Om een verhaal kort te maken wenst mijn broer die jaren terug een zwaar motorongeval heeft gehad(met een tal van breuken) en daardoor een aangapaste hogere schoen draagt die het moeilijk maakt om te schakelen ,een scooter aan te kopen met automatische versnelling met name een Suzuki Burgman 400 cc.
Misschien heeft of kent iemand wel zo iemand die zoiets heeft gehad of nog in het bezit van is en daar zowel positieve als negatieve ervaringen mee heeft.
Hij zou nl af en toe willen meetoeren achter de RT en is de moto een betrouwbare tweewieler.
ik zie jullie antwoorden graag tegemoet
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
Een vriend van mij heeft een partiële dwarslaesie, hij is aan 1 been redelijk verlamd. Hij wou toch motorrijden en is begonnen met een burgman 400. Hier heeft ie 2 jaar en een goeie 25000 km mee gebold. Was er tamelijk tevreden over, lekker zuinig met benzine en banden. Echter behoorlijk storingsgevoelig. Daarop ingeruild voor de 600cc variant. Die was nog storingsgevoeliger. Nu heeft hij die Honda Silverwing en die bevalt `m het best van al, geen problemen en al een paar jaar lekker rond aan het rijden.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Heb zowel de 400 als de 650 gehad. Met geen van beide ooit problemen gehad (met beiden ongeveer 20k gedaan)
Zou eventueel twijfelen tssn Honda Silverwing en Suzuki 650,maar aan de 400 zou ik -persoonlijk- nt twijfelen (vanaf ongev. 120 Km/h wordt die ongelofelijk instabiel op snelwegen) Dus NIET doen als het de bedoeling is van bvb een RT te volgen. Schitterend vervoermiddel voor de rest, beter als de BMW, om bvb files in de stad te nemen
De storingsgevoeligheid van de burgman zou ook wel te wijten kunnen zijn geweest aan mijne maat z`n dealer, ene W. uit Eeklo. Goeie verkopers daar, dat weet ik wel.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Mijn vrouw rijdt met dit type van scooter, ik gebruik hem zelf ook wel eens voor woon-werkverkeer, of voor boodschappen. Extreem zuinig (3,5 l/100 km) en ik trek vlot op tot 130 km/u , daarna is het een beetje zuchten om hem tot 150 km/u te krijgen. Aan de lichten ben je vlot weg, file-verkeer is een zaligheid, en het verbaasde gezicht van mijn collega-motorrijders als ik ze aan de binnenkant Indaverbocht voorbij ga is goud waard. Niet te onderschatten zo'n scooter. Als je graag eens proefrijdt, dan spreken we wel eens af. Info PB.
Voila zie,na lang zoeken en proefrijden staat hem voor de deur.
Broere zo gelukkig als een klein kind
Een prachtig machientje als je 't mij vraagt.
Nogmaals dank aan Dirk bruijns voor de vakkundige uitleg bij het zoeken naar de Burgman 400 cc
enkele weken geleden hebben we met een aantal vrienden naar de ardennen gereden. ééntje heeft zo'n scooter. Op een moment (Bohan) was de weg onderbroken, wij met onze gs'en erdoor, schooter ook voor verschillende kilometers offroad.
no problemo voor de scooter, hij reed lustig mee.....
Succes met uwe aankoop !
Veel veilige kilometers gewenst !
Als je nog wat technische vragen over dit type scooter hebt, vraag gerust, ik heb ons moeke hare scooter als eens helemaal gedemonteerd en terug gemonteerd, enkel en alleen om te weten hoe hij in elkaar zit.
dirk bruijns schreef:Succes met uwe aankoop !
Veel veilige kilometers gewenst !
Als je nog wat technische vragen over dit type scooter hebt, vraag gerust, ik heb ons moeke hare scooter als eens helemaal gedemonteerd en terug gemonteerd, enkel en alleen om te weten hoe hij in elkaar zit.
Ewel Dirk,
om meteen met de deur in huis te vallen.
Hoe en waar kan ik de koelvloeistof controleren,want het is toch een watergekoelde blok hé.
Met de winter voor de deur ff het antigelgehalte meten.
Grtz
de "Fore" op het M&T-forum doet meer ritten/km dan velen met een "echte" motor. Bij normale rijstijl en snelheden op secundaire wegen kan hij goed volgen.
Onlangs heeft hij nog een dagtripje gedaan van een kleine 1000km
't Is met ne "250"