hallo mensen,
mijn machientje lust - zoals alle boxers blijkbaar - wel eens een drupje olie.
Nu is het weer tijd om een beetje olie bij te vullen.
Voorheen deed ik er steeds gewone motorolie van het type 15W40 op maar bij de laatste onderhoudsbeurt (op 20K) werd mij verteld dat er vanaf 20K andere olie werd gebruikt en dat het olieverbruik ook zou afnemen (dit klopt inderdaad). Welke olie moet ik er dan nu bijkappen?
groeten,
Luc
welke olie?
Moderator: GVN
-
- Contacteer:
Als je het olieverbruik wat wil terugdringen, moet je i.p.v. synthetische => half-synthetische gebruiken.
De overschakeling gebeurt het best bij de volgende onderhoudsbeurt wanneer de olie volledig wordt afgelaten en ook het oliefilter wordt vervangen
. Wel héél duidelijk vermelden aan je dealer, want die giet er, om onverklaarbare reden, liever synthetische in 
De overschakeling gebeurt het best bij de volgende onderhoudsbeurt wanneer de olie volledig wordt afgelaten en ook het oliefilter wordt vervangen

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
inderdaad niet meer en niet minder(s)Campi schreef:15W40...
en het is goedkoop
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit