Banden Continental
Moderator: GVN
Banden Continental
Heeft er iemand al ervaring mee met de nieuweband van continental : ContiRoad-Attack ?Ik had die voor het eerst gezien op het salon en ze moeten wel al iets langer uit zijn.Ik heb al is prijs gevraagd bij de banden boer en hij vertelde mij dat het een goede band is en ook de prijs.Enkele voorbeelden :
120/70-17 123.76 €
160/60-17 152.73 €
180/55-17 169.86 €
De prijs is niet zot en de band mag gezien worden.
grtsPaul
120/70-17 123.76 €
160/60-17 152.73 €
180/55-17 169.86 €
De prijs is niet zot en de band mag gezien worden.
grtsPaul
Hoi,Ik heb vandaag die banden gekocht.ik heb al veel navraag gedaan wie ze al had en die ze gekocht hadden zijn kontent,daar waren ook snelle jongens bij.Ik heb er vandaag ook ne toer mee gedaan en ze plakken,hoeveel Km dat kan ik nog niet zeggen.Ik heb ze gekocht bij bandencentrale De Ring in Lier,wel de wielen zelf gedemonteerd,
120/70 .17 109.00€
160/60 .17 130.99€
180/55 .17 138.00€
120/70 .17 109.00€
160/60 .17 130.99€
180/55 .17 138.00€
Heb eind oktober deze band vooraan laten plaatsen voor de prijs van 118 euro. Heb ondertussen wegens onvoorziene reden weinig gereden (700 km) maar ik kan jullie vertellen dat het een echte wegklever is. In de regen heb ik hem nog niet ervaren. Als mijn achterband aan vervanging toe is gaat deze Road attack er zeker op.
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
R1100RS Metallic Black '94
4 Wheels are 2 to many
R1100RS Metallic Black '94
voila: ik heb de contiforce attack op mijn 'S' gemonteerd..
Ik ben nu al toe aan mijn 2de contiforce attack achterband en de vorige had er toen 11.500Km opzitten (als ik mijn rijstijl mag omschrijven: vlotte rijder)
de voorband die zit er al een paar duizenden kilometers op en daar is nog niet veel aan te zien...
in de regen of over witte lijnen durft hem al is laten voelen da ge maar 2 wielen hebt maar ja, ik heb er al weten schuiven met veel duurder banden...
dus ik raad zeker iedereen aan om deze continental 's is te proberen...
( de contiforce MAX is nen echte plakband, na 5000Km plakt dan ook al de rubber aan den asfalt i.p.v aan uw velg... was anders ook wel nen leuken band)
Ik ben nu al toe aan mijn 2de contiforce attack achterband en de vorige had er toen 11.500Km opzitten (als ik mijn rijstijl mag omschrijven: vlotte rijder)
de voorband die zit er al een paar duizenden kilometers op en daar is nog niet veel aan te zien...
in de regen of over witte lijnen durft hem al is laten voelen da ge maar 2 wielen hebt maar ja, ik heb er al weten schuiven met veel duurder banden...
dus ik raad zeker iedereen aan om deze continental 's is te proberen...
( de contiforce MAX is nen echte plakband, na 5000Km plakt dan ook al de rubber aan den asfalt i.p.v aan uw velg... was anders ook wel nen leuken band)
Foto's en verslagen van alle BMW ritten steeds te vinden op www.atmikes.be
lid geweest... maar nu zonder tweewieler
lid geweest... maar nu zonder tweewieler
-
YOwan
Zonet bij de bandenboer gepasseerd en mij ook een setje Continental Road Attacks laten monteren .
Een 170/60-17 en een 120/70-17 bij Lovania Banden / Mechelsestw / Herent-Leuven (= daar waar Xa4 ook gaat), geplaatst en uitgebalanceerd voor de ronde som van 245 Eurokens !
We kunnen er weer tegenaan, It's party time
cu soon, doeiij
Ik vind het een wreed schoon bandje en .... goeie prijs !Stoffel schreef:![]()
Een 170/60-17 en een 120/70-17 bij Lovania Banden / Mechelsestw / Herent-Leuven (= daar waar Xa4 ook gaat), geplaatst en uitgebalanceerd voor de ronde som van 245 Eurokens !
We kunnen er weer tegenaan, It's party time
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
-
bmwfreakske
De continentals(voor en achter) hadden bij mij het zelfde probleem als de bt-020 (voorband) onregelmatige slijtage (cupping). Met als resultaat, na ongeveer 2000km zat de sjimmy op het stuur. Daar het karkas van de continental niet zo stevig is als dat van een metzeler of michelin heeft hij veel vlugger last van spoorvorming en is hij minder stabiel bij zwaardere belasting of hogere snelheid(wobbel).
