Deurflitser

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J
Contacteer:

Deurflitser

Bericht door J »

Ik heb dit ontvangen van een collega,

Afbeelding

Ik weet alleen niet of dit bij ons bestaat in België, want blauwe lijnen ken ik niet om parkeerplaatsen af te bakenen.

Miss in Nederland?

Knap staaltje werk van de carrossier van de flikken.

Nu zondag Flikkendag, miss kom je hem daar tegen :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dit is bij onze noorderburen een zogenaamde 'auto uit de muur' in navolging tot de fiets uit de muur en de crocket uit de muur.

Rits uw bankkaart door de gleuf en de deur gaat open. Bij aankomst op een van de voorziene blauwe zone afleveringspunten, terug uw kaart ritsen om de auto af te sluiten. Het verschuldigde bedrag, uitgerekend aan de hand van het aantal gereden kilometers, gaat automatisch van uw bankrekening :wink:

Is in verschillende Nederlandse steden een proefproject 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Als ze nu eens wat hadden nagedacht konden ze gewoon hun flitsergedoe achter de getinte ruiten plaatsen op de achterbank dan had Nonkel Lowie die als carossier in de buurt klusjes opknapt voor z'n homie's natuurlijk wel géén zakcentje kunnen verdienen om nadien te verbrassen aan drank en vrouwen op het plaatselijke politiebal maar da's natuurlijk een ander verhaal...

mijn langste zin ooit hier op 't forum...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Werner Von C.
Contacteer:

Hopelijk passert er 's avonds geen exhibitionist langsheen die gleuf...
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

(s)Campi schreef:Hopelijk passert er 's avonds geen exhibitionist langsheen die gleuf...
moet ge mij nu veraden :twisted:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Contacteer:

IRON GONZO schreef:
(s)Campi schreef:Hopelijk passert er 's avonds geen exhibitionist langsheen die gleuf...
moet ge mij nu veraden :twisted:
Gonzo het spijt me maar navraag bij de blauwbloezen bevestigde mij officieel dat bij jou passage de flits niét, ik herhaal, niét is afgegaan... :-P
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Hier in Holland ben ik ook nog nooit een blauwe belijning tegengekomen om parkeervakken te markeren.
Wil niet zeggen dat... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Johannetje

Re: Deurflitser

Bericht door Johannetje »

J schreef:Ik heb dit ontvangen van een collega,

Afbeelding

Ik weet alleen niet of dit bij ons bestaat in België, want blauwe lijnen ken ik niet om parkeerplaatsen af te bakenen.

Miss in Nederland?

Knap staaltje werk van de carrossier van de flikken.

Nu zondag Flikkendag, miss kom je hem daar tegen :lol:
Als dienaar vd wet in NL kan ik u zeggen dat dit "ding" geen Nederlandse uitvinding is en ook niet in NL rondrijd of staat.

los bollos, camerados.
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Is hetzelfde systeem zoals dat in Zwitserland in vangrails is ingebouwd. Laser meet de snelheid, in beide richtingen, en foto wordt vanuit de auto genomen (camera op dashboard)
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

t'Is idd variant op de Zwitserse laserbalken die je hier in België de eerste 25 jaar niet gaat tegenkomen.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Geen idee vanwaar 't komt, maar ik meen te weten dat men in la douce France flitst vanuit rijdende auto's. Heb ooit omgebouwde achterlichtblokken gezien met flits-spullement erin...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Nee, in Frankrijk flitst men ook niet al rijdende, net zoals in België Nederland etc ...
De wagens van de Franse lokale politie hebben wel regelmatig een gat uitgensneden in de kofferbak, of de achterklep, waar de camera doorheen kan piepen, maar het systeem (Sagem) kan en mag enkel gebruikt worden als het voertuig uitgelijnd naast de weg staat.

Het enige rijdende systeem is PROVIDA, dat zijn de camera's die we kennen uit programma's zoals "De Zware Voet" en "De Losse Pols", en beelden worden enkel gebruikt voor asociaal rijgedrag, discussie over wel/niet witte lijn, orange, lichtrood, donkerrood, rood-toestanden.
Provida kan wel een gemiddelde over een traject uitrekenen, maar is héél discutabel.
Johannetje

Bericht door Johannetje »

dirk bruijns schreef:Nee, in Frankrijk flitst men ook niet al rijdende, net zoals in België Nederland etc ...
De wagens van de Franse lokale politie hebben wel regelmatig een gat uitgensneden in de kofferbak, of de achterklep, waar de camera doorheen kan piepen, maar het systeem (Sagem) kan en mag enkel gebruikt worden als het voertuig uitgelijnd naast de weg staat.

Het enige rijdende systeem is PROVIDA, dat zijn de camera's die we kennen uit programma's zoals "De Zware Voet" en "De Losse Pols", en beelden worden enkel gebruikt voor asociaal rijgedrag, discussie over wel/niet witte lijn, orange, lichtrood, donkerrood, rood-toestanden.
Provida kan wel een gemiddelde over een traject uitrekenen, maar is héél discutabel.
Ook in NL "flitst' men stilstaand alhoewel flitsen niet meer het goede woord is omdat men in NL steeds meer en meer werkt met infrarood camera's (bv. A2 en A16) die niet flitsen en de beelden direct doorsturen (digitaal) naar een verwerkingseenheid. Er komt bijna geen mensenhand meer aan te pas.
De meest gebruikte wijze om snelheidsovertreders te pakken, al rijdende, is via een speciaal uitgeruste auto waarbij er een camera aan de voorzijde zit gemonteerd en die een geijkte snelheid meet.
Dit systeem (VROS-systeem van o.a. Gatso) is zeer nauwkeurig en werkt met digitale techniek.
Verder is de trajectcontrole heel populair aan het worden. Deze werkt met dezelfde camera's maar meet geen pieken maar een gemiddelde. Dus even te snel rijden ivm inhalen wordt niet direct meer gestraft, meer de gemiddelde snelheid over een grotere afstand. Metingen worden gedaan middels camera's die aan de portalen hangen boven de snelweg en de toe- en afritten.
Er is een apparaat (buiten NL) dat men onderzoekt voor gebruik op de NL markt waarbij de nieuwste technieken worden gebruikt en die alle technieken heeft die nu nog in verschillende apparaten zitten. Rood licht, snelheid, radardetector-detector etc...

Zijn jullie helemaal weer bij. Kijk vooral maar eens op de Gatso website...
Groetjes
Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Plaats reactie