Merci fellow riders. De laatste dagen kom ik al eens wat meer piepen, kan nu inderdaad ook al terug stappen en zitten (op een comfortabele stoel).
Zoals jullie allemaal weten vond ik de R1200ST een karaktervolle, eigenwijze machine, nog steeds, maar mij verstand zegt me dat mijn eigen motor een echt werkpaard is en ik sleur nogal gemakkelijk wat materiaal mee (fotoreportages, interviews, werk op afstand).
Een logische evolutie noem ik het. Ik verklap er graag bij dat zowel de R1200GS als een nagelnieuwe F800S Sport eveneens in de top 3 stonden maar ik ben gezwicht voor dagelijks comfort, bescherming en luxe op mijn werkpaard, vandaar de beslissing.
De motor wordt momenteel in afwachting van mijn herstel en het afhalen van het gips om de rechterpols, voorzien van witte knipperlichten, de topkoffer (zat in het pakket) en cilinderbeschermers.
De motor is een zeer jonge tweedehands met weinig km (6800) en ziet er eigenlijk nagelnieuw uit. Ik beschouw 'm zelfs nog als 'te roderen'
Omdat ik enkele contacten had opgebeld, is er naarstig gezocht naar een jonge motor voorzien van relatief veel opties. Ik heb zowat alles erop behalve de cruise controle en de tractiecontrole. Ik had wel geen vat op de kleur, maar ik vind het zilver een zeer neutrale en tijdloze kleur en ze gaat goed samen met de moderne lijnen van de RT.
Mijn echtgenote viel voor het zandbeige, heel mooi, maar degene die ik vond was echt 'full' option en had nog minder kilometers en lag niet meer binnen mijn budget gezien de prijs die ik van mijn ST nog uitbetaald krijg van de verzekering.
Om jullie een idee te geven: de ST had bijna 37000 kilometer en was ondertussen 2 jaar en 4 maand. Ik kocht hem begin 2006 voor net geen 11000 euro en heb van de expert een voorstel aanvaard van 9400 euro.
Initiëel was het eerste voorstel 9000 euro, maar ik had aangetoond dat de AC Schitzer ombouw recentelijk was uitgevoerd en dat werd als extra aanvaard gezien dit een echte ingreep was en geen optie zoals bv een gps of een koffer waarop je blijkbaar meer moet laten vallen.
De RT wordt ook gelijk voorzien van de Zumo die recentelijk op de redactie werd aangekocht.
Nu de spierekes terug wat soepel krijgen, en nog 4 weken rondzeulen met dat gipsverband. Daarna kruipen we terug aan boord en nemen we de tijd voor een eerste kennismaking, fotosessie en een verslag op de site. Net zoals met de ST, wordt er van de RT ook een logboek bijgehouden, hopelijk kan ik deze keer vlot de 50.000 noteren
Oh ja, en zoals de foto's onthullen, ook terug wat op de fiets kruipen want lange dagen platte rust en dan gesoigneerd worden door het vrouwke zet zich gevaarlijk af op de buik
Groetjes uit de Kempen...