UP
Beemer

Bericht door Beemer »

(s)Campi schreef:
ann braem

Inderdaad, de beste stuurlui staan weeral aan de wal. Ge moet toch maar durven om iemand met plezier de dood in te wensen...triestige mentaliteit :-x
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Ik ken natuurlijk de omstandigheden van dit dramatische ongeluk niet, maar, van't weekend in Durbuy een bijna gelijkaardige situatie. Ik kom rustig met mijn Guzzi tegen 50-something Km/hr op een voorrangsweg uit Durbuy getuft, en een Nederlander rijdt nagenoeg zonder af te remmen net voor mij uit een zijstraat de voorrangsweg op. Ik rem, wijk uit en claxoneer; als een echte Hollander moet hij natuurlijk ook toeteren (na een zestal jaar in Den Haag heb ik ze intussen door: Hollanders (dus, die van boven de rivieren) zijn heel voorspelbaar in hun gedrag en reacties in het verkeer :roll: :roll: by the way, NL betekent niet voor niets Nur Links...); gelet op mijn gevoeligheid voor dit soort reacties, stop ik en vraag de autobestuurder of hij wel weet wat die witte driehoekjes op de weg betekenen; hij repliceert "Jij reed veel te snel".... Conclusie: Te veel autobestuurders kijken niet of nauwelijks wanneer ze in een bebouwde kom (of erbuiten :-x ) een voorrangsweg willen oprijden. Als je niet of nauwelijks kijkt, kan je waarschijnlijk geen motorfietsen zien (want, ondanks de brandende koplamp, te klein om in een glimp waar te nemen), of denk je, 't is toch de bebouwde kom, die "brommer" stopt wel voor mij. Als dan toch een motorrijder durft op te duiken, ja dan is het toch simpel: hij reed veel te snel!!
Dus :idea: , altijd anticiperen en de beschermengel niet teveel uitdagen. Veilige rit aan allen!
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
haté

Bericht door haté »

Gehoord van "insiders" dat de geblokeerde snelheidsmeter 140 km/h aangaf..., rekening houdend met de vertraging wordt de reële impactsnelheid geschat op 190 km/h !
Zou Ann dan toch gelijk hebben ???
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ann zal nooit gelijk hebben. Je kan nooit mensen verwensen omdat ze domme dingen doen. Je kan de daad enorm stom vinden, maar om dat dan 'juist goed te vinden dat hij overleden is" is er dik over. Zo iets doe je niet.

Trouwens moest elke mens de dood verdienen omdat hij iets doms of onverantwoord doet, het zou hier rap leeglopen me dunkt.

In mijn ogen is Ann iemand die vele domme dingen doet en zegt, ze zou misschien als eerste gegaan zijn, moest ze haar eigen regels er op na houden.

J
John
Contacteer:

Re: Gelezen op hln.be: "Motorrijder komt om bij ongeval

Bericht door John »

haté schreef:Gehoord van "insiders" dat de geblokeerde snelheidsmeter 140 km/h aangaf..., rekening houdend met de vertraging wordt de reële impactsnelheid geschat op 190 km/h !
Ik lees het hier allemaal net. En die snelheid....héél moeilijk aan te nemen gezien het slechte wegdek, elk kruispunt voorzien van een verhoogd wegdek dat vrij abdrupt de hoogte inschiet. En het is wel degelijk de dorpskern met langs beide zijden geparkeerde wagens. Dus 140 Km/H? Als het zo is was die gast goe zot.
Nu, het toeval wil dat ik Ann persoonlijk ken. Haar man reed vroeger slalom-wedstrijden op afgebakend parcour. Dus ze weet wel een beetje wat racen inhoud. De adrenaline stootjes die er dan door je heen gaan.
Ik begrijp een beetje haar reactie, (al keur ik ze niet goed)
Maar voor hetzelfde geld had zij de autobestuurster geweest. Als een naderend voertuig (in dit geval de motor) met een relatief (te) hoge snelheid op je afkomt heb je dat inderdaad niet tijdig kunnen zien. Het is niet omdat het een collega motorrijder is die hier het onderspit delft dat we maar direct van leer moeten tegen die autobestuurder.
Als motorrijder loop je nu eenmaal een zéér hoog risico. Zolang je dat in gedachte houd als je op de motor kruipt ben je verstandig bezig.
En voor de rest...innige deelneming aan de nabestaanden. Want zij zijn het die hier de dupe van zijn.
K-lover

