Batterij
Moderator: GVN
Batterij
Hallo,
Is er iemand die mij informatie kan geven over het volgende;
Hoelang gaat een batterrij ongeveer mee en hoe vaak kan of mag men een baterrijlader (druppellader optimate) aanhangen.
Dank voor de reacties
Is er iemand die mij informatie kan geven over het volgende;
Hoelang gaat een batterrij ongeveer mee en hoe vaak kan of mag men een baterrijlader (druppellader optimate) aanhangen.
Dank voor de reacties
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Tja...een batterij, mits goed "onderhouden", gaat toch wel zeker 4 à 6 jaar mee.
Een héle brok info vind je bij onze Noorderburen => http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=12616
Een héle brok info vind je bij onze Noorderburen => http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=12616
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
WALTER GSAdventure
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Daar is geen getal op te plakken. Vandaag is ze goed en morgen is ze dood. Zo rap gaat dat vanaf het derde levensjaar ongeveer. De mijn zit er nu al 5 jaar in en die gaat onverwachts haar geest geven. Waarschijnlijk op ne zondagmorgen zodat ik nergens aan een ander geraak en thuis moet blijven 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Iron Gonzo
ik zal je effe melden dat een batterij dat normaale levensduur heeft van 4 jaar, het bij heeft voldaan na 2 jaar
alles hengt af van (is ze op een maandag gebouwd of niet)
shit happends
mijn volgende word een gelletje
ben benieuwd
ik rij wel dagelijks met mijn Beemertje
daar dient tenslotten een moto voor
3jaar heb ik hem in mijn bezit
had bij aankoop een goede 60K op de teller
nu zo een 150K niet veel mee gereden dus
groetjes Bart
alles hengt af van (is ze op een maandag gebouwd of niet)
shit happends
mijn volgende word een gelletje
ben benieuwd
ik rij wel dagelijks met mijn Beemertje
daar dient tenslotten een moto voor
3jaar heb ik hem in mijn bezit
had bij aankoop een goede 60K op de teller
nu zo een 150K niet veel mee gereden dus
groetjes Bart
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
George Michael
Sinds december 2005 zit er een BMW gelaccu van 19 Amp. in. Nooit problemen gehad. Rij het hele jaar door. Hangt eigenlijk alleen tijdens de 2 weken kerstvakantie aan de optimate. Maar volgens mij is dat ook niet nodig. Heb gehoort dat een gelaccu wel 8 jaar mee moet kunnen.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
-
Fox30
Biemert,BiemeRT schreef:Daar is geen getal op te plakken. Vandaag is ze goed en morgen is ze dood. Zo rap gaat dat vanaf het derde levensjaar ongeveer. De mijn zit er nu al 5 jaar in en die gaat onverwachts haar geest geven. Waarschijnlijk op ne zondagmorgen zodat ik nergens aan een ander geraak en thuis moet blijven
zoals je weet heb ik sinds enkele weken een reserve batterij staan na mijn avontuurtje.
Ik kan ze wel niet permanent laden, dus even laden kan wel nodig zijn.
Het probleem zal eerder zijn om het hele koetswerk "eventjes" te demonteren voor de batterijruil.
Ik heb nu "startkabels" vast aan de batterij gemonteerd, die eindige onder het zadel.
Dus als je starthulp nodig hebt, geef maar een seintje.
ik zoek nog wel een of meerdere gepaste stekkers voor op het kabeleinde.
Luc wil hetzelfde doen en zo kunnen we mekaar gemakkelijk helpen. Hij rijdt ook enkel de weekends met de motor zoals ik.
Daar wil ik wel eens een fotooke van zien of live even een blikske op werpen, want dat lijkt mij een zéér goed ideeFox30 schreef:Ik heb nu "startkabels" vast aan de batterij gemonteerd, die eindige onder het zadel. Ik zoek nog wel een of meerdere gepaste stekkers voor op het kabeleinde.
Moest zaterdag dus een jumpstart doen via de auto omdat bij de zadelmaker de hele week mijn contact was blijven opstaan
En je kan idd nog eens iemand uit de nood helpen ook op die manier
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

