Givi windscherm op een R1150RT (en hallo allemaal ... )

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Johannetje

Re: Het scherm is binnen.

Bericht door Johannetje »

BiemeRT schreef:
Biggles schreef:Mijn 'oude originele' scherm bevat twee gaten. Het Givi scherm heeft er drie. Eén gat zit nu verloren onder de zwarte afdekplaten. Ik mag aannemen dat dit niets uitmaakt ?
Ik dacht dat dit scherm ook op de 1100RT paste en dat daarom dat gat er in zat, maar 'k ben niet zeker, zenne :-?
Inderdaad, Wim wint de hoofdprijs deze maal.
Ik heb de ruit ook en het derde gat is voor de R1100RT, hij zit bij de R1100 gewoon op 1 gat meer vast...

groetjes

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Biggles

Montage Givi windscherm

Bericht door Biggles »

Na het Givi scherm gemonteerd te hebben zag ik dat er op de oude BMW ruit nog oude rubber ringetjes rondom de bevestigingsgaten zaten gekleefd.
Het lukt mij niet deze ringetjes los te krijgen zonder ze kapot te trekken.
De nieuwe ruit zit nu vast zonder deze ringetjes.
Ik heb wel even geprobeert nieuw gekochte ringetjes te gebruiken maar daarmee sluiten die zwarte afdekplaatjes niet meer strak op de ruit.

Givi eigenaren hoe hebben jullie dit gedaan ? Wel of geen ringetjes that's the question.

Groet,
Jeroen
flikske78

Bericht door flikske78 »

Hallo Biggles,

Ook een welkom van mij.
Ook ik kan je verzekeren dat het scherm van givi dag en nacht verschil geeft.
Zeer tevreden over dus!
Wil je mijn origineel exemplaar niet overkopen?? :lol: :lol:
Bij RAD kost het givi exemplaar 99euro als ik me goed herinner.
Koopje, gezien de extra windbescherming die het biedt.

Groeten
WimLT
Contacteer:

Re: Montage Givi windscherm

Bericht door WimLT »

Biggles schreef:Givi eigenaren hoe hebben jullie dit gedaan ? Wel of geen ringetjes that's the question.
Die ringetjes heb ik onlangs nieuw gekocht bij de dealer en die kostten mij ± 22 € voor 4 stuks. Zijn zelfklevend en ietsiepietsie specialer dan gewone rubberre ringetjes (alhoewel de prijs er wel wat over is) :roll:

Ik vind ze wel belangrijk omdat ze toch een stuk van de trillingen opvangen tussen enerzijds je (harde) ruit en anderzijds de (harde) lift en zodoende barstjes voorkomen.

Wél doen dus, zou ik zeggen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

die kostten mij ± 22 € voor 4 stuks
Over in 't zak zetten gesproken... :shock:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Biggles

Bericht door Biggles »

"Die ringetjes heb ik onlangs nieuw gekocht bij de dealer en die kostten mij ± 22 € voor 4 stuks"

€ 22,- voor 4 ringetjes ? Krijg je daar koffie met gebak bij ? Wat een schandalige prijs !
Johannetje

Biggles schreef:"Die ringetjes heb ik onlangs nieuw gekocht bij de dealer en die kostten mij ± 22 € voor 4 stuks"

€ 22,- voor 4 ringetjes ? Krijg je daar koffie met gebak bij ? Wat een schandalige prijs !
Dat is niet nodig. relax.

Volgens mij zaten er rubbers bij de givi ruit.
Zoniet, toch proberen de aanwezige rubbers met bv een fohn los te krijgen, ze zitten nl enigszins geplakt.
Verder heb je voldoende andere alternatieven als rubbertje, ik zag dat toen ook aankomen, maar die 22 euro is onzin, believe me....

Wat heb je een R1100 of een R1150 RT

gr

Johannetje
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.

Garmin Zumo 550 Europe
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Biggles schreef:Krijg je daar koffie met gebak bij ? Wat een schandalige prijs !
Koffie wel, gebak niet, maar hééééé ..... je bent toch een BMW-rijder, hé ..... laat die euroos maar rollen :-P :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Biggles

Bericht door Biggles »

Dank voor je reactie. Helaas zaten er bij mij geen ringetjes bij de ruit.
Ga nu toch maar proberen de "oude ringetjes" over te zetten. Zijn wel heel erg geplet dus kan je je afvragen of ze nog wel wat deden en of dergelijke rubbertjes überhaubt iets doen.

Groet,
Jeroen
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik ben bij een lokale doe het zelfzaak geweest met één van die rubberen ringetjes en heb mij 4 nieuwe dichtingsringetjes van een setje badkamerkranen meegebracht die er het best op leken.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
RobVM

Bericht door RobVM »

ik heb ook in een badkamerwinkel vergelijkbare ringetjes gehaald...
nog geen 2€ vcor 4 stuks dus geld genoeg over voor koffie en gebak :grin:
Biggles

Bericht door Biggles »

Dank voor je reactie Rob,

Zelf heb ik ook wat ringetjes gehaald bij de ijzerwarenhandel. Die passen op zich prima maar zijn kennelijk nog iets te dik.
Bij mij sluiten de zwarte afdekpaatjes daarna niet meer tegen de ruit aan.
Misschien dat dit niet geeft.
Hoe zit dit bij jou ? Sluit het bij jou nog wel aan ?

