pvdk zwaar aangereden te Scherpenheuvel
Moderator: GVN
-
GSrijder
- Contacteer:
Heb in '99 iets gelijkaardig meegemaakt. Een tegenligger reed net voor mijn neus een parking op aan mijn kant van de straat. Kon hem ook niet ontwijken en ben erover gevlogen. De chaufeur was notabene zelf motorrijder. Nooit problemen met verzekering gehad, alle kosten werden snel en sommige zelfs met winst ( helm, kledij ) terugbetaald.
Tja, de onmacht en gevoel van "waarom ik, nééééééééééééé dit kan niet" zullen nog langer naslepen dan de opgelopen kwetsuren. Wees er maar zeker van dat je in het begin banger en defensiever op de motor zal zitten.
Een spoedig herstel gewenst zonder lichamelijke naweeën!
Tja, de onmacht en gevoel van "waarom ik, nééééééééééééé dit kan niet" zullen nog langer naslepen dan de opgelopen kwetsuren. Wees er maar zeker van dat je in het begin banger en defensiever op de motor zal zitten.
Een spoedig herstel gewenst zonder lichamelijke naweeën!
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
En spoedig herstel, en hopelijk kan je erna nog evenveel van motorrijden genieten als ervoor.
Vanmorgen nog moeten uitwijken voor een jongedame uit een zijstraat. Ik hing aan de overkant van de straat in het gootje, die juffrouw snapt nu nog altijd niet waar die motard vandaan kwam. Reed gelukkig heel traag, en nu ik dit allemaal lees, besef ik dat ik weer veel geluk heb gehad.
Je mag er niet te veel bij nadenken, anders is stoppen met motorrijden de enige optie. En beter dan heel goed uitkijken kan je toch ook weer niet
Sterkte...
Vanmorgen nog moeten uitwijken voor een jongedame uit een zijstraat. Ik hing aan de overkant van de straat in het gootje, die juffrouw snapt nu nog altijd niet waar die motard vandaan kwam. Reed gelukkig heel traag, en nu ik dit allemaal lees, besef ik dat ik weer veel geluk heb gehad.
Je mag er niet te veel bij nadenken, anders is stoppen met motorrijden de enige optie. En beter dan heel goed uitkijken kan je toch ook weer niet
Sterkte...
-
Bart Bever
-
J-P
- Contacteer:
Beterschap!
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
Johannetje
Re: pvdk zwaar aangereden te Scherpenheuvel
pvdk schreef:Hallo,
Pvdk heeft me gevraagd dit bericht in zijn naam te posten. Gisteren werd hij aangereden door een onoplettende bejaarde dame die zonder stoppen de voorrangsweg opreedt en de bmw r1200st van pvdk greep. Pvdk had geen enkele schijn van een kans het voertuig te ontwijken.
De motor is total loss en pvdk hertstelt van gebroken pols, arm, en heeft gekneusde ribben, ruggewervels en onderrug. Hij werd over de wagen gekatapulteerd tegen 70 km/u en belandde op zijn rug op het asfalt.
De website (vlaanderen's bmw portaalsite) zal tijdelijk minder actueel worden aangevuld tot pvdk genoeg hersteld is om een deel van de administratieve taken terug op te nemen.
De dame in kwestie wist niet wat er gebeurde, ze besefte zelfs niet dat ze een voorrangsweg kruiste en een stopbord negeerde, aldus de politie. pvdk stelt zich dan ook de vraag of zulke mensen nog met een wagen de baan op mogen.
Hij weet nu nog niet wat de plannen zijn ivm een motor. Momenteel staat zijn hoofd niet naar een motor, eerder naar revalidatie.
mvg,
M.V (redactie pvdk)
Philippe, jongen, ik wens je beterschap.
Ik hoop dat alles goed aan elkaar groeit.
verder hoop ik voor je dat je gebroken vertrouwen weer heelt en dat we je weer kunnen zien rijden op je beemer.
Helaas heb je van die mensen die mss idd een extra rijtest zouden moeten worden afgenomen. Ik ben daar voor !!!
Beterschap, sterkte !!!!!!
Johan
PS: Ik heb ook alvast een verpleegster voor je gebeld. Als je ze nodig hebt mag ze gebeld worden

Laatst gewijzigd door Johannetje op 01 sep 2007, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Garmin Zumo 550 Europe
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.
Garmin Zumo 550 Europe
Enkele sekonden duurt zo'n ongeval ...
