Zumo met kuren ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Snoopy

Bericht door Snoopy »

@Steffz1. Terecht punt. Herbereken doe ik in principe altijd maar ik had gezien bij een collega motard dat de routes ook zonder herbereken perfect werden ingeladen. Ik heb de routes niet gesimuleerd dus het zou kunnen dat er toch fouten in zitten. Voor alle veiligheid heb ik de herberekende routes ook op mijn SD kaartje gezet.

Grtn,
Philippe
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Snoopy schreef:@Steffz1. Terecht punt. Herbereken doe ik in principe altijd maar ik had gezien bij een collega motard dat de routes ook zonder herbereken perfect werden ingeladen. Ik heb de routes niet gesimuleerd dus het zou kunnen dat er toch fouten in zitten. Voor alle veiligheid heb ik de herberekende routes ook op mijn SD kaartje gezet.

Grtn,
Philippe
Ken je het nut van het herberekenen ?

mvg

Stef
Snoopy

Bericht door Snoopy »

@steffz1

Euh, niet echt, ik ben maar een amateurke :-) Wat ik wel weet is dat het herberekenen er voor zorgt dat de route volledig zoals oorspronkelijk voorzien kan gereden worden.

Grtn
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Snoopy schreef:@steffz1

Euh, niet echt, ik ben maar een amateurke :-) Wat ik wel weet is dat het herberekenen er voor zorgt dat de route volledig zoals oorspronkelijk voorzien kan gereden worden.

Grtn
Hmmm .... neem : jij hebt versie 9, die gast die route gemaakt heeft versie 7 van City Navigator. Jij dient die dan te herberekenen met je nieuwere kaarten. Wanneer die herberekende route van jou dan bvb afwijkt van de oorspronkelijke route dan kan je die terugleggen over de oorspronkelijke route ...

Wanneer je een gekregen route wil rijden zoals ze gemaakt is dien je in feite de optie "herberekenen" best uit te zetten ;-)

mvg

Stef
Snoopy

Bericht door Snoopy »

@steffz1 & Schalkse. Gisteren terug gekomen van de Weissensee. Alle eigen routes en ook die van de Bosse zonder noemenswaardige problemen kunnen rijden. Zowel herberekende als de oorspronkelijke versie werkten nagenoeg perfect. De functie 'herberekenen' op mijn Zumo gaf wel problemen. Nadat ik deze had afgezet verliep alles prima. Om problemen te voorkomen blijf ik toch alle routes die ik van buitenuit krijg herberekenen. Alvast bedankt voor jullie tips.

Groeten
krimson
Contacteer:

Bericht door krimson »

Awel Ferre ,
Sinds kort heb ik ook een Zumo,en ik ondervind dat het moeilijker is om je routes of tracks van je zumo
naar de pc over te brengen dan bij een SP III.
Je bent verplicht om je route eerst over te zetten naar een SD kaartje,... Klopt dit ...of doe ik iets verkeerd ???
Krimson
ferre10 schreef:ik herken dit probleem.ik heb het ook al eens voorgehad.
de melding "route te lang" heeft niet echt iets te maken met de lengte in km. maar met het aantal routeberekeningen dat nodig is om de ganse route af te werken. zo kun je probleemloos naar Barcelona over de snelweg , maar kan een ardennenrit van 350km voor problemen zorgen.
een echte oplossing heb ik er ook niet voor, behalve dan de route te delen .
als je door het delen van de route's in de problemen komt met het aantal dat moet geladen worden kan je enkele route's voorzien van genoeg routepunten en laden als direct route en op het toestel herberekenen.
ferre
ferre10

Bericht door ferre10 »

waarom zou je een route die je vanop de pc naar je zumo hebt geladen terug op je pc zetten ?. :shock: :shock: je hebt ze toch al.als je ze niet meer nodig hebt, van je zumo verwijderen. :grin: :grin:
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
krimson
Contacteer:

Bericht door krimson »

das waar Ferre,
maar als je een triplog hebt die je verder wil bewerken,dan moet je daar eerst door de ZUMO een Route van laten maken.
En dan pas overbrengen naar je pc.
Dat klopt toch hé.
Groetjes Krimson.
------------------------
R1150RT- Blackline,
650GS, Zumo 550.
------------------------
Plaats reactie