K1200S - Rijervaring
Moderator: GVN
Eindelijk
De xenonlamp is geinstalleerd.
Plus, de motor staat full power.
Conclusie, helaas te weinig vermogen tussen 3000-7000 rpms.
Maar andere demper met spruitstukken tot aan de motor zal de oplossing zijn.
Eventjes vermogen opengetrokken in de bochten van 10000rpms naar rode zone en de motor begint niet te sliden.
Banden zijn helaas aan het wollen en door te veel gas op de rechte stukken te geven zal de band heel snel versleten zijn.
nu pas 1950 kilometer en sinds vorige vrijdag full power ongeveer 150 km gereden en de band zit er bijna door in de midden.
Zal hierna Michelin Power opleggen.
Voorband is ook bijna rond gereden nog 0,5cm.
Achterband was al rond gereden na 300 kilometer.
Binnenkort op het circuit zal zekers een goede extra inrij/testperiode zijn.
De xenonlamp is geinstalleerd.
Plus, de motor staat full power.
Conclusie, helaas te weinig vermogen tussen 3000-7000 rpms.
Eventjes vermogen opengetrokken in de bochten van 10000rpms naar rode zone en de motor begint niet te sliden.
Banden zijn helaas aan het wollen en door te veel gas op de rechte stukken te geven zal de band heel snel versleten zijn.
nu pas 1950 kilometer en sinds vorige vrijdag full power ongeveer 150 km gereden en de band zit er bijna door in de midden.
Zal hierna Michelin Power opleggen.
Voorband is ook bijna rond gereden nog 0,5cm.
Achterband was al rond gereden na 300 kilometer.
Binnenkort op het circuit zal zekers een goede extra inrij/testperiode zijn.
"Once you drive BMW, always ..."
Flupke, die kosten 350 € stuk.
Gelukkig is het maar 1 stuk (ze dachten in het begin 2 stuks).
Dat is de prijs zonder plaatsen, Xenon lamp + upgraden motor naar full Power + Eerste ondehoud = +/- 550 €
Xenonlamp, is geen gewone blauwe lamp maar een die onder hoogspannign zoals in de wagens worden geplaats.
Gelukkig is het maar 1 stuk (ze dachten in het begin 2 stuks).
Dat is de prijs zonder plaatsen, Xenon lamp + upgraden motor naar full Power + Eerste ondehoud = +/- 550 €
Xenonlamp, is geen gewone blauwe lamp maar een die onder hoogspannign zoals in de wagens worden geplaats.
Silent_one is ineens niet meer zo silent !K1200S schreef: Conclusie, helaas te weinig vermogen tussen 3000-7000 rpms.
Zeg als je toch niks anders kan dan klagen en zagen over de K12S en zijn vermogen, had je dan niet beter een R1 gekocht of zo !!!!
Ikzelf heb een R1 gehad (ook op circuit gereden) en heb op de openingsrit van de BMW-club het genoegen gehad om met een K12S (100PK-versie) te rijden. Aangezien ik jouw mailtjes over het gebrek aan power van deze versie had gelezen, wist ik niet wat ik mocht verwachten. Als je in derde al 180 km/uur kan rijden, dan vind ik niet dat je te klagen hebt.
De motor zelf is al niet goedkoop. Als je dan nog zoveel geld moet uitgeven om hem een beetje aan je verwachtingen te laten voldoen
Greetz,
Ladyracer
Daar heb je gelijk in qua vermogen beter met een japanner, maar heb de BMW tenslotte gekocht voor zijn veelzijdigheid.Zeg als je toch niks anders kan dan klagen en zagen over de K12S en zijn vermogen, had je dan niet beter een R1 gekocht of zo !!!!
Maar tenslotte is de machine meer dan krachtig genoeg voor woon-werk verkeer.
We zijn over verschillende types motos bezig denk ik. de 1200 S is geen supersporter, maar een sporttoerder. Hij zal trouwens een ouder publiek aantrekken dan de japanse pk-brakers. Of is dat omdat ik er ook één besteld heb, en al een beetje bejaard begin te worden?
Shit jong pijnlijke vaststelling zo laat op de avond, wordt weer slecht slapen of dromen van de S die komen zal.
Oud of niet laat hem maar komen...
Shit jong pijnlijke vaststelling zo laat op de avond, wordt weer slecht slapen of dromen van de S die komen zal.
Oud of niet laat hem maar komen...
oh oh daar gaat mijn imago van brave, slimme jongen. Ik dacht al ik heb vandaag nog geen flater geslagen waar blijft hij toch. En zie daar vlak op de valreep van het slapengaan.
Sorry Rusor en vooral sorry madam Rusor, we maken dat goed bij de eerste gezamelijk S rit. Alleen...... ge zult dan minstens met enen ouwe vent opgescheept zitten
Slaapwel
fluppie
Sorry Rusor en vooral sorry madam Rusor, we maken dat goed bij de eerste gezamelijk S rit. Alleen...... ge zult dan minstens met enen ouwe vent opgescheept zitten
Slaapwel
fluppie
K1200S in gelimiteerde en full power versie
Ik neem aan dat geen kat de K1200S standaard in 167PK versