Gebruikerservaring Bluetooth Intercom Interphone

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Gebruikerservaring Bluetooth Intercom Interphone

Bericht door kurt1973 »

Hej,

Ik heb mij gisteren een set aangekocht van interphone, een bluetooth intercom dus (http://www.gps.nl/interphone.html) , en dit voor de prijs van 350 euro. Ik heb ze nog maar beperkt kunnen uittesten, maar hier zijn tot nu toe mijn bevindingen:

- Makkelijke installatie, zelfs voor een “handig” iemand als ik
- Geen nederlandstalige handleiding in de doos (kan per mail worden opgestuurd)
- Koppeling met een bluetooth telefoon is makkelijk, en dient slechts een keer te worden gedaan, vanaf dan gebeurt het automatisch zogauw je de intercom opzet.
- Ik heb de versie met de microfoon op een stokje, ook een versie beschikbaar met een microfoon die je aan de binnenkant van je helm kan plakken
- Glasheldere ontvangst van een telefoongesprek, de persoon aan de andere kant hoorde niet dat ik aan het motorijden was.
- Voicedialing is erg makkelijk.
Wat het intercom gedeelte betreft, dit moet ik nog uitproberen met mijn broer, dus dat ga ik later nog laten weten.
Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Bericht door kurt1973 »

Ondertussen een ritje gedaan met mijn broer. De pairing van de headsets was een makkie, maar je moet het weten :) De kwaliteit van de verbinding is kristalhelder, tot 120 kon ik makkelijk op gewone toon praten, echt sneller nog niet geprobeerd (ook niet nodig vind ik :-) ) De afstand waarop je kan spreken is volgens mij iets meer dan 200 meter, daarna krijg je storingen.

Nadeel is wel dat je maar een actief apparaat kan gebruiken, je kan dus ofwel spreken, ofwel gsm`en. Je kan wisselen tussen beide door op een knop te duwen. Je kan dus niet bijvoorbeeld je zumo aansluiten en beluisteren, en tegelijk spreken met een andere motorrijder. Voor mij geen probleem, ik heb geen zumo, maar goed om weten wel.

Zaterdag doe ik nog een ritje, en kan ik meer vertellen.

Cya,

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Dat laatste vind ik een enorm gemiste kans. Zeker omdat de meesten de navigatie hebben opstaan en dan 'niet meer' bereikbaar zijn voor de andere headset :shock: Voor de rest lijken de kwaliteiten vergelijkbaar met de Scalarider versies
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Bericht door kurt1973 »

Ja, inderdaad, je kan wel twee dingen tegelijk koppelen, maar je moet manueel switchen tussen de toepassingen. Bij mij zijn het nu de intercom en de GSm, maar als ik telefoon krijg, moet ik manueel de overschakeling maken naar de telefoon, en tijdens het gesprek staat de intercom af (Wat geen slecht idee is :-P ) Intercommen en nav gaat dus niet samen vrees ik, wat inderdaad wel een gemiste kans is. Voor iemand als ik, die geen zumo of rider heeft, en ook niet zinnens is er eentje te kopen, vind ik het wel een goed toestel ( ter info, ik heb navigatie, een pda met tomtom 6, die ik via een oortje beluister, nav steekt in tanktas, werkt eigenlijk ook perfect :wink: )

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Plaats reactie