Vervoer Laptop

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bluevelvet

Vervoer Laptop

Bericht door bluevelvet »

Binken,
Graag had ik vernomen of iemand weet heeft van draagtassen( géén bakpacs)die wat schokresistenter zijn dan de doorsnee om zo de kostbare laptop te kunnen vervoeren in de zijkoffers.
THX
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
J
Contacteer:

Bericht door J »

steek dat gewoon in jouw koffer. Die shcijven parkeren zich nu toch al lang en kunnen ondertussen tegen 7G.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Targus of Case Logic tassen met levenslange garantie en met een "air" kussen tussen de buitenwand en uw portable.
Een aanrader, kan niet voorzichtig genoeg zijn, maar zoals gezegd door J, ze kunnen buiten vroeger wel veel beter tegen een stootje.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
w

Bericht door w »

Ik heb een paar maanden mijn laptop in mijn topkoffer gestoken.
De eerste keer in mijn gewone platte draagtas, zonder kussentjes en minimale voering. Toen ik aankwam was mijn batterij eruit geklopt door de schokken en een klein barstje in mijn scherm. Je topcase krijgt blijkbaar nogal wat schokken te verwerken door oneffenheden in het wegdek.

Sindsdien in een standaard bijgeleverded dell-draagtas met die mousse overal rond, en de tas goed vastgezet in de topkoffer, en sindsdien geen problemen meer.

Je top- of zijkoffer krijgt nog steeds alle trillingen van de boxer in volle sterkte te verwerken krijgt, dus een tas met air-kussen zoals Jurgen zegt of volle mousse is wel echt nodig.
Het is niet omdat de koppen van je disk zich parkeren dat die niet kunnen lostrillen als je moto daar gedurende 30-45 minuten permanent op "klopt".
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Je kan opteren op in een matrassenwinkel een stuk mousse te kopen, dat snij je op maat van je koffer en legt het op de bodem. Je haalt daarna de vormen uit van de dingen die je veilig wil opbergen.

Ik werk zo bijvoorbeeld met gevoelig fotomateriaal en electronica.

Een duurdere oplossing is een foam (idem als mousse maar iets steviger) dewelke te krijgen is voor vulling van fotokoffers. Is wel een pak duurder.

Schuimrubber zou ook kunnen werken en is makkelijk te krijgen in de DIY winkels
RobVM

Bericht door RobVM »

ik vervoer al geruime tijd mijn laptop in mijn topkoffer en dit zonder problemen. De modellen van tegenwoordig zijn helemaal niet meer zo gevoelig aan die schokken...
Ik zet hem zelfs bijna nooit af of in hibernation maar gewoon in standby.

Robby
1100RT
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Deze mooie tas is ervoor gemaakt.

http://www.bagster.com/en/moto/showroomview.php?id=51

Zoals alles van Bagster vrij duur maar wel goede kwaliteit
the riding man

Bericht door the riding man »

ze verkopen tassen in alle maten en gewichten voor alle doeleinden die je maar kan bedenken. Maar als je nu gewoon je dagelijkse laptoptas neemt en die in je top- of zijkoffer steekt dan is dat ook voldoende hoor :wink:
Har

Bericht door Har »

Hoi,

Mijn laptop steekt in een kleine lederen boekentas in mijn topcase van Givi. Ik rijd er dagelijks mee naar klanten. Ik ondervond nog nooit enig probleem met mijn Laptop. Veel geluk
Har.
haté

Vervoer Laptop

Bericht door haté »

Reeds 6 jaar (op weg naar kantoor - zij het niet elke dag) stop ik mijn pc in een minimale pc-hoes - achteraan in de topcase bovenop mijn boekentas - telkens voor een rit van 50 km.
Zit zo goed als klemvast en heeft mij tot nu toe nog altijd niet in de steek gelaten.
Ik begrijp dat men zorg wil dragen voor kostbaar spul zoals een pc, maar blijkbaar zijn die véél minder kwetsbaar en gevoelig dan wij soms willen geloven...
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Ik neem al een jaar of twee mijn laptop mee in de zijkoffer van m'n R1200RT. In een gewone, slappe tas en een fleece of t-shirt eromheen tegen de schokken. Is een ordinair Dell Latitude laptopje.
Don't fix it if it ain't broken...
BelPilot

Bericht door BelPilot »

Beste,

Ik neem de PC elke dag mee in mijn zijkoffer van de GSA. Geen Probleem, reeds verschillende laptops hebben dit bij mij ondergaan en nooit geen problemen gehad. De huidige notebooks zijn zeker bestand tegen deze gebruiken.
Wanneer je dit intens op die manier gaat doen (elke dag van de week) dan merk je dat na een paar maand de laptop het toch wel bijzonder hard te verduren heeft. Met name daar waar het scherm de body raakt als hij dichtgeklapt is ontstaan onder invloed van trillingen vaak kleine schuurplaatsjes op de behuizing. Op zich kan dit geen kwaad maar het typeert toch wel de omstandigheden waarin de pc zich soms bevindt. Afgezien daarvan lijkt er mij geen verdere problemen te bestaan. Ik moet wel erbij vertellen dat een laptop elk jaar vervangen wordt. Ik kan dus niet oordelen als dit gebruik invloed heeft op bijvoorbeeld de levensduur van de harddisk.

De beste oplossing vindt ik nog steeds in een goede speciaal hiervoor ontworpen rugtas. Maar niet iedereen vindt een rugtas leuk om mee te rijden.

Voor wat het waard is.

Groeten,
Danny
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

O ja, nog wat: omdat het toetsenbord inderdaad schuurplekjes gaat geven op het LCD beeldscherm, stop ik er elke keer als ik de laptop dichtklap een uitgevouwen tissue of servet tussen...
Don't fix it if it ain't broken...
Plaats reactie