Advies gevraagd: een R1150R of een R1150GS
Moderator: GVN
-
tweetyoost
Advies gevraagd: een R1150R of een R1150GS
Hallo
Ik rijd sinds kort met de moto en ben begonnen met een K75 wat me uitstekend bevalt, maar mijn echte droom is toch een 1150R of GS.
Persoonlijk vind ik de R wel zeer mooi maar ik twijfel een beetje over het comfort,wind,duozitje..
de GS vind ik iets minder mooi (op het eerste zicht) maar het lijkt me gewoon een erg handige,goeie en comfortabele moto.
Zijn er mensen die beide moto's voor enige tijd gehad hebben, en die mij enig advies kunnen geven?
Pieter
Ik rijd sinds kort met de moto en ben begonnen met een K75 wat me uitstekend bevalt, maar mijn echte droom is toch een 1150R of GS.
Persoonlijk vind ik de R wel zeer mooi maar ik twijfel een beetje over het comfort,wind,duozitje..
de GS vind ik iets minder mooi (op het eerste zicht) maar het lijkt me gewoon een erg handige,goeie en comfortabele moto.
Zijn er mensen die beide moto's voor enige tijd gehad hebben, en die mij enig advies kunnen geven?
Pieter
-
DJAIRO
-
tweetyoost
-
tweetyoost
-
GSrijder
- Contacteer:
Niks mis met de moto, Sommige bestuurders daarentegen................Hé "J"one-one schreef:ik vond hem eerst ook lelijk maar nu een prachtmotorDJAIRO schreef:Hoezo GS lelijk![]()
Frank
( Hij is begonnen op een ander topic hoor )
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
tweetyoost
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
Ik vond de R1150R toch een fantastische (her)opstapmotor, met goede looks ...wwwimmm schreef:dus blijf bij uw initiële keuze en ga voor het summum van vakmanschap, rijplezier en prestaties: de K1200S!
![]()
Zoals altijd geldt : De coloribus de gustibusque ( et de feminibus
Toch liever de K1200R met het hoge Mad Max gehalte voor mij
YOO
Kleine kanttekening, mijne maat zijnen R vind ik nog altijd fantastisch sturen, in sommige gevallen zelfs beter dan m'n GS.
Niet voor niks dat ge in de Alpen evenveel Roadsters ziet dan GS'en, ze moeten voor mekaar daar zeker niet onderdoen
Grtz, Philip!
Kleine kanttekening, mijne maat zijnen R vind ik nog altijd fantastisch sturen, in sommige gevallen zelfs beter dan m'n GS.
Niet voor niks dat ge in de Alpen evenveel Roadsters ziet dan GS'en, ze moeten voor mekaar daar zeker niet onderdoen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Om dan nog te zwijgen van het gedaver, het bokken, de trillingen en vooral de totaal afwezige styling: R en GS zijn idd op meerdere vlakken elkaars evenknie
Maar de GS is wel één van de meest polyvalente, comfortabele en praktische fiets ooit gemaakt. Alleen spijtig dat hij in 95% van de gevallen nooit een degelijk spatje modder te zien krijgt...
Wie echter ooit de zachte, zoemende soepelheid en eindeloos vermogen van een K heeft mogen ervaren, weet wel wat te kiezen
Maar de GS is wel één van de meest polyvalente, comfortabele en praktische fiets ooit gemaakt. Alleen spijtig dat hij in 95% van de gevallen nooit een degelijk spatje modder te zien krijgt...
Wie echter ooit de zachte, zoemende soepelheid en eindeloos vermogen van een K heeft mogen ervaren, weet wel wat te kiezen
YOO
Da eindeloos powergedoe heb ik niet nodig, dan koopt ge u beter nen Busa ofzo.
'k Zeg niet dat den boxer den beste motor is die er is, maar 't is gedomme toch een goed concept
Enneuh, ik ken er al meerder die de overstap van K naar Boxer hebben gemaakt, dus zoveel beter...
Grtz, Philip!
Da eindeloos powergedoe heb ik niet nodig, dan koopt ge u beter nen Busa ofzo.
'k Zeg niet dat den boxer den beste motor is die er is, maar 't is gedomme toch een goed concept
Enneuh, ik ken er al meerder die de overstap van K naar Boxer hebben gemaakt, dus zoveel beter...
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
welke motor?
Hallo Pieter,
'ben begonnen met een K75 wat me uitstekend bevalt'.
Bij gebrek aan ervaring met R boxers kan ik je niet direct advies geven wat deze types betreft maar zelf iedere km contenter en contenter van mijne K100
zou je eens met penningmeester Charles moeten een klapke doen op een avond dat het clubsecretariaat in Lede open is. Hij rijdt al 50 jaar BMW en heeft vijf beemerkes staan maar volgens hem (en dat waren geen uitgelokte woorden) vindt hij zijn K75 de 'plezanste moto' (van de 5 is er trouwens ook nog één een K100 met een waanzinnig
aantal km op de teller).
Dus bezin eer je begint want je weet wat je gaat wegdoen maar niet wat je in de plaats gaat krijgen (vraag ook maar eens aan Djairo dit dit ook wel zal kunnen bevestigen).
Alleszind veel zoek- en rijplezier
,
Greetz & Long May You Run
Martinus (K100 LT '87) en member BMW Motorclub Vlaanderen
TRAHIT SUA QUEMQUE VOLUPTAS (ieder diertje zijn pleziertje)
@ Djairo: ik vind uwen GS een prachtig machien, maar dat wist je al
'ben begonnen met een K75 wat me uitstekend bevalt'.
Bij gebrek aan ervaring met R boxers kan ik je niet direct advies geven wat deze types betreft maar zelf iedere km contenter en contenter van mijne K100
Dus bezin eer je begint want je weet wat je gaat wegdoen maar niet wat je in de plaats gaat krijgen (vraag ook maar eens aan Djairo dit dit ook wel zal kunnen bevestigen).
Alleszind veel zoek- en rijplezier
@ Djairo: ik vind uwen GS een prachtig machien, maar dat wist je al
-
tweetyoost
-
tweetyoost
-
DJAIRO
Re: welke motor?
Inderdaad,als ik het geweten hadMartinus schreef: Dus bezin eer je begint want je weet wat je gaat wegdoen maar niet wat je in de plaats gaat krijgen (vraag ook maar eens aan Djairo dit dit ook wel zal kunnen bevestigen).
Alleszind veel zoek- en rijplezier,
Een R met een K vergelijken is onmogelijk, het zijn 2 fantastische motorfietsen zowel de R als de K,maar ik zal steeds met weemoed terugdenken aan m'n"Kaatje" 75!!!!
Frank
-
tweetyoost