mapsource
Moderator: GVN
-
patrickvandenbranden
mapsource
Ik heb de mapsource geupload tot versie 6.13.2. dien ik nu mijn kaarten terug op te laden naar 2610 of betreft dit enkel een besturing voor op PC
Ik zal het nooit leren
Thanx
patrick
Ik zal het nooit leren
Thanx
patrick
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
Re: mapsource
neePatrick Van den Branden schreef:Ik heb de mapsource geupload tot versie 6.13.2. dien ik nu mijn kaarten terug op te laden naar 2610
-
Iron Gonzo
en waarom niet 
wel:
je update het programma en niet uw kaarten
wel:
je update het programma en niet uw kaarten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
andere vraag:
hoe komt het dat ik op de GPS een andere route krijg dan op PC?
situatie:
> ik dien ergens heen te gaan en de dag voordien kijk ik snel op PC (mapsource) waar dat juist is, hoe lang ik er ga over rijden en langs waar de gps mij zal sturen
> de volgende dag vraag ik hetzelfde adres op in de gps en stel vast dat hij mij via een andere route stuurt.
Instellingen van beide zijn dezelfde........
situatie:
> ik dien ergens heen te gaan en de dag voordien kijk ik snel op PC (mapsource) waar dat juist is, hoe lang ik er ga over rijden en langs waar de gps mij zal sturen
> de volgende dag vraag ik hetzelfde adres op in de gps en stel vast dat hij mij via een andere route stuurt.
Dit is blijkbaar al een "jaren-oud-probleem", dat ook gekend is bij Garmin, maar waar ze blijkbaar niets aan willen doen.
Heb ik vernomen toen ik een cursus map-source heb gevolgd
Heb ik vernomen toen ik een cursus map-source heb gevolgd
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
2610 of 2720
Voorkeurinstellingen in mapsource zijn niet noodzakelijk dezelfde als die van het toestel dus daarmee als u de gps zelf laat rekenen kan u een andere weg krijgen dan mapsource
dus ofwel dezelfde voorkeurinstellingen gebruiken ofwel route laden vanuit mapsource
dus ofwel dezelfde voorkeurinstellingen gebruiken ofwel route laden vanuit mapsource
Laatst gewijzigd door Dré op 04 sep 2007, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Met nen R1200GS onder je kont rijdt ge de wereld rond
-
John
- Contacteer:
Nu hier toch zowat iedereen een vraag stelt...ik dus ook maar.
Hoe komt dat wanneer ik van mijn tracklog een route maak op PC en ze laad in mijn 2610 ik de melding krijg dat het kaartmateriaal van de geladen route niet overeen stemt met het kaartmateriaal op mijn toestel?
Het gaat om versie 9 dat zowel op mijn 2610 staat als op PC.
Hoe komt dat wanneer ik van mijn tracklog een route maak op PC en ze laad in mijn 2610 ik de melding krijg dat het kaartmateriaal van de geladen route niet overeen stemt met het kaartmateriaal op mijn toestel?
Het gaat om versie 9 dat zowel op mijn 2610 staat als op PC.
track/ route
De normale procedure is :laad een track vanuit Uw toestel naar mapsource
Bekijk de track en bepaal vanwaar je wilt beginnen en waar je heen wilt,dat hoeft niet noodzakelijk het hele track te zijn
Maak een waypoint van het startpunt en van het eindpunt ,
bekijk in linkerkolom onder tab waypoints,selecteer de beide en met rechtermuisklik ,bereken route van de waypoints (volgorde waypoints kon men nog wijzigen)
en ziezo daar is de route,je kan eventueel nog aanpassen met de selectiepijl indien route actief staat
Bekijk de track en bepaal vanwaar je wilt beginnen en waar je heen wilt,dat hoeft niet noodzakelijk het hele track te zijn
bekijk in linkerkolom onder tab waypoints,selecteer de beide en met rechtermuisklik ,bereken route van de waypoints (volgorde waypoints kon men nog wijzigen)
en ziezo daar is de route,je kan eventueel nog aanpassen met de selectiepijl indien route actief staat
-
John
- Contacteer:
Re: track/ route
Ja én??? En wat verklaart dan waarom het toestel zegt dat de kaarten niet overeen komen en wil herberekenen?Dré schreef:De normale procedure is :laad een track vanuit Uw toestel naar mapsource
Dit probleem kan maar op 2 manieren ontstaan
1/ andere versie kaartmateriaal(bij U niet het geval)
2/ kaartmateriaal niet of niet volledig geladen
Kan het zijn dat bij overdracht gegevens het vinkje aanstaat van gps na elke overdracht uitschakelen indien dat het geval is dat vinkje uitzetten ,want dataverwerking heeft iets meer tijd nodig
anders route terug op pc dupliceren en herberekenen en eerste versie verwijderen en terug verzenden naar gps
1/ andere versie kaartmateriaal(bij U niet het geval)
2/ kaartmateriaal niet of niet volledig geladen
Kan het zijn dat bij overdracht gegevens het vinkje aanstaat van gps na elke overdracht uitschakelen indien dat het geval is dat vinkje uitzetten ,want dataverwerking heeft iets meer tijd nodig
anders route terug op pc dupliceren en herberekenen en eerste versie verwijderen en terug verzenden naar gps
-
John
- Contacteer:
Dat heeft het geweest! Bedankt Dré! Ik ben er niet genoeg meer mee bezig en dan roest het een beetje hé!Dré schreef:Kan het zijn dat bij overdracht gegevens het vinkje aanstaat van gps na elke overdracht uitschakelen indien dat het geval is dat vinkje uitzetten ,want dataverwerking heeft iets meer tijd nodig
algoritmes zijn niet dezelfde tussen mapsource en de gps, dwz dat er een ander recept gebruikt wordt om dezelfde soep te maken.Toerist schreef:andere vraag:
situatie:
De berekening voor de processor in de gps moeten anders opgesteld zijn dan de berekeningen die gebruikt worden in een pc.
J