De grip is ok, maar als die op is stopt het ook plots......weinig tot geen waarschuwing.
Ik heb enkele setjes continental versleten(en vrij tevreden)trouwens slechte banden worden er niet meer gemaakt maar ik ben toch terug naar de pilot road gegaan. Deze is wel iets duurder dan de continental maar je merkt wel het verschil, geen gewobbel, mooie waarschuwingen en vooral stabiel onder hogere snelheden en zwaardere belastingen(duo) en dit zelfs zonder de bandenspanning aan te passen.
De PR geven mij een beter(lees veliger) gevoel en meer vertrouwen en daarvoor geef ik graag een paar pleuro's meer.
Banden zijn het enige contact punt(meestal toch)dat je hebt met de weg, bespaar er niet op.
grtzz,
De grip is ok, maar als die op is stopt het ook plots......weinig tot geen waarschuwing.
Ik heb enkele setjes continental versleten(en vrij tevreden)trouwens slechte banden worden er niet meer gemaakt maar ik ben toch terug naar de pilot road gegaan. Deze is wel iets duurder dan de continental maar je merkt wel het verschil, geen gewobbel, mooie waarschuwingen en vooral stabiel onder hogere snelheden en zwaardere belastingen(duo) en dit zelfs zonder de bandenspanning aan te passen.
De PR geven mij een beter(lees veliger) gevoel en meer vertrouwen en daarvoor geef ik graag een paar pleuro's meer.
Banden zijn het enige contact punt(meestal toch)dat je hebt met de weg, bespaar er niet op.
grtzz,
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Ik heb momenteel Pilot Road's op mijne R1150RT liggen momenteel 16.500 Km bijna aan vervanging toe!
Onlangs bij 15.000 Km heb ik ook vastgesteld dat er veel jimmy op het stuur zat (enkel als je het stuur effe loslaat), OORZAAK?, ongelijke slijtage?, teken van versleten en toch maar best vervangen?
Mijn eerste setje banden waren dezelfde en daar had ik geen jimmy bij (Vervangen op +/- 16.000 Km).
Houdoe
Ik heb momenteel Pilot Road's op mijne R1150RT liggen momenteel 16.500 Km bijna aan vervanging toe!
Onlangs bij 15.000 Km heb ik ook vastgesteld dat er veel jimmy op het stuur zat (enkel als je het stuur effe loslaat), OORZAAK?, ongelijke slijtage?, teken van versleten en toch maar best vervangen?
Mijn eerste setje banden waren dezelfde en daar had ik geen jimmy bij (Vervangen op +/- 16.000 Km).
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Pvde schreef:Yep,
Houdoe
hoi pvde,
op 15.000 km is het vrij normaal dat je jimmy krijgt, dit heeft te maken met de verkanting van de weg, die loopt altijd naar buiten toe. Met als gevolg dat de linker zijde van je band iets meer gaat slijten dan je rechter zijde.
Bij de continentals had ik dit reeds bij 2000km.......daarom geef mij maar pilot road of Mez6
grtzzz,
-
bmwfreakske
bij welke bandenboer in het Leuvense ga jij? en ben je tevreden over het geleverde werk? Ben ook uit de regio en zoek een goede bandenboerbmwfreakske schreef:Geen Continentals meer in stock!!!!!
Heb terug de BT 020 laten plaatsen en.........jawel omdat hij mij de continentals had beloofd heb ik de 020 aan de prijs van de continentals gekregen![]()
![]()
![]()
Goed meegenomen dacht ik!!!!!
-
bmwfreakske
-
Iron Gonzo
Re: Banden Continental
buiten 1 tje die vertelt van wat schuiven bij nat wegdek.
wat is de ervaring bij slecht weer van deze Contiroad Attack?
ben nog niet gaan vragen, maar momenteel zit ik zonder bandenboer. (daar mijn vroegere bandboer er mee gestopt is)
heeft iemand ervaring met een bandenboer hier in de omgeving Maldegen die ook motorbanden doet?
ach ja: in Aalter zien ze mij niet meer.
reden = banden besteld 8 maand geleden en na iedere week eens te gaan vragen of ze al binnen waren, kreeg ik hetzelfde antwoordt.
als ze binnen zijn bellen we u op.
na 4 weken effe mijn lichtje te gaan opsteken en nu dus 8 maand verder nog altijd geen telefoontje.
