BMW systeemhelm 5 vs Shoei Multi-tec

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JMAS

BMW systeemhelm 5 vs Shoei Multi-tec

Bericht door JMAS »

Hey,

Daar ik op zoek ben naar een systeemhelm zal mijn keuze vallen op één van bovengenoemde helmen, doch kan ik mijn keuze maar moeilijk maken, zijn er dus personen die ervaringen en/of tips hebben betreft deze twee systeemhelmen, dit zou mijn keuze alvast kunnen beïnvloeden of mss wel gemakkelijker kunnen maken ?

Alvast bedankt voor de reacties !!

Groetjes

Joeri
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Het enige wat je keuze kan bepalen is testrijden met beide modellen... Dan pas kan je voor jezelf een beeld vormen wat voor helm je het beste past en voldoet aan je eisen.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Ik heb de System V op een K1200GT. Heb lang getwijfeld met een Shoei Multitec, maar de System V pastte beter op mijn hoofd. Dat is dus iets wat je zelf moet uitproberen. De Schubert C2 past bijvoorbeeld beter op rond(ere) hoofden. Qua afwerking enz denk ik niet dat de Shoei moet onderdoen voor de BMW helm. Er staan enkele zeer positieve commentaren over de Multitec op dit forum (zoekfunctie). Ik ben met de System V tevreden, zij het dat ik hem nogal lawaaierig vind. Dat is natuurlijk het nadeel van een systeem helm; gesloten helmen van een vergelijkbare prijs zijn doorgaans veel stiller.
Het beste is proberen beide helmen proef te rijden op jouw motorfiets. Kuip of geen kuip kan bijvoorbeeld een groot verschil maken qua lawaai naargelang de helm.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
JMAS

Bericht door JMAS »

Alvast bedankt voor de reactie,
het enige wat ik tot nu toe kan zeggen is dat ik beide helmen al eens in de winkel heb "gepast", doch moet ik eerlijk zeggen dat in eerste instantie de Multi-tec mij precies beter zat, de systeemhelm V "spande" precies een beetje aan het voorhoofd, wat beterft proefrijden zal momenteel nog niet goed lukken, ik ben van plan de motor aan te schaffen tijdens het Autosalon in Januari 2008, heb ondertussen wel al de kleding aangeschaft, nu enkel nog de helm, bij deze de vraagstelling.

Groetjes

Joeri
Dim

Bericht door Dim »

Fonske,

Ik ben zeer teveden van de Multitec. Ik heb er alleen die foeilelijke (Shoeilelijke ?) letters afgedaan.
Als ze willen dat ik daarmee op de baan ga, wil ik hem gratis, voor de reclame.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... sc&start=0

Dim
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Voor mijn een Shoei Multitec. Heerlijke helm met een hoog draagcomfort en met wisperkit heerlijk stil. Er zit zelfs een standaard Pinlock vizier bij. De systemV is ook een heerlijke helm maar ik heb er geen geluk mee gehad. Na drie keer ruilen ivm lekken en tochten geld teruggevraagd en gekregen. Hou er wel rekening mee dat de Shoei Multitec NIET past in de 850/11** R/GS koffers.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
archiS

Bericht door archiS »

Hoi,

Ik heb test gereden met beide helmen, en het hangt inderdaad van persoon tot persoon af ... heb uiteindelijk voor de systeem helm V gekozen, omdat die beter aanvoelde en minder lawaai maakte (is nogal een probleem bij een 1150 gs).
De Shoei kan je gaan testen in Beringen bij Felix en Jos (http://www.felix-jos.be/2005-2006/) ... zeer sympathieke mensen!

Vond dat de Shoei zeker zijn voordelen had, zoals het Pinlock vizier en het zonnescherm ... maar dat is bij de systeemhelm ook te monteren of te verkrijgen voor een sappig BMW prijsje 8-) natuurlijk.

groetjes,
Steven
n m

Bericht door n m »

Ik heb mij paar weken terug na lang vergelijken met shuberth en sys 5 ook een shoei multitec aangeschaft. ik ben er heel tevreden mee. Geen aandampen bij regen of vochtig weer, dankzij de pinlock, en ik moet zeggen dat met de whisperkit het geluidsniveau heel goed is. Deze helm is stiller dan mijn vorige integraalhelm. Ik moet wel zeggen dat ik altijd met oordopjes ook inrij.

Ik heb hem gekocht bij RAD drongen en heb daar schitterende uitleg en service gekregen, inclusief testrijden is daar ook mogelijk....en ja...zoals andere forumleden al aanhaalden...wat voor jou persoonlijk het beste is kom je pas te weten na het testrijden...

Veel succes bij de keuze :wink:
JMAS

Bericht door JMAS »

Hey,

De kogel is door de kerk, het is een Shoei Multitec geworden !!
Nu nog een beetje geduld tot volgend voorjaar :grin:
Alvast bedankt voor de reacties :wink:

Groetjes

Joeri
Dim

Bericht door Dim »

Fonske schreef: Nu nog een beetje geduld tot volgend voorjaar :grin:

Groetjes

Joeri
Veel salonplezier.
Van je helm zal je alvast geen spijt hebben.

Dim
Plaats reactie