Startprobleem bij K1200RS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gerrit

Startprobleem bij K1200RS

Bericht door Gerrit »

Collega's

K1200RS heeft een 2-tal maand stilgestaan (aan de druppellader), bij het starten s'morgens slaat hij niet aan :( . Na enkele keer proberen slaat hij aan en onmiddelijk terug af, na een 10 tal keer blijft hij dan draaien maar als ik gas durf geven valt hij onmiddelijk terug uit. Laat ik hem echter een paar minuten draaien ( lijkt meer op "prutttelen" ) komt hij er door en draait hij normaal :? . Zolang hij warm is kan ik hem stilleggen en terug starten zonder één enkel probleem :D .
Het probleem doet zich dus enkel voor bij koudstart. Wat me ook opgevallen is dat de ventilatoren onmiddelijk gaan draaien van zodra ik de sleutel omdraai, dit was vroeger nooit het geval; normaal draaien de ventilatoren enkel als de motor voldoende warm is.
Tot zover m'n verhaal. Iemand een zinnige verklaring wat de oorzaak mag zijn ??
Met dank

Gerrit
andre vh

Bericht door andre vh »

lijkt me een probleem van een temperatuursensor
sensor die doorgeeft aan rekeneenheid inspuiting dat de motor zo warm is dat de ventilator moet worden ingeschakeld en tevens gaat het benzinemengsel gestuurd worden voor een warme motor
dus dat mengsel is te arm bij een koude motor en gaat hij slecht draaien tot de motor op bedrijfstemperatuur is
dit is een theorie maar mijn praktische kennis van een 1200RS is te beperkt om echt een haarjuiste diagnose te geven

groetjes
André
Paul vde

Bericht door Paul vde »

andre vh schreef:lijkt me een probleem van een temperatuursensor
sensor die doorgeeft aan rekeneenheid inspuiting dat de motor zo warm is dat de ventilator moet worden ingeschakeld en tevens gaat het benzinemengsel gestuurd worden voor een warme motor
dus dat mengsel is te arm bij een koude motor en gaat hij slecht draaien tot de motor op bedrijfstemperatuur is
dit is een theorie maar mijn praktische kennis van een 1200RS is te beperkt om echt een haarjuiste diagnose te geven

groetjes
André

Heel just Andre.Maar Gerrit aan die sensor zit je maar niet zo aan.
Gerrit

Bericht door Gerrit »

Probleem opgelost !!

Het was inderdaad die temperatuurvoeler; één van de 2 draden was beschadigd en maakte kortsluiting aan de massa.
Bedankt André en Paul voor de goeie tips !!
Plaats reactie