- mdc
- Webmaster

Bij Conrad hebben ze zoiets om als startkabel te gebruiken.BiemeRT schreef:Daar wil ik wel eens een fotooke van zien.Fox30 schreef:Ik heb nu "startkabels" vast aan de batterij gemonteerd, die eindige onder het zadel. Ik zoek nog wel een of meerdere gepaste stekkers voor op het kabeleinde.
Connector aan batterij

en bijpassende startkabel

Marc
R1250RT 2020
R1250RT 2020
Dat ziet er idd een héél goed systeem uit mdc
Op elke motor (Roadster en RT) zo eentje vanaf de batterij

en dan kan ik de ene motor met de andere starten door middel van deze kabel

Een andere motard uit de nood helpen of rechtstreeks jumpstarten vanaf de auto kan dan met dit

Die bestelling zal hier weldra vertrekken
Op elke motor (Roadster en RT) zo eentje vanaf de batterij

en dan kan ik de ene motor met de andere starten door middel van deze kabel

Een andere motard uit de nood helpen of rechtstreeks jumpstarten vanaf de auto kan dan met dit

Die bestelling zal hier weldra vertrekken

Yep, op 31/8 mijn K75 ingeruild voor een R1150RT en vorige week was de accu kaduk, terwijl ik de
dag er voor nog 750km mee had gereden. Van de dealer heb ik weliswaar een nw. BMW accu ontvangen, maar gezien het alarm dat erop zit....
Ik heb gelijk bij Conrad de Bikerstart set gekocht en inderdaad het vrouwtje los onder de berijderszadel 'gelegd' (dwars achter de zekeringkast.)
Een geschikte montageplek voor het vrouwtje m.b.v. de schroeven kon ik niet vinden, vandaar.
Tip: Zaag wel de ongebruikte lipjes er wel af, anders komt het toch nog enigszins klem te liggen wanneer het zadel wordt belast.
(Zadel staat bij mij op de middelste stand)
Brengt mij op het volgende. Ik heb het al eens eerder gevraagd maar geen enkele reactie ontvangen.
Ik heb in mijn garage geen 220V. Kan ik niet gewoon een goed geladen campingaccu van 90Amp op mijn BMW aansluiten?
Dan hoef ik mij niet meer druk te maken dat mijn 19A accu in 4 wkn. leeg raakt, of is het te simpel gedacht?
dag er voor nog 750km mee had gereden. Van de dealer heb ik weliswaar een nw. BMW accu ontvangen, maar gezien het alarm dat erop zit....
Ik heb gelijk bij Conrad de Bikerstart set gekocht en inderdaad het vrouwtje los onder de berijderszadel 'gelegd' (dwars achter de zekeringkast.)
Een geschikte montageplek voor het vrouwtje m.b.v. de schroeven kon ik niet vinden, vandaar.
Tip: Zaag wel de ongebruikte lipjes er wel af, anders komt het toch nog enigszins klem te liggen wanneer het zadel wordt belast.
(Zadel staat bij mij op de middelste stand)
Brengt mij op het volgende. Ik heb het al eens eerder gevraagd maar geen enkele reactie ontvangen.
Ik heb in mijn garage geen 220V. Kan ik niet gewoon een goed geladen campingaccu van 90Amp op mijn BMW aansluiten?
Dan hoef ik mij niet meer druk te maken dat mijn 19A accu in 4 wkn. leeg raakt, of is het te simpel gedacht?
Met vriendelijke groet
Walter
Walter
En dan maar hopen dat we in pan vallen juist als we samen rijdenFox30 schreef:Wim,
die wil ik zeker eens kome bekijken als je ze hebt.
Misschien koop ik dan wel dezelfde, dan zijn we compatibel.
Ik laat u iets weten Joannes

Als NIET KENNER heb ik de bedenking dat je je 19A accu zal overladen of ben ik verkeerd...?walrenshi schreef:Brengt mij op het volgende. Ik heb het al eens eerder gevraagd maar geen enkele reactie ontvangen.
Ook ik ben een leek op electragebied, maar 19A of 90A de spanning
zal 12V blijven. Hooguit dat de beide accus gaan nivilleren.
Nu is mijn accu te nieuw om het er op te wagen. Mocht deze binnen afzienbare tijd leeg zijn, dan is het verleidelijker om het uit te proberen, tenzij er iemand een heldere veklaring kan afgeven dat het niet zou werken.
zal 12V blijven. Hooguit dat de beide accus gaan nivilleren.
Nu is mijn accu te nieuw om het er op te wagen. Mocht deze binnen afzienbare tijd leeg zijn, dan is het verleidelijker om het uit te proberen, tenzij er iemand een heldere veklaring kan afgeven dat het niet zou werken.
Met vriendelijke groet
Walter
Walter