trouwen hun werkwijze baart mij ook zorgen.
ben nog niet gaan vragen, maar momenteel zit ik zonder bandenboer. (daar mijn vroegere bandboer er mee gestopt is)
heeft iemand ervaring met een bandenboer hier in de omgeving Maldegen die ook motorbanden doet?
reden = banden besteld 8 maand geleden en na iedere week eens te gaan vragen of ze al binnen waren, kreeg ik hetzelfde antwoordt.
na 4 weken effe mijn lichtje te gaan opsteken en nu dus 8 maand verder nog altijd geen telefoontje.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
IRON GONZO schreef:buiten 1 tje die vertelt van wat schuiven bij nat wegdek.
ik ben er tevreden over, zelf in de regen heeft de conti mij nog niet in de steek gelaten.
Mss eens een andere dealer opzoeken, ik ga voor mijn banden bij 2wheels in turnhout.....vandaag bestellen, drie dagen later laten leggen
grtzz,
In Oostham,banden ronny
Daar liggen er wel op stok.Even bellen,ik dacht zaterdags open.
Zijn er hier ook bij die dit merk van banden op een gs hebben liggen,goed of slecht???
grts paul
Zijn er hier ook bij die dit merk van banden op een gs hebben liggen,goed of slecht???
grts paul
nen collega van mij (webcommerce) zit hier ook op het forum, heeft ze op zijne GS liggen en is er heel tevreden over.Paul vde schreef:In Oostham,banden ronny
grts paul
grtzz,
G.D.F. in aartselaar (dicht bij den A12)
Heeft meestal ook wel wat in stock liggen, maar best even bellen. Langer dan een paar dagen gade niet moeten wachten en het is gene dure. Misschien niet de goedkoopste, maar zeker verre van de duurste en ge moet ook geen 100km extra bollen voor 5€ verschil he... Dan doede al meer naft op dan die 5€...
Ik heb er al 3 keer banden laten leggen en altijd heel content van geweest. Ik laat ze nu leggen door iemand die ik ken die dat als bijberoep doet en dat is nog wat goedkoper... Het is wel in Geel te doen, maar daar passeer ik toch heel regelmatig, dus...
(adres en andere gegevens kan evt bekomen worden via PM)
Heeft meestal ook wel wat in stock liggen, maar best even bellen. Langer dan een paar dagen gade niet moeten wachten en het is gene dure. Misschien niet de goedkoopste, maar zeker verre van de duurste en ge moet ook geen 100km extra bollen voor 5€ verschil he... Dan doede al meer naft op dan die 5€...
Ik heb er al 3 keer banden laten leggen en altijd heel content van geweest. Ik laat ze nu leggen door iemand die ik ken die dat als bijberoep doet en dat is nog wat goedkoper... Het is wel in Geel te doen, maar daar passeer ik toch heel regelmatig, dus...
GS staat voor geil speelgoed
-
In Extremo
- Contacteer:
Ik vind ze goed voor mijn vrij sportieve rijstijl zelfs met duo en bagage, droog en nat.Paul vde schreef:Zijn er hier ook bij die dit merk van banden op een gs hebben liggen,goed of slecht???
Geven veel vertrouwen ook op een natte ondergrond.
Ik kan wel niet vergelijken met andere banden ... nu 8.700 km en ze zien er nog goed uit, voor het eerst in jaren ga ik weer
over de 10.000 km doen met een achterband.
Off road is het wel gene vette, ik vind het eigenlijk een straatband met iets bredere groeven zeker in vergelijking met bv. Anakee's.
Groetjes,
Michel
De Sport Attack is nog beter
als je sportief wil rijden. Grip te over, stabiel, zowel nat als droog, goede feedback, etc. Levensduur natuurlijk wat korter
.
Wel opletten dat je Sport Attacks laat monteren die geproduceerd zijn in 2008. Volgens de Duitse motorpers hebben deze nieuwe versies een andere rubbersamenstelling, die uitstekende grip combineert met een langere levensduur. Op mijn Guzzi ligt de oudere versie, waar ik zoals hierboven beschreven heel tevreden over ben.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
Iron Gonzo
straks wordt mijn road attack gemonteerd
wieletje is binnen bij bandenboer
wieletje is binnen bij bandenboer
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
ik ben zeer tevreden van de road attack reeds 2 setjes versleten allebij rond de 7000 km grip bij droog weer zeer goed bij nat voor mij ook goe daar ik dan niet zo rap rij ik zou nu de nieuwe eens willen proberen de continental attack ni de pilot of de road maar gewoon attack heeft iemand die erop steken