R1200RT versus K1200GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Luc VG
Berichten: 83
Lid geworden op: 25 apr 2005, 09:50

R1200RT versus K1200GT

Bericht door Luc VG »

.

R1200RT versus K1200GT

Hallo,

Iemand een idee wat de wezenlijke verschillen zijn tussen deze 2 motoren. :-?
Ik bedoel vooral de rijeigenschappen, betrouwbaarheid, windbescherming tec...

Ik heb een R1150RS, R1150RT en R1200RT gehad.
Deze laatste van misserie buitengegooid. (allé ... zachtjes dan toch)
De beste van de 3 was de R1150RS. Had hem nooit mogen wegdoen.

Dus nu zit ik met het dilemma een nieuwe RT of een GT kopen.
Het zijn, zoals je reeds in een ander onderwerp van mij kon lezen, de kleuren die mij doen twijfelen.

Ik weet het de GT is geen boxer maar daarom mss niet minder aangenaam om te rijden.
Alhoewel ik daar geen ervaring mee heb. De RT daarentegen rijd als een trein. ALS HIJ RIJDT. :(

Is er iemand in de buurt van Leuven die een GT heeft?
Mss kunnen we eens afspreken om uitvoerig te praten.
Bedankt alvast.

Graag een reactie.

Mvg, Luc VG
.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

De GT is wel een pk-bom hé, toch nogal ehhhh verschillend van de RT.

Had je zoveel prob's met de RT en zoja, dewelke (ik zit ook in een beslissingsfase...)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Luc VG
Berichten: 83
Lid geworden op: 25 apr 2005, 09:50

Bericht door Luc VG »

(s)Campi schreef:De GT is wel een pk-bom hé, toch nogal ehhhh verschillend van de RT.

Had je zoveel prob's met de RT en zoja, dewelke (ik zit ook in een beslissingsfase...)
Gewoon niet mee te rijden. Op de meest onmogelijke momenten stilvallen.
3 x grondig onderzocht (bij BMW Brussels) Zelfs alle bobijnen en bougies waren al vervangen.

Helaas. Ook zij konden het niet oplossen. Er moet nu een specalist van Duitsland komen.
Heb daar niet opgewacht en mijne motor terug gegeven.
Ze hebben me wel volledig terug betaald. Maar daarmee zit ik toch maar zonder moto.

Mss zouden we beter wachten tot eind december. Wellicht zijn er dan koopjes te doen.
Maar ja dat is nog eens 3 maanden zonder moto. :cry: :cry:


Mvg, Luc VG
.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Luc VG schreef:
(s)Campi schreef:De GT is wel een pk-bom hé, toch nogal ehhhh verschillend van de RT.

Had je zoveel prob's met de RT en zoja, dewelke (ik zit ook in een beslissingsfase...)
Gewoon niet mee te rijden. Op de meest onmogelijke momenten stilvallen.
3 x grondig onderzocht (bij BMW Brussels) Zelfs alle bobijnen en bougies waren al vervangen.

Helaas. Ook zij konden het niet oplossen. Er moet nu een specalist van Duitsland komen.
Heb daar niet opgewacht en mijne motor terug gegeven.
Ze hebben me wel volledig terug betaald. Maar daarmee zit ik toch maar zonder moto.

Mss zouden we beter wachten tot eind december. Wellicht zijn er dan koopjes te doen.
Maar ja dat is nog eens 3 maanden zonder moto. :cry: :cry:


Mvg, Luc VG
.


