Had al een keer alles schoongemaakt om te kijken waar de olie vandaan kwam. Wachten wachten..niks...laten lopen tot bedrijfstemperatuur. Weer wachten..niks.
Na een paar ritjes toch weer olie, en steeds meer.
Leek echt erop dat de koppakking (dus niet de klepdekselpakking) lekte.
Vanavond weer alles schoon gemaakt. En een stuk gaan rijden. Weer geparkeerd op de zijpikkel en koekeloeren.
Ik was afwachtend naar de onderkant van de cilinder aan het kijken en toen zag ik opeens dat op de richeltjes van de oliefilter behuizing olie afzet begon te ontstaan.
Over de bovenste richel loopt het kabeltje van de olietemperatuursensor. Dus ik dacht, aha het komt via de oliesensor.
Toen ik het kabeltje bij de oliesensor weghaalde liep er nog olie uit het kabeltje (ofwel tussen het draadje en zijn huls). Begrijpelijk, maar de olie bleef komen
Ik heb de behuizing van de startmotor weggehaald en het kabeltje gevolgd tot ergens onder de tank. Daarna werd het te donker.
De zijpikkelsensor die ook uit die regionen komt lijkt ook erg nat.
Morgen ga ik verder onderzoeken, maar ik vind het een sterk stuk dat de olielekkage dan van boven ergens komt , ver boven de cilinders en het oliepijl van het blok.
Kan eigenlijk alleen nog de oliekoeler zijn dunkt me ?