Gps opbouw op K 1100 RS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Lucdeepee

Gps opbouw op K 1100 RS

Bericht door Lucdeepee »

Hallo allen,

Iemand ervaring met montage van een Gps op een K1100 RS. Ik heb me een prima 2e hands 2610 aangeschaft maar op mijn K zie ik niet veel mogelijkheden tot montage. Ik vermoed dat diet zelfs "maatwerk" moet worden....
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
Erik

montagevoorbeelden op een K100/1100RS

Bericht door Erik »

hier enkele voorbeelden
StreetPilot 3+ op K100RS Afbeelding Afbeelding
vergroting hier en hier == zelfgemaakte beugel met Touratech houder, in kleinserie gemaakt in Bad Segeberg (D), erg stabiel. Vrij zicht op de instrumenten. Wipschakelaars en contactslot goed bereikbaar. Nadeel: niet in het blikveld op de weg

TTR op K1100RS
Afbeelding
vergroting
== eigenbouw <TwoStroke>, in het blikveld naar de weg maar steekt uit boven het windscherm. Beugel afneembaar en ook geschikt voor routerol

aanklikken van de afbeelding moest deze doen vergroten, werkt nog niet :cry:
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
jo

Bericht door jo »

Bij mijn k1100rs is een stukje van de plastiek stuurbekleding ( met de 3 knoppen en contactslot) links weggehaald zodat het stuur genoeg vrij kwam om een ram-mount te bevestigen. Ik koos voor de langste zodat die netjes in het midden uitkomt.
Stroom werd afgetakt van het dimlicht vooraan.
Zowel 2720 als zumo werkten prima op die manier.
BTW motage boven het scherm werd me afgeraden omdat men al had meegemaakt dat de impact van een ( ongetwijfeld zuiders ) insect de behuizing had gebroken :shock: :shock: .
Lucdeepee

Gps opbouw

Bericht door Lucdeepee »

Al erg bedankt voor de reakties en bijzonderheden !
dav

Bericht door dav »

op k100rs zelfde -erger- probleem: stuur volledig bedekt. En volledig is ind eze ook volledig, nog erger dan op k1100 denk ik.

Methode gonzo toegepast: in reserve spiegelgat een ram-mount (met bout en daarlangs plastik bol) en lange wasknijper' gemonteerd. Zelfs 'afstandsbediening' van de 2610 zo kunnen opbouwen. Werkt perfect.

Ook heel tevreden van 'afleesbaarheid': nog altijd perfect zicht op tellers en een blik opzij geeft reis informatie.

Indien interesse bezorg ik wel wat foto's of nummers van gebruikte ram-toestanden.
Lucdeepee

opbouw Gps

Bericht door Lucdeepee »

dav

Graag idd foto's en alvast bedankt voor de info
Ik stuur u een pm
Plaats reactie