Elke keer dat het groene lampje van neutraal brandt op mijn r1100gs, brandt ook het rode lampje van de batterij.
Als ik de motor start (in neutraal) brandt het groene lampje van neutraal niet. Ook het rode lichtje van de batterij brandt niet als ik het contact op zet.
Wanneer ik rij en dan naar neutraal schakel brandt het wel.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn ?
rutger schreef:ok, het is mssch geen hulp maar gisteren reed ik achter een r1100rt en telkens de man schakelde lichte zijn achterremlicht op
Raar maar waar , velen schakelen met hunne rechtervoet mee.
Ik ken er zo ééntje die zijn voet steeds laat slepen op zijn achterrem.
Wanneer hij schakeld gaat zijn rechtervoet steevast effe op de rem drukken.
Enige remedie plaats die voet iets verder naar achter en rij op uw voettip.
Meestal zijn dat mensen met grote voeten , daarmee bedoel ik groter dan maat 44à45
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
massapunten controleren of de kabelboom die naar 't dashboard gaat, er eens flink mee bewegen, bij mij waren de klemmen die er in zaten rot na een jaar en die gaven als resultaat dat mijn dashboard op een kerstboom leek
Danny,tis wel raar dat ik dit al meer tegen gekomen ben,maar daar hoord u wel niets van BMW zelf.Bij u model de 1150 zit het inderdaad in de kabel boom,waar ergens water binnen komt en de massa klemmen gewoon rot zijn.Het is ongeveer in de kabelboom tussen het( balhoofd )en het instrumentenbord.dit zal ook zo bij jan zijn.
rutger schreef:ok, het is mssch geen hulp maar gisteren reed ik achter een r1100rt en telkens de man schakelde lichte zijn achterremlicht op
Raar maar waar , velen schakelen met hunne rechtervoet mee.
Ik ken er zo ééntje die zijn voet steeds laat slepen op zijn achterrem.
Wanneer hij schakeld gaat zijn rechtervoet steevast effe op de rem drukken.
Enige remedie plaats die voet iets verder naar achter en rij op uw voettip.
Meestal zijn dat mensen met grote voeten , daarmee bedoel ik groter dan maat 44à45
Ik leef ook op grote voet (mt 46) maar ik rij altijd met de tippen op de steunen!!!
Vroeger deed ik dit niet, tot ik eens met de tip van m'n voet bij het bochten de grond raakte...jongens...da viel ni mee zulle!!!
Je hebt trouwens veel meer feeling met de motor wanneer je op de tippen steunt!!!
Je mag zeker grote voeten hebben , maar je moet wel rijden zoals Shulty het zo mooi heeft beschreven.
Dat is trouwens één van de basis beginsels van het motorrijden , positie van handen en voetjes
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Bedankt voor de tips. Deze morgen dashbord gedemonteerd, wat aan de draden geprutst maar dit bracht niet op. Dan even aan de zekeringen onder het zadel geprutst en eureka, alle lichtjes branden terug zoals het hoort !