...Weken zal de recuperatie duren !
Daarom:Sterkte man .
Hopelijk is er geen blijvend letsel,
en kan je na revalidatie weer terugkomen naar de goede tijden
van vóór die enkele sekonden.
Maar het kan een lange pijnlijke rit worden.
Dus :Volhouden, op tanden bijten, en terugkomen zoals ervoren .
En wij ,ik ... tsja ,misschien toch maar eens uitkijken naar een extra-goede aparte rug-bescherming(svest) ?ipv zo'n "lapje" in mijn vest.
...Weken zal de recuperatie duren !
Daarom:Sterkte man .
Hopelijk is er geen blijvend letsel,
en kan je na revalidatie weer terugkomen naar de goede tijden
van vóór die enkele sekonden.
Maar het kan een lange pijnlijke rit worden.
Dus :Volhouden, op tanden bijten, en terugkomen zoals ervoren .
En wij ,ik ... tsja ,misschien toch maar eens uitkijken naar een extra-goede aparte rug-bescherming(svest) ?ipv zo'n "lapje" in mijn vest.
Ik dank iedereen voor de reacties en steunende, zalvende woorden. Vandaag lukt het me om een half uurtje achter de laptop door te brengen en wat mails te beantwoorden. Tijpen moet ik nog met één vinger
Ik zit nog zeker 5 weken ingepakt in het gips en de website zal tijdelijk wat minder actueel aangevuld worden. Persopdrachten zijn ook voor een korte periode uitgesteld.
De R1200ST is door de expert ondertussen als totaal verlies afgeschreven. De plannen voor een vervanger en de mogelijkheden worden bekeken: http://www.pvdk.be/joomla/index.php?opt ... &Itemid=40
Meer info volgt later wel via de gekende website. Mentaal zit het allemaal wel goed. Ik heb een goede engelbewaarder naar het schijnt.
Van zodra we nieuws hebben, horen jullie het wel. Ik vrees dat ik het hierbij moet houden, het is me nog wat te vermoeiend.
Groeten, Pvdk.
Ik zit nog zeker 5 weken ingepakt in het gips en de website zal tijdelijk wat minder actueel aangevuld worden. Persopdrachten zijn ook voor een korte periode uitgesteld.
De R1200ST is door de expert ondertussen als totaal verlies afgeschreven. De plannen voor een vervanger en de mogelijkheden worden bekeken: http://www.pvdk.be/joomla/index.php?opt ... &Itemid=40
Meer info volgt later wel via de gekende website. Mentaal zit het allemaal wel goed. Ik heb een goede engelbewaarder naar het schijnt.
Van zodra we nieuws hebben, horen jullie het wel. Ik vrees dat ik het hierbij moet houden, het is me nog wat te vermoeiend.
Groeten, Pvdk.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
jpblocken
- Contacteer:
Beterschap Philippe. Hopelijk niet meer te veel pijn
Zo'n chrash was wellicht wel behoorlijk schrikken
We volgen de evolutie op je webstek.
Zo'n chrash was wellicht wel behoorlijk schrikken
We volgen de evolutie op je webstek.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
-
Transalpje
Veel sterkte PVDK.
Die dame was wellicht nog in hogere sferen van het basiliekbezoek
Die dame was wellicht nog in hogere sferen van het basiliekbezoek
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
http://users.telent.be/transalpje
He' s Back...pvdk schreef:
Meer info volgt later wel via de gekende website. Mentaal zit het allemaal wel goed. Ik heb een goede engelbewaarder naar het schijnt.![]()
Groeten, Pvdk.
doe het maar op het gemak, het is hier toch nog hetzelfde
Rug !
Ik lees dit nu pas van pvdk's ongeval.
Uiteraard veel sterkte en beterschap toegewenst, maar vooral hopen dat het goedkomt met de rug, want dat zou het ergste zijn, als je ruggewervels en onderrug blijvende letsels of pijnen nalaten.
De openbare weg is echt een arena geworden
.
Ook ik voel mij meestal niet zo op m'n gemak als ik met m'n motor rij, hoor !
Uiteraard veel sterkte en beterschap toegewenst, maar vooral hopen dat het goedkomt met de rug, want dat zou het ergste zijn, als je ruggewervels en onderrug blijvende letsels of pijnen nalaten.
De openbare weg is echt een arena geworden
Ook ik voel mij meestal niet zo op m'n gemak als ik met m'n motor rij, hoor !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)