probleem met mijn nieuwe k1200s
Moderator: GVN
probleem met mijn nieuwe k1200s
Verleden zondag volgde ik een cursus mrv 2. Bij deze cursus, die ik iedereen aanbeveel, ging het erom met je koppeling en gas op een konstante rustig een parcour af te leggen. Toen ik mijn gas gewoon op vrijloop liet met de koppeling half open om via de achterrem je snelheid te beperken ging de motor protesteren. Dit in de vorm van hevig koppelrijk gepruttel dat nauwelijks in bedwang te houden was met de achterrem. Om dit te voorkomen trok ik de koppeling volledig in. Dit resulteerde in een hevig toenemen van het toerental zonder het gas te beroeren. M.a.w. hij klom in toeren iedere maal ik een oefening had gedaan en de koppeling aantrok. De monitoren vonden dit ook niet normaal en nog nooit gezien. Ik had dit al eens aan de dealer gezegd dat er iets mis is met de ontsteking maar deze verzekerde me van niet ook al verbruikt hij tussen de 9 (gewoon) tot 11 liter (sportief)rijden. Ook laat hij enorme scheten als ik het gas sluit na een acceleratie hetgeen wil zeggen onverbrandde benzine in te uitlaat. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en hoe is dit opgelost geraakt. (in vrijloop draait hij op 1700 t/min, hetgeen ik veel vind maar de dealer niet)
no problemo
1700 toeren is veel te veel,mijn K1200R draaide aan 1100 toeren,verbruik was rond de 6.5l/100km (met duo)
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Dat meen je niet, bedoel je met dealer een garagist met kennis van zaken of een dealer die van da wit spul"dealt" en dit dagelijks als ontbijt, middagmaal en avondmaal nuttigt en tussenin z'n diagnose(s) stelt...(in vrijloop draait hij op 1700 t/min, hetgeen ik veel vind maar de dealer niet)
1.700 omw/min zijn er een goei 600 tevéél
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Stationair toerental 1700 rpm
; 9-11 L/100 Km verbruik
.....dit klinkt hoegenaamd niet kosher, dringend door een (erkende) BMW-dealer laten nakijken en laten oplossen! Hoelang kamp je al met die problemen? De injectie lijkt totaal ontregeld! Welke software versie staat op je machine? Op het Duitse K1200S forum kan je veel info vinden over de softwareversies http://www.michaelbense.de/k1200s/forum/
Mijn K1200GT durft ook occasioneel ook wel eens uit de uitlaat te ploffen, maar dat is veeleer een uitzondering. Verbruik: 5.5 a 7L/100 Km (laatste is bij hoge snelheden op autobaan).
Mijn K1200GT durft ook occasioneel ook wel eens uit de uitlaat te ploffen, maar dat is veeleer een uitzondering. Verbruik: 5.5 a 7L/100 Km (laatste is bij hoge snelheden op autobaan).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
k1200s
[quote="Consigliori Wim"]Dat kan toch echt niet, ik heb ook die cursus gevolgd met mijn K1200R (full power), en had geen problemen. Ter info, mijn beestje draait stationair rond de 1000 tpm, en verbruikt gemiddeld 5.4 l/100km ( wel veel snelweg ).[/quote
Heb verleden vrijdag telefoon gekregen van mijn dealer. Er moet een "stuk" veranderd worden maar het is niet in stock. Het moet uit Duitsland komen. Ik zal gebeld worden als het hier is. Ik heb niet de indruk dat de mijne full-power is zoals beloofd. Débridé in 't frans. Heb hem eens opengegooid en men zij dat ik na 7000 toeren een fikse duw zou krijgen. Niks van gevoeld. Rij al 20 jaar met gsxr, laastste een 1000 met 170pk, en weet echt wel wat een duw is. Ik heb meer de indruk dat hij een beetje blijft hangen als ik volgas ga.
Heb verleden vrijdag telefoon gekregen van mijn dealer. Er moet een "stuk" veranderd worden maar het is niet in stock. Het moet uit Duitsland komen. Ik zal gebeld worden als het hier is. Ik heb niet de indruk dat de mijne full-power is zoals beloofd. Débridé in 't frans. Heb hem eens opengegooid en men zij dat ik na 7000 toeren een fikse duw zou krijgen. Niks van gevoeld. Rij al 20 jaar met gsxr, laastste een 1000 met 170pk, en weet echt wel wat een duw is. Ik heb meer de indruk dat hij een beetje blijft hangen als ik volgas ga.
no problemo
-
®win
- Contacteer:
youyou,
Je hebt last van het HIS en het BBS, oftwel het High Idle Syndrom i.c.m. het Bucking Bronco Syndrom. Volg je me nog?
High Idle spreekt voor zich, het stationair toerental blijft hoog hangen (2500 - 3000 rpm). Op dat moment reageert de motor bokkig op het gas en is het verbruik zeer hoog.
Bij de nieuwe K-serie zijn er luchtfilterkasten gebruikt die bij langere ritten opwarmen en daarbij licht vervormen. Het gevolg is dat - naar ik heb begrepen - een ventiel, welke aan de luchtfilterkast is gemonteerd, blijft hangen. Dit ventiel regelt samen met de stappenmotor het stationair toerental. Er is een nieuwe luchtfilterkast op komst (eind deze maand verwacht) welke samen met een nieuw gasklephuis en de laatste versie software gemonteerd moet gaan worden.
Je hebt last van het HIS en het BBS, oftwel het High Idle Syndrom i.c.m. het Bucking Bronco Syndrom. Volg je me nog?
Bij de nieuwe K-serie zijn er luchtfilterkasten gebruikt die bij langere ritten opwarmen en daarbij licht vervormen. Het gevolg is dat - naar ik heb begrepen - een ventiel, welke aan de luchtfilterkast is gemonteerd, blijft hangen. Dit ventiel regelt samen met de stappenmotor het stationair toerental. Er is een nieuwe luchtfilterkast op komst (eind deze maand verwacht) welke samen met een nieuw gasklephuis en de laatste versie software gemonteerd moet gaan worden.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Re: k1200s
De 98 Pk versie blijft inderdaad hangen bij 7000 Rpm; de motor wil slechts met veel tegenzin aan een hogertoerental draaien, zonder dat er voor de rest veel gebeurd. De open versie doet er bij 7000 Rpm een flinke schep bovenop en snelt naar het rode gebied.. het verschil met de 98 Pk is enorm (maar enkel boven 7000 Rpm).youyou Ik heb niet de indruk dat de mijne full-power is zoals beloofd. Débridé in 't frans. Heb hem eens opengegooid en men zij dat ik na 7000 toeren een fikse duw zou krijgen. Niks van gevoeld. Rij al 20 jaar met gsxr, laastste een 1000 met 170pk, en weet echt wel wat een duw is. Ik heb meer de indruk dat hij een beetje blijft hangen als ik volgas ga.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
Consigliori Wim
- Contacteer: