Ik gebruik reeds 2 jaar de uitschuifbare zij- en topkoffers, ben er overigens tevreden van.
Sloten werken nog altijd...op een enkle incident na...
Alleen blijkt nu het verbreden of versmallen voor de R-zijkoffer redelijk stroef te worden terwijl het voor de L-zijkoffer schijnbaar halverwege geblokkeerd geraakt en dus niet meer in beweging te krijgen is.
WD 40 al geprobeerd, echter zonder sukses .
De topkoffer laat zich nog steeds met alle eenvoud vergroten.
Iemand een tip om één en ander te verhelpen ?
Uitschuifbare (zij)koffers GS
Moderator: GVN
Ik zou het uitschuif gedeelte eens demonteren en grondig schoonmaken. Als je begint aan de ijzeren beugel met het wel lukken. Daarna goed inspuiten met siliconespray en opwrijven met een droge doek. Siliconespray zorgt voor een verminderde wrijvingsweerstand en de kunststof ziet er een stuk jonger uit. succes 
Op de reis van het leven telt niet het doel maar wel de weg er naar toe. GS 1200
Na het kuisen beter Teflon spray gebruiken, dit is een smeermiddel dat geen sporen nalaat, het zorgt er als het ware voor dat de onderdelen zichzelf smeren door een laagje teflon dat achter blijft op de delen die over elkaar schuiven.
Ik gebruik steeds teflon spray en met steeds goede resultaten (en zonder vleken of druppen)
Ik gebruik steeds teflon spray en met steeds goede resultaten (en zonder vleken of druppen)
-
sprint
Re: Uitschuifbare (zij)koffers GS
Ik geloof dat (onze vriend) Stoffeldat ook eens heeft gehadhaté schreef:Ik gebruik reeds 2 jaar de uitschuifbare zij- en topkoffers, ben er overigens tevreden van.
Sloten werken nog altijd...op een enkle incident na...
Alleen blijkt nu het verbreden of versmallen voor de R-zijkoffer redelijk stroef te worden terwijl het voor de L-zijkoffer schijnbaar halverwege geblokkeerd geraakt en dus niet meer in beweging te krijgen is.
WD 40 al geprobeerd, echter zonder sukses .
De topkoffer laat zich nog steeds met alle eenvoud vergroten.
Iemand een tip om één en ander te verhelpen ?
Marnix.