Bericht door K-lover »

Mooie en volgens mij ook zeer juiste antwoord van John

Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

John schreef:Als een naderend voertuig (in dit geval de motor) met een relatief (te) hoge snelheid op je afkomt heb je dat inderdaad niet tijdig kunnen zien. Het is niet omdat het een collega motorrijder is die hier het onderspit delft dat we maar direct van leer moeten tegen die autobestuurder.
Dat is idd net hetgeen steeds zo frappant is aan dit soort threads op motorfora. 't Is per definitie altijd de schuld van de andere.
Motorrijders (zeker als ze zelf pas een ongeval gehad hebben) horen niet graag dat veel had kunnen vermeden worden indien ze hun snelheid aangepast hadden aan de situatie (om nog maar van het gebrek aan rijtechnische kennis te zwijgen maar dat aspect laten we misschien beter ff buiten de discussie).

Een ongeluk in de letterlijke zin van het woord kan altijd natuurlijk, maar als je aan een hogere snelheid (of het nu 80 of 140km/h is maakt niet uit) door een bebouwde kom gaat rijden waar links en rechts geparkeerde voertuigen staan moet je niet teveel staan roepen als er ene vertrekt die jouw snelheid niet goed ingeschat heeft...

Doet mij denken aan een bijna ongeval dat ik gezien heb tijdens de vakantietrip met McBoy en Koppel in Frankrijk.
Koppel vertelt daar van een motorrijder met passagier die bijna aangereden werd door een auto die uit een parkingplaats de baan opkwam. Met een spectaculaire beweging kon die motorrijder de auto nog ontwijken, om zich dan om te draaien en die bestuurder verrot te gaan schelden.
Wat er wel niet bijverteld werd is dat wijzelf op dat moment ook niet bepaald 50km/h reden in die drukke bebouwde kom ('t zal een dikke 60 ofzo geweest zijn) en die motorrijder ons net tegen 90-100 voorbijgevlogen was...

Dan denk ik zo dat het eigenlijk perfect logisch is dat zo'n autobestuurder de baan opdraait. Je kijkt links : niks te zien. Je kijkt rechts : ook goed. Je vertrekt en ineens komt daar uit het niets een motor aangestoven :-? .
Die motorrijder moest voor mijn part niet teveel van zijn oren gaan maken, maar zich eerder eens gaan realiseren waar hij mee bezig was...
Nil volentibus arduum
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

haté schreef:Gehoord van "insiders" dat de geblokeerde snelheidsmeter 140 km/h aangaf..., rekening houdend met de vertraging wordt de reële impactsnelheid geschat op 190 km/h !
Inderdaad "gehoord" en mss "naar 't schijnt"...zaken die enkel de politie en eventuele getuigen kunnen bevestigen, dat zullen zij wel uitmaken.

En de reaktie van A. blijft ongepast, haar boute uitspraak is wss gebaseerd op indrukken die "men" heeft over motorrijders en dan veralgemeent, een klassieke fout die wij met z'n allen ook wel eens plachten te plegen in het dagelijkse leven...en dat hier enkele nozem's voor een slechte reputatie voor ons allen zorgen, is dan algauw een feit.

Maar zomaar iemand de dood toewensen blijft een ongepaste reaktie, punt.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
J
Contacteer:

Bericht door J »

(s)Campi schreef:
Maar zomaar iemand de dood toewensen blijft een ongepaste reaktie, punt.
Voila,... nem,... gelijk,... mijn gedacht,... zé,...

't was erover en ze zal het geweten hebben.

Dom Ding.
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Een "geblokkeerde" snelheidsmeter bewijst NIETS. Je mag het van mij aannemen, ik lees dagelijks verslagen van verkeersongevallen. Zo'n analoge meternaald kan m.n. door de impakt een heel andere snelheid aangeven. Een ongevallenexpert, die in de regel bij een dergelijk dodelijk verkeersongeval ter plaatse komt, kan wel aan de hand van de sporen ter plaatse en de aard van de schade heel wat meer over de gevoerde snelheid zeggen. Maar die is gehouden aan het geheim van het onderzoek en moet zijn expertiseverslag overmaken aan de rechtbank.
Overigens is de commentaar van sommige "stuurlui aan wal" wel vaker onterecht en vele betweters houden geen rekening met het bijkomend leed dat zij aan de achterblijvers aandoen. :twisted:
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Plaats reactie