Jeroen
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Die ruiten zitten met een soort rubber ringen vast, maar wel op zo'n manier dat bij een frontale aanrijding het ruit los komt als je er tegen aan vliegt.
Ga je er nu alternatieve, dus grotere ringen onder de schroeven (vijzen) zetten dan kan het zo zijn dat het ruit niet er afschiet maar breekt met allerhande scherpe punten. Waardoor er aan de berijder/ster meer schade ontstaat.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Biggles schreef:Zelf heb ik ook wat ringetjes gehaald bij de ijzerwarenhandel. Die passen op zich prima maar zijn kennelijk nog iets te dik.
Yep,
Als de ringetjes te dik zijn leg ze dan effe tegen een schuurmachientje of met een stukje schuurpapier er een paar mm afhalen :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Biggles

Bericht door Biggles »

Eindelijk het nieuwe Givi-scherm uitgebreid getest. Ongelofelijk wat een enorm verschil met het originele scherm. Naar mijn mening zou BMW dit tot standaard scherm mogen maken. Ik had nu het gevoel op een echte toerfiets rond te rijden. Na het leegrijden van de tank stapte ik nog steeds fris en fruitig van de motor af. Alleen dat zadel hè, dat wordt het volgende project ...

O ja wat betreft de rubber ringetjes; ik heb 4 geschikte gevonden bij de ijzerwarenhandel (gewone o-ringetjes voor het sanitair) en was klaar voor €0,80. Nogmaals dank Rob voor de tip.

Jeroen
Johannetje

Biggles schreef:Eindelijk het nieuwe Givi-scherm uitgebreid getest. Ongelofelijk wat een enorm verschil met het originele scherm. Naar mijn mening zou BMW dit tot standaard scherm mogen maken. Ik had nu het gevoel op een echte toerfiets rond te rijden. Na het leegrijden van de tank stapte ik nog steeds fris en fruitig van de motor af. Alleen dat zadel hè, dat wordt het volgende project ...

O ja wat betreft de rubber ringetjes; ik heb 4 geschikte gevonden bij de ijzerwarenhandel (gewone o-ringetjes voor het sanitair) en was klaar voor €0,80. Nogmaals dank Rob voor de tip.

Jeroen
Goed opgelost en idd een WERELD scherm..... :wink: :lol: :wink:

Garmin Zumo 550 Europe
RobVM

Bericht door RobVM »

0.8€ damned dan ben ik nog in het zak gezet... :-)

Geniet van het scherm, het is inderdaad een wereld van verschil !

Langs de andere kant zijn we eigenlijk toch wel een bende watjes hé, ik herinner me de tijd dat we op motors zonder kuip op ruit reden, wind op de kop, stijve schouders en armen... nu zitten we beschut en kan het niet comfortabel genoeg zijn :-P
Johannetje

Wussi

RobVM schreef:0.8€ damned dan ben ik nog in het zak gezet... :-)

Geniet van het scherm, het is inderdaad een wereld van verschil !

Langs de andere kant zijn we eigenlijk toch wel een bende watjes hé, ik herinner me de tijd dat we op motors zonder kuip op ruit reden, wind op de kop, stijve schouders en armen... nu zitten we beschut en kan het niet comfortabel genoeg zijn :-P
Sometimes I love to be a F****** Wussy.....

Garmin Zumo 550 Europe
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

RobVM schreef:Langs de andere kant zijn we eigenlijk toch wel een bende watjes hé, ik herinner me de tijd dat we op motors zonder kuip op ruit reden, wind op de kop, stijve schouders en armen... nu zitten we beschut en kan het niet comfortabel genoeg zijn :-P
Hoe ouder je word, hoe meer comfort je wil. Dat lijkt mij héél normaal. Dat ook meer en meer jonge gasten zo redeneren is andere koek, natuurlijk :roll:

BiemeRT junior rijd nog graag "naked" of op de racebanaan, maar op reis mag het ook al wat meer zijn, zenne :roll:

edargpu

Re: idem dito, SUPER GIVI

Bericht door edargpu »

BiemeRT schreef:
Johannetje schreef:ziet er profi uit, ik heb wel het givi-stickertje eraf gehaald.....
Das een goeie tip, want dat van mij hangt er nog aan (wist niet dat het eraf KON) en dat geeft het zo'n Tupperware gehalte :roll: :lol: :lol: (niks slecht van Tupperware, maar niet op mijne motor, hé :wink: )
Stickertje ook verwijderd van het scherm en zoals BiemeRT zegt ;het Tupperware gehalte is weg nu :lol:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Plaats reactie