(Te) zacht zadel op R1150RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Biggles

(Te) zacht zadel op R1150RT

Bericht door Biggles »

Hoe comfortabel de motor ook is; op de lange afstand vind ik het zadel toch wat aan de zachte kant naar mijn smaak.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dat zo ervaren. Ook ben ik benieuwd of hier mensen zijn die zichzelf op een Corbin zadel hebben getrakteerd. Heb zelf ooit zo'n zadel gehad op mijn 1100GS en vond dat toen erg prettig.
Heeft iemand wellicht een fotootje van zijn 1150 met Corbin-zadel.
Weet iemand toevallig ook of ze in het zwart leverbaar zijn ? Op de Corbin site staat er één in het grijs. Vind ik zelf niet zo fraai op een zilverkleurige motor.

Groet,

Jeroen
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb net prijs laten maken bij Artistiek en de motor gaat deze week binnen om de zadels aan te passen, want ook voor ons is dat allemaal véél te zacht.

Driversseat en duozadel opvullen met harder materiaal en personaliseren naar mij en het vrouwke (lichaamsbouw ofte ons kont, hé :oops: ). Een grotere backrest tegen de topcase en alles afgewerkt met een geel "biezeke", zoals het nu ook al is trouwens. In het pilootzadel komt achteraan ook een Corbin-knik te zitten. Totaalprijs: 590 €. Niet goedkoop, maar veel goedkoper dan een Corbin-combinatie omdat het originele zadel wordt aangepast.

Volgende week zal het voor het eerst getest worden tijdens "De Zeeuw van Vlaanderen" om daarna de ultieme test te doen tijdens "De Engelandvaarders V" -rit :bounce:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Biggles

Bericht door Biggles »

Ben benieuwd naar je bevindingen. Zou je een fotootje willen plaatsen zodra je het zadel op de motor hebt zitten ?

Groet,
Jeroen
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Okidokeli :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

flikske78

Bericht door flikske78 »

Naar mijn mening is het zadel tevens te zacht . Ben tevens aan het overwegen om een corbin te halen. Maar duur zijn die dingen inderdaad. Misschien is het beter om dadelijk een 1200rt te halen. Dat zadel zou er ook alweer een stuk op vooruit gegaan zijn heb ik horen zeggen. En daarbij zit je ineens weer met een nieuwe tuf, nieuw model, betere remmen, betere bescherming,...... Verleidelijk toch???
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

flikske78 schreef:Misschien is het beter om dadelijk een 1200rt te halen.
Heb je die al voor 590 € :shock: :shock: :shock:

Biggles

Bericht door Biggles »

Het zadel van de 1200 beter ? Dan begint BMW het dus misschien eindelijk te begrijpen. Ik vind tot nu toe hun zadels bijna altijd te zacht (K75, R1100GS, K1200RS).
En dat voor motoren die toch door veel mensen voor de lange afstand worden gebruikt :-?

Groet,
Jeroen
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Awel, het zadel van de R1100R vond ik dus wel goed zitten.
Ook voor langere afstanden en ook voor de duo (heb ik van horen zeggen, want zelf mocht ik altijd vooraan zitten :wink: )

Joson

Bericht door Joson »

neem eens een zadel van een R850R die zijn hard hoor :twisted:

John
:roll:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Joson schreef:neem eens een zadel van een R850R die zijn hard hoor :twisted: :roll:
Dat zijn dezelfde John :roll: :wink: :razz:

Maar geloof mij: te hard is beter dan te zacht.
(klinkt misschien onlogisch, maar ik heb het uit ondervinding)

Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Prachtige voorzet BiemerRT maar ik trap 'm er niet in... :-P
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

(s)Campi schreef:
Prachtige voorzet BiemerRT maar ik trap 'm er niet in... :-P
Nu zie ik hem ook :lol: :lol: :lol:

maartenmarjon

zadel

Bericht door maartenmarjon »

Hallo
Zelf ben ik niet te lang (1,72 mtr) en ondervond met het originele zadel op mijn 1150rt dat dit zadel te breed en te zacht is! Via Marktplaats een Wunderlich zadel (incl. duozadel) aangeschaft. Deze is smaller en harder, en bovendien is de kunstof bekleding ruwer. Al met al het zadel bevalt mij goed! :grin:

Maarten
buurma

Bericht door buurma »

Heb sinds kort een comfortzadel voor mijn R1100rt op de kop getikt.
Een grote vooruitgang in vergelijking met het oude zadel. Het comfortzadel van BMW is iets breder en loopt vlakker dan het originele model. Je glijdt dus niet naar voren!
Een comfortzadel kom je geregeld tegen op de diverse verkoopsites en op deze site voor een redelijke prijs. (Circa € 100,- voor een prima exemplaar). In elk geval is het een serieuze overweging waard vooraleer je aan de aanschaf van zo'n peperdure Corbin denkt.
WernerB
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Vandaag de motor gaan afhalen en dit is het resultaat 8-)

Luc van Artistiek poseerde graag mee, want hij was er zelf suppercontent van (altijd een goed teken :wink: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zit veel beter (gelukkig) en vaster door de antislip en het is écht vakkundig en mooi gedaan - beter nog dan de foto kan laten zien 8-). Hardere polster en Corbin-knik zodat je werkelijk tussen tank en zadel geklemd zit.

Aan de duo is ook gedacht: het zadel gaat vooraan iets omhoog om het wegrijzen te vermijden en het rugkussentje is wat hoger en breder gemaakt voor extra veel steun in de rug.

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

zeer mooi gedaan 8-)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Biggles

Bericht door Biggles »

Heel erg fraai ! En nog goedkoper dan het Corbinzadel ook !
Al een lange rit mee gedaan om goed te kunnen vergelijken ?
Kan je mij vertellen of je de kleur van de bies zelf kan kiezen ? De gele bies is bij jou motor echt heel mooi. Bij mijn motor zou dat echter geen gezicht zijn (zilver).

Groet,
Jeroen
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nog geen lange rit mee gedaan.
Morgen eerst de Zeeuw en dan binnen 2 weken dé test => De Engelandvaarders = ± 700 km :-P

De bies kan in eender welke kleur gemaakt worden 8-)

edargpu

Bericht door edargpu »

Verry Nice :thumleft:
Kostprijs van dit alles,als het echt de moeite loont denk ik erover na dit bij mijne RT ook aan te passen.
btw:ziet er wel nen ruige kerel uit,naast uw mooi beemerke :-P
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Obiwan

Bericht door Obiwan »

En? De broek ook gelijk gekocht :D
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Plaats reactie