Nen nieuwe BMW kopen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gustos

Nen nieuwe BMW kopen

Bericht door Gustos »

Hallo,

Ik heb besloten dat mijn volgende motorfiets een BMW wordt. Een F800st. Ik zou die willen aankopen begin volgend jaar voor belastingtechnische redenen.

Kan ik die beter nu reeds bestellen ? Wat zijn normaal de wachttijden ?

Natuurlijk zijn alle BMW-dealer goed maar wat zijn de betere dealers ? Die met goede voorwaarden en eerlijke prijzen. Ook, en misschien vooral, nadat je de motor gekocht hebt.

Geven alle dealers normaal hetzelfde aanbod of zijn de kortingen toch verschillend ?

Ikzelf woon in Maldegem, ergens in de driehoek Aalter - Eeklo - Knokke. Meer dan een dikke 50 km is toch misschien wel de maximale verplaatsing naar een dealer of het moet wel écht een fantastische :!: dealer zijn.

Kan ik beter wachten tot het motorsalon in jan 2008 ? Zijn er altijd voordeeltjes te rapen tijdens het motorsalon op de nieuwe motorfietsen ?
Of zouden ze de F800st aanpassen :D of completer maken :grin: vanaf 2008 ?

:oops: Ik weet het. Het zijn vast teveel vragen. Heeft toch iemand een glazen bol of bepaalde ervaringen ?

Thanks
Yamaha TDM900 - BMW F800ST ?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Wachttijden hangen af welke combinatie kleur en opties dat je zal willen, je kan evengoed eentje kiezen die op voorraad staat bij de invoerder... hangt van je keuze af dus.

Bestellen : wanneer je wil eigenlijk. Vanaf oktober elk jaar zitten we in het nieuwe modeljaar bij BMW, dwz, vanaf je nu een motor zou bestellen, zit je in Modeljaar 2008.

Kortingen bij officiële dealers zijn allen gelijklopend, en de extra's hangen puur van jouw relatie met de dealer af, wat een menselijke en normale zaak is.

Iron Gonzo hier is van Kleit, dus die weet je wel wegwijs te maken naar een dealer in je buurt. Ik denk dat het BM Center zal worden ?

Tijdens het salon staan alle dealers op de stand met hun verkopers (beurtrol), en uiteraard zou een salon geen salon zijn zonder "condities", welke die zijn hebben we nu uiteraard nog geen idee van. Misschien komt er wel een "pack" uit met opties voor de F800ST ?
Je dealer kan er over meer info verstrekken.

Veel succes en welkom ;)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Dealers in die regio ? Raf's Motorshop in Hamme, MotorRad Latem in St.Martens-Latem of Lievens Mechanics in Zottegem.

Ikzelf ben al jaren klant bij MotorRad Latem, altijd correct en héél goede en persoonlijke service! ( en er zijn hier nog op het forum die dat kunnen beamen). Wat niets afdoet van de kwaliteiten van de andere dealers uiteraard.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sherman

Bericht door Sherman »

Ga eens een kijkje nemen bij Maenhout in Maldegem. Hij voert motoren in uit Duitsland (beter dan nieuw!!! :-) ) Ik kocht er al 2 RT's, en ga er altijd voor het onderhoud. Ik ben 'supercontent'! Bovendien koop je de motoren aan een stuk lagere prijs dan hier nieuw. Als je de motor dan nog 4 jaar inbrengt bij de belastingen, en nadien ook nog een mooie prijs terugkrijgt bij verkoop en je maakt de rekening, dan is dit veeeeel interessanter dan nieuw kopen... :wink:
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hoi

de meeste antwoorden zijn hier al gevallen
ga je voor nieuw BM center (ik wil gerust eens met je meegaan) ik woon in kleit dus vlak bij U :wink:

ga je voor een 2dehands kan je bij maenhout gaan
hij werkt wel op bestelling

en voor zover ik weet nog geen klagen gehoord

voor onderhoud heeft hij echter niet veel tijd, daar hij veel in Duitsland zit.
maar daar zijn andere oplossingen voor.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Denhakke
Contacteer:

Bericht door Denhakke »

Heeft deze Maenhout uit Maldegem een eigen site waarop zijn motoren te bezichtigen zijn?
Gustos

Bericht door Gustos »

Ik ben net langsgeweest. Hij heeft momenteel geen motors. Hij zet ze altijd online bij tweedehands, zegt hij.

Hij heeft geen vertrouwen in de F-serie. Hij vindt ze geen echte BMW. En veel te duur in onderhoud omdat alles zo compact en verstopt zit. Hij is helemaal ondersteboven van de boxer-motor.

Ook ABS raad hij niet aan. Veel te duur in onderhoud. Hij spreek van gemakkelijk 200 euro bij het vervangen van de remvloeistof.

Ik ga de verschillende modellen wel eens bekijken bij een BMW-dealer. Misschien dat ik nog verander maar ik hoor overal lovende kritieken over de F800st.

Als ik toch een nieuwe wil kopen zal ik naar een BMW-dealer moeten. Hij kan geen enkele BMW-dealer aanraden. Hij is niet over de indruk van ze. Wat hij zegt zal wel niet voor publicatie vatbaar zijn.

Zijn garage zag er wel perfect uit. Mooi proper, kraaknet zelfs. Het geeft een professionele indruk.
Iron Gonzo

je kan eens tot hier komen ook als je wil

voor een gezellige babbel en raad :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gustos

Bericht door Gustos »

Moet kunnen. We zijn praktisch buren. Stuur me maar effe een mailtje ...
Iron Gonzo

Gustos schreef:Moet kunnen. We zijn praktisch buren. Stuur me maar effe een mailtje ...
je hebt meel :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
fronteradriver

Bericht door fronteradriver »

Bij http://www.leiemotors.be te Drongen kan je ook nieuwe motoren krijgen op bestelling.

Ik ga daar op onderhoud en ben tevreden over service en prijs.

verwacht wel geen design showroom en werplaats, maar daar loop ik niet zo warm van...die dingen worden door de klant betaald...
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
philmatt

Bericht door philmatt »

toch opletten als je nu bestelt :

ik heb vorig jaar bij een van de vermelde dealers rond deze periode een nieuwe motor besteld. 1 week later bij toeval ontdekt dat het een 'oud' model betrof ! (nog een met electrisch bekrachtigde remmen, terwijl dit met modeljaar 2007 afgeschaft was) De grootste moeite gehad om daarvan af te geraken !! Niks tegen dit type overigens, maar uit principe wou ik die niet.

Goed uitkijken dus, ook bij officiele dealers !
veel succes !
Obiwan

Bericht door Obiwan »

De F800ST heeft nogal wat probleempjes en klachten gehad mbt stuurgedrag en motorloop. In NL zijn ook alle reeds verkochte exemplaren op kosten van BMW gemodificeerd. Sindsdien lopen ze mooier en sturen lekkerder. Het onderhoud is zeker vergeleken met de R serie iets duurder dan je voor deze klasse zou verwachten. Maar dit was met de F650 Funduro, GS etc ook al het geval.

De € 200,- die genoemd wordt voor het verversen van de remvloeistof als er sprake is van een ABS systeem is pertinente onzin.

Als je de motor pas volgend jaar wilt hebben zou ik iig wachten op de salon. Wellicht leuk voordeel en vwb de levertijd zal het niets uitmaken.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
sman

Bericht door sman »

ga ne keer kijken bij L&C in olen, ik heb daar al een paar jonge 2é handse moto's gekocht aan schappelijke prijzen en ne hele goeie service
Plaats reactie