Mag je volgens mij toch niet veralgemenen hoor... Er zijn er immers genoeg anderen (waaronder ikzelf) die superkontent zijn over hun 1200RT.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Risse57
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 sep 2007, 11:47
Locatie: Steenokkerzeel

Bericht door Risse57 »

Beste,
Ben ook overgeschakeld van een 1200RT naar een 1200GT. Had ook problemen met mijn RT maar het is niet omdat een paar RT's bij bepaalde personen niet meevallen(jij en ik) dat het geen goei moto's zijn.
Weliswaar heb ik toch een K1200Gt gekocht en ik moet zeggen, buiten de windbescherming, is dit een prachtig machien. IK ben ZEER tevreden :lol:
Ik ben woonachtig in STEENOKKERZEEL en je bent altijd welkom om eens te komen praten over de 1200GT en hem te bekijken.
Ik stuur je een privé-bericht met mijn adres.
Groetjes
VEEL MOTORPLEZIER EN "KEEP IT SAFE".
R1100RT 96
R1200RT 06
K1200GT 07
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

Het verschil tussen een K1200RT en een K1200GT kan je, grof gesteld, als volgt samenvatten: de RT is een toermachine waarmee je op kleine wegen ook sportief kan rijden (dank zij de onovertroffen wendbaarheid), terwijl de GT een sportmachine is waarmee je ook (heel goed!) kan toeren. Ik (K1200GT) was afgelopen veertien dagen met duo onderweg in de Cevennes, in het gezelschap van een R1200GS (ook met duo). Enkel bij korte haarspeldbochten heb je bij heel sportief rijden enige last van de omvang en het gewicht van de machine; voor de rest pure fun: meer dan voldoende vermogen bij alle toerentallen om op koppel te rijden en zonder terugschakelen vanuit welke versnelling dan ook trager verkeer in te halen; uitmuntend rijwielgedeelte (ESA is een zegen gelet op de soms wisselende kwaliteit van de Franse wegen); voldoende grondspeling (OK, de angstnippels op de voetsteunen durven af en toe aan de grond te komen als je erg snel onderweg bent); heel comfortabel (het zachte zadel kan aanvankelijk vreemd aandoen, maar met mijn 72 Kg heb ik geen last van zadelpijn; ook niet na een dag autoroute du soleil; de duo evenmin) enz. We zijn op een dag teruggekeerd; de machine blijft stabiel met bagage, ook bij snelheden voorbij de 200 Km/Hr; geen klachten van de duo; enkel de bescherming bij regen (schouders en armen worden nat) valt een beetje tegen.
Ik woon in Heverlee, via PM kunnen we afspreken als je verdere info wil.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Luc VG
Berichten: 83
Lid geworden op: 25 apr 2005, 09:50

Bericht door Luc VG »

.
Hallo,

Ja die windbescherming dat is natuurlijk niet zoals op de RT.

K1200GT schreef:..................

Ik woon in Heverlee, via PM kunnen we afspreken als je verdere info wil.
Bedankt voor het aanbod. Ik ga deze namiddag al naar iemand in Steenokkerzeel.
Die heeft ook een GT. Ben benieuwd naar zijn ervaringen.

Mvg, Luc VG
.
Risse57
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 sep 2007, 11:47
Locatie: Steenokkerzeel

Bericht door Risse57 »

