Vlaggetjes verwijderaar

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
moh_fan
Contacteer:

Vlaggetjes verwijderaar

Bericht door moh_fan »

Kwam dit op het NL GPS-forum tegen.
Erg handig om die gesproken zinloze tussenpunten te verwijderen.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

Dacht ik ook érst, maar je kan je route niet herberekenen en soms is dit niet te vermijden.....
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Dat klopt gedeeltelijk. Afbeelding
Je route wordt na het unflag'en een soort track met alleen een begin- en eindpunt.
Moet ik echter bij een route moeten omrijden door een wegopbreking en ik laat, in mijn geval Zumo, herberekenen,
dan zal hij mij zo snel mogelijk weer terug op de oorspronkelijke route brengen.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

Dat durf ik te betwijfelen.

Doordat alleen het eindpunt erin staat zal de herberekende route (afhankelijk van je instelingen) direct naar het eindpunt navigeren. Als die overeen kwam met je route was dat gewoon toeval.
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Dit prachtige unflagprogramma zorgt ervoor dat de viapunten transparant worden voor de routebegeleiding. De waypunten blijven bestaan. Zo kan je terug rustig je route rijden en Truus haal enkel de punten aan die jij belangrijk vind.
Route herberekenen moet uitstaan. Herberekenen geeft een volledige andere route want je route bestaat enkel uit: start, einde, en eventueel enkele waypunten. Als Truus toch herberekent (koppige doos :-x :evil: ) dan moet je de route stoppen en terug laden.
Laatst gewijzigd door Patrick V op 06 okt 2007, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
luc gs

Bericht door luc gs »

Ik heb dit ook geprobeerd en de vlaggetjes zijn inderdaad weg.
Als kleine test heb ik dan een kleine route gemaakt in Mapsource en thuis gesimuleerd laten rijden.De vlaggetjes zijn weg maar het pijltje dat de route moet volgen springt van links naar rechts vanaf het moment dat het een viapunt nadert.
CarNy

Bericht door CarNy »

Ik heb het bewuste UnFlag programma in gebruik vanaf de eerste beta, en ik heb er ondertussen al zo'n 1.500 km aan tourritten opzitten die ge-UnFlag-d waren.

Het is prima soft, de vlaggetjes zijn weg, en Truus zal alleen rekening houden met plaatsen waar je moet afslaan of een rotonde nemen. Zoals het hoort eigenlijk.

Herberekenen staat uiteraard uit, maar dat was voorheen ook al zo. Als ik van de route moet afwijken om een of andere reden, is het perfect mogelijk door op het scherm te kijken terug naar de route toe te rijden. Eventueel iets verder uitzoomen als je verder van de route verwijdert bent.

Voor de zekerheid had ik ook telekens een versie van de route met vlaggetjes naar het toestel gecopieerd, maar ik heb deze routes nooit nodig gehad.

Groeten,
Benny.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik upload steeds de route 2x in mijn zumo, één met vlaggetjes en één zonder vlaggetjes :wink:
Zo heb ik zelf de mogelijkheid te kiezen voor een bepaalde versie die mij het meest geschikt lijkt op het moment zelf.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Vandaag eens de test (SP2820) gedaan tijdens de Zeeuw van Vlaanderen, en inderdaad, Truus spreekt enkel als ik dat nodig vind.
Bedankt voor de tip :thumright:

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
dainese

Bericht door dainese »

K'had dit programma ook al gedownload,
Maar ik bak er niets van :-?

ER staat: route maet i gpx bestand, maar ik weet zelfs niet hoe dat lukt :cry: :cry:

K'heb het geprobeert met route "de zeeuw", maar het loopt i het honderd.

HELP AUB.
Norton,Harley,Yamaha,Bmw,Vespa '70,k1200lt,k1600gtl
dainese

Bericht door dainese »

M'n getyp trekt ook al op niets :-? (Maandag zeker) :wink:
Norton,Harley,Yamaha,Bmw,Vespa '70,k1200lt,k1600gtl
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Er is eigenlijk maar één probleempje mee denk ik. Je kan namelijk de herberekening afzetten op je GPS, maar soms gaat hij toch herberekenen, met name als je in tegengestelde richting rijdt of als je gps denkt dat je in tegengestelde richting rijdt bv na een haarspeldbocht.

Fluppie
Plaats reactie