GT of niet ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

piva

scherm GT 2007

Bericht door piva »

prima motor maar het scherm is voor mij ook duidelijk iets te laag, als er al goede alternatieven zijn, waar zijn ze dan te koop? aeroflow bv?
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Er zijn een aantal leveranciers van aftermarket-schermen. De grote verbetering zit 'm voornamelijk in de anders gevormde stroomlijn van de ruit. De meest bekende zijn:

CeeBailey. De ruiten zijn in diverse maten (hoogte en breedte verschillend) en kleuren te koop. Een tijd lang heeft deze fabrikant een dunnere variant gemaakt (4,5 mm acrylaat) die bij hoge snelheden wel eens wilde scheuren, maar de huidige productie is weer op de juiste dikte (6 mm).
Afbeelding
Verkrijgbaar o.a. via Woody's Importuarium - UK.

California Scientific, kortweg Casci. In drie varianten: M, L en XL. De XL heeft dezelfde hoogte als het BMW hoge scherm, maar omdat de onderzijde ca. 5 cm hoger is als het BMW scherm (zie plaatje) is ook de bovenzijde zo'n 5 cm hoger. Ik heb zelf de XL, maar een L zou misschien beter voor me zijn. CalSci heeft instructies om de juiste maat te kiezen (die heb ik dus genegeerd Afbeelding ). De ruit is gemaakt van 4,5 mm 'impact resistant' acrylaat.
Afbeelding
Te koop bij: Bike Parts & Things, Capelle a/d IJssel - NL

De V-stream van Z-Technik. Dit is voor zover ik weet het enige (gecoate) polycarbonaat scherm (zeer goed bestand tegen breuk / steenslag; overigens is in het filmpje gebruik gemaakt van standaard acryl). Polycarbonaat is zachter, dus wiebelt dit scherm iets meer bij hoge snelheden.
Afbeelding
Zou o.a. verkrijgbaar zijn via Wunderlich - DE, Baehr - DE, Custom Cruisers - UK, Dimensia Tech Line - FR.

Wunderlich zou ook zelf een scherm ("Marathon") aan het ontwikkelen zijn. Deze was al aangekondigt in hun flyer in pdf-format van de Intermot 2006. Voor zover ik weet heeft Wonderlicht het scherm nog niet op de markt gebracht.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Plaats reactie