K1200GT schreef:Het verschil tussen een K1200RT en een K1200GT kan je, grof gesteld, als volgt samenvatten: de RT is een toermachine waarmee je op kleine wegen ook sportief kan rijden (dank zij de onovertroffen wendbaarheid), terwijl de GT een sportmachine is waarmee je ook (heel goed!) kan toeren. Ik (K1200GT) was afgelopen veertien dagen met duo onderweg in de Cevennes, in het gezelschap van een R1200GS (ook met duo). Enkel bij korte haarspeldbochten heb je bij heel sportief rijden enige last van de omvang en het gewicht van de machine; voor de rest pure fun: meer dan voldoende vermogen bij alle toerentallen om op koppel te rijden en zonder terugschakelen vanuit welke versnelling dan ook trager verkeer in te halen; uitmuntend rijwielgedeelte (ESA is een zegen gelet op de soms wisselende kwaliteit van de Franse wegen); voldoende grondspeling (OK, de angstnippels op de voetsteunen durven af en toe aan de grond te komen als je erg snel onderweg bent); heel comfortabel (het zachte zadel kan aanvankelijk vreemd aandoen, maar met mijn 72 Kg heb ik geen last van zadelpijn; ook niet na een dag autoroute du soleil; de duo evenmin) enz. We zijn op een dag teruggekeerd; de machine blijft stabiel met bagage, ook bij snelheden voorbij de 200 Km/Hr; geen klachten van de duo; enkel de bescherming bij regen (schouders en armen worden nat) valt een beetje tegen.
Ik woon in Heverlee, via PM kunnen we afspreken als je verdere info wil.
Perfekt uitgelegd.
Moet bijtreden dat ik ook met mijn 98 kilo GEEN zadelpijn heb, zelfs niet na een tocht van 632 km.
Groetjes
VEEL MOTORPLEZIER EN "KEEP IT SAFE".
R1100RT 96
R1200RT 06
K1200GT 07
Luc VG
Berichten: 83
Lid geworden op: 25 apr 2005, 09:50

Zijn er rijders die al een ander scherm hebben op de K1200GT

Bericht door Luc VG »

K1200GT schreef:Het verschil tussen een K1200RT en een K1200GT .....................enkel de bescherming bij regen (schouders en armen worden nat) valt een beetje tegen.
Bedankt voor de uiteenzetting.
Ik was ook al zover i.v.m de windbescherming. Wellicht brengt een ander scherm de oplossing.
Zijn er rijders die al een ander scherm hebben op de K1200GT?

Een bijkomt "probleem" is de herverkoopwaarde van de K1200GT. Of niet?
Ik ben niet van plan om lang met dezelfde motor te rijden. En dat zou me wel eens wat geld kunnen kosten.

Graag een reactie.

Mvg, Luc VG
.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Zijn er rijders die al een ander scherm hebben op de K12

Bericht door ®win »

Luc VG schreef:Bedankt voor de uiteenzetting.
Ik was ook al zover i.v.m de windbescherming. Wellicht brengt een ander scherm de oplossing.
Zijn er rijders die al een ander scherm hebben op de K1200GT?
Ik heb de XL ruit van California Scientific, kortweg CalSci. Deze ruit geeft mij betere bescherming tegen de wind, m.n. betreft de turbulenties tegen de wind.

Andere leveranciers zijn o.a.:
  • CeeBailey, met variatie in hoogte en breedte mogelijk; bij evt. aankoop bedingen de 6 mm dikke uitvoering te krijgen. De dunnere 4,5 mm dikke ruit wil wel eens scheuren.
  • Aeroflow, in mijn ogen esthetisch gezien de minste. Aeroflow levert ook extra windgeleiders voor de zijkant van de kuip, de zgn. Aeroguards.
  • Z-Technik met de V-stream. Door z'n afwijkende vorm zou deze beter bescherming op de schouders geven. Dit is de enige aftermarket-ruit van polycarbonaat. De anderen zijn allemaal van acrylaat gemaakt.
Verder zouden er nog ruiten zijn van o.a. Secdem (wel over gelezen, nooit gezien) en Wunderlich (nog niet verkrijgbaar).
Luc VG schreef:Een bijkomt "probleem" is de herverkoopwaarde van de K1200GT. Of niet?
Ik ben niet van plan om lang met dezelfde motor te rijden. En dat zou me wel eens wat geld kunnen kosten.

Graag een reactie.

Mvg, Luc VG
.
Een dure motor schrijft altijd veel af in de eerste jaren. Dan maakt het niet uit of je K1200GT, R1200RT, FJR1300, STX1300 of welke andere motor dan ook rijdt. De GT is een populaire motor, dus verwacht ik geen abnormale afschrijving. Bij evt. inruil moet je trouwens ook een beetje rondshoppen. De ene dealer geeft nu eenmaal meer terug dan de ander...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Plaats reactie