stuurdemper R850R
Moderator: GVN
stuurdemper R850R
hallo, weer eens een vraagje. heb m'n r850r binnen gedaan voor een groot onderhoud en nu blijkt dat de stuurdemper niet werkt. vervanging zou me €290 + uurloon kosten, maar heb bij het rijden nooit echt problemen gehad. ik heb de moto nog maar een viertal maanden en vermoed dus dat ik nooit met een werkende stuurdemper gereden heb. ben niet geneigd om deze dus te vervangen, maar vraag aan de meer ervaren bmw-rijder toch wat advies hierover.
bedankt hé, Edwin
bedankt hé, Edwin
-
S.
tja, hij staat er natuurlijk niet voor niets op hé. Nergens geen proper tweedehands exemplaar te vinden?
http://www.deknalpot.nl?
http://www.deknalpot.nl?
-
Synchro Bob
- Contacteer:
-
vercauteren franky
Heel zwart/wit gezien; Als een motorfietsfabrikant een stuurdemper monteerd betekend dit in feite dat de geometrie van het frame/rijwielgedeelte niet klopt. Hoge snelheid is slechts 1 kant van het verhaal. Een speedwoble kan ook voorkomen wanneer je de bocht uitkomt en het gas er op zet en het hoeft dan niet om VOLgas te gaan. Op basis van de ervaringen van de fabriekstestrijders wordt besloten of er al of niet een stuurdemper geplaatst moet worden. Nu is het risico vrij klein dat je op een R850R (en legio andere fietsen) in situaties komt waarbij een stuurdemper noodzakelijk is. Het kan echter wel en de fabrikant dient/wil dus gewoon het risico uit te sluiten.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
-
PatricK/GS
STUURDEMPER
de stuurdemper van m'n R1100R was ook defekt, niks vervangen, gewoon da ding eraf gegooid, kan nie zeggen dat er een verschil is ...
-
spaceman__spiff