buitenlandse plaat

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
r1150r

buitenlandse plaat

Bericht door r1150r »

In navolging van het onderwerp aangehaald door Chiepe + Harald, bij deze mijn volgende vraag. Weet wel niet of dit het gescgikte forum is maar zie dat hier blijkbaar toch mensen zijn me eneige kennis terzake.

DUS: Ik rijd met een wagen met Poolse nummerplaat aangezien mijn ouders een zaak hebben in Polen samen met mn nonkels die daar ook wonen. Bij aanschaf geïnformeerd bj politei en dat zou mogen zolang je er daadwerkelijk een zaak hebt.
Nu ben ik onlangs voor de rechter verschenen wegen overdreven snelheid en volgens de verbaliserende agenten zou het NIET mogen en de rechter wist het niet. => gevolg boete van € 275.
Weet er misschien iemand hoe dat nu zit? Of waar en bij wie ik dat wel te weten kan komen?
r1150r
John
Contacteer:

Bericht door John »

Knippen en plakken op Wegcode.be :wink: Ge gaat daar meer succes hebben
r1150r

Bericht door r1150r »

bedankt John,
zal een een kijkje nemen....
r1150r
Harald

Bericht door Harald »

Art 9.1 of 9.2 van het KB van ?????? ontsnapt me even , zegd duidelijk dat
Eénieder die in Belgie is ingeschreven in de Belgische bevolkingsregisters zich op de openbare weg mag begeven met een in Belgie ingeschreven nummerplaat. dus niet met een buitenlandse

Er zijn inderdaad enkele uitzonderingen op , zoals in het geval van een firma wagen , van uw eigen firma in het buitenland , of als werknemer in het buitenland .
Dan dient men in het bezit te zijn van een BTW attest.
Attest van de werkgever enz.
ik zal het nodige opzoeken , maar effe geduld ben enkele dagen in congé :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
r1150r

Bericht door r1150r »

bedankt alvast voor de moeite Harald, toch even opmerken dat het mijn ouders zijn en niet ik die een zaak in't buitenland hebben.
Ik help evenwel als ik kan, maar sta er niet op de loonlijst en heb gewoon een job in ons Belgenlandje....
r1150r
Harald

Bericht door Harald »

Dan is het voor U jammer genoeg verboden , tenzij je officieel in het buitenland woont. :wink:
yann
Contacteer:

Bericht door yann »

Zit in hetzelfde schuitje. Maar ik werk voor een buitenlandse firma, sta er op de loonlijst, woon nog steeds in ons Belgenlandje en rij met een Duitse nummerplaat rond. Ik wist niet dat je een BTW-attest nodig had tot mijn buurvrouw-politieagente een bijscholing had gevolgd en er me op attent maakte met gevolg: Ik heb een hele paperassenwinkel moeten in orde brengen met officiele stempels van mijn werkgever om dat BTW-attest te verkrijgen.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
r1150r

Bericht door r1150r »

OK? da's dan duidelijk. Enig idee wat daar de tarief van is van deze overtreding? Questie van voorbereid te zijn als ik nog eens gecontrileerd zou worden...
r1150r
Harald

Bericht door Harald »

Om eerlijk te zijn , dat weet ik niet , heb er wel al enkele malen pv voor opgesteld, maar het parket doet dan de afhandeling .
yann
Contacteer:

Bericht door yann »

€ 175,00
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
r1150r

Bericht door r1150r »

Bedankt Yann nu weet ik tenminste waar ik mij in de toekomst aan kan verwachten.
Harald je zegt dat dit door het parket wordt afgehandeld.Betekent dit dan dat hier geen minnelijke schikken voor getroffen wordt en dat dit sowieso voor de rechter komt?
r1150r
Harald

Bericht door Harald »

R1150R ik bedoelde dat ik het PV naar de politierechtbank had gestuurd , dan kan de politierechtbank nog steeds een minnelijke schikking voorstellen.
Niet alle overtredingen zijn door ons op te stellen door middel van een " Onmiddelllijke inning " het systeem met boetezegels dus .

In het aangehaalde geval was het steeds een samenloop van overtredingen waardoor het "O.I" systeemdus ook niet meer mogelijk was.

Let wel wanneer je de minnelijke schikking krijgt toegestuurd en je hebt betaald ,is de kous nog niet af .
Meer dan waarschijnlijk zal je nog eens verhoord worden , 1° om te zien wat je intenties zijn , hou je de plaat en ga je de nodige stappen ondernemen om u in regel te stellen ( indien mogelijk dus )
2° Men gaat U verzoeken om zo snel mogelijk uw voertuig in Belgie in te schrijven , bewijs binnen brengen van het terugstuuren van de buitenlandse n° plaat enz. :wink:
r1150r

Bericht door r1150r »

alé, zo te horen zit er niks anders op dan eens te informeren welke kosten het met zich meebrengt om een voertuig uit Polen naar België in te voeren en eens een afweging te maken wbt het financiële aspect.
'k had beter nen auto in België gekocht, was weer een v/d "geniale" ideeën van mn vader destijds....
r1150r
pascal

Bericht door pascal »

Ik word door de belgische wetgever verplicht om met doorlopende transitplaten te rijden ,en word ook zo juridisch beschouwt.Maar ik ben daarintegen belg uitgeschreven uit het belgische bevolkingregisters.
Dus ik rij hier rond met mij transitplaten op mijn moto en op mijne wagen met US plates.Menigmaal tegengehouden maar het is voor mijn specifiek altijd in orde.(na de nodige discucies met de betrokken agenten).

Het heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen.
Harald

Bericht door Harald »

R1150R, vanaf hier heb je heel wat leesplezier m.b.t. uw n° plaat probleem.

http://wegcode.be/inschr/KB200701/hs1_1.htm
:wink:
chiepe

Bericht door chiepe »

Harald schreef:Eénieder die in Belgie is ingeschreven in de Belgische bevolkingsregisters zich op de openbare weg mag begeven met een in Belgie ingeschreven nummerplaat. dus niet met een buitenlandse
Jup,
GGGGGGOOOOOONNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGG!!!!
Herexamen voor jou....Harald!!!
Als rechtaarde belg die in Belgie is ingeschreven in de Belgische bevolkingsregisters kan je wel degelijk met een buitenlandse plaat rijden maar hij mag niet ingeschreven staan op jou naam!!!
Luister...ik leg je het eens uit met een vb :wink:
Stel... je bent gelukkig getrouwd maar zo nu en dan blijf je toch nog eens "plakken" aan een andere madam...neem pakweg een 90/60/90 modelletje 80 jaargetijden-model PLAYA COPACABANA vanuit Brasillië... Stel daarinboven dat ze met de nieuwe BMW M5 (507Pk...!!!!) rijdt met brasiliaanse nummerplaten met nog 4 vriendinnetjes in....
Wel, dan mag jij me eens uitleggen waarom ik niet met deze wagen zou mogen rondrijden op de belgische wegen...
Dan ben ik perfect bezig hoor...
Amicaal
Chiepe
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dat zijn 6 personen in een wagen met 5 zitplaatsen en 5 gordels.
DUS DAT MAG NIET.
:!: :!: :!: :!: tenzij je er 1 uitgooit :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie