Katalysator G.S.1150

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
V013926

Katalysator G.S.1150

Bericht door V013926 »

Ik zou willen de katalysator leegmaken. ttz een vierkant stuk plaat aan de bovenkant uitzagen,leegmaken en dan de plaat er terug laten op lassen. Heeft er iemand ondervinding mee? Zal ik daardoor minder verbruiken? een betere sound ? en een koppel paardjes meer ? dank voor een ernstig antwoord.
GO FOR
stefke

Bericht door stefke »

ja daar bestaat een degelijk topic van maar dat zou ik efkes moeten zoeken :-?

hopelijk ben je hier al wat verder mee. MAD van het nederlandse GS-forum heeft blijkbaar ervaring met eea. :wink:

http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... r&start=15

edit2; hebbes; http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3984
dejos

Bericht door dejos »

Kan je beter de katalysator ervanonder halen en een ander verbindings-stuk plaatsen .Deze onderdelen zijn in de handel verkrijgbaar.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Dat vindt ik persoonlijk ook!!!
Het werk dat je daar moet insteken,en dan is Uw cat. ook naar de filisteinen!
Beter een Y stuk kopen,om en bij de 150€ ben je 2de hands gesteld en kan je naderhand Uw originele cat.terug (her)gebruiken!
Frank :-)
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Haal de kat er gewoon onderuit en leg hem weg voor later. (stel dat er ooit een technische kontrole komt voor motoren)
Je kan er een vervanguitlaatbuis onderzetten (Y stuk) je draait je Lamdasonde erin en klaar is kees.
Een diepere sound iets meer vermogen vanaf 3000 t/min. Een klein minpuntje soms ploft hij nu in de uitlaat als je het gas dichtdraaid maar niet erg en niet storend. :-P
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

WALTER GSAdventure schreef:Een klein minpuntje soms ploft hij nu in de uitlaat als je het gas dichtdraaid maar niet erg en niet storend. :-P
Vooral leuk in de tunnels. Goeien akoestiek en de jonge biekes achter het stuur van hun autoke hebben u sebiet gezien 8-)
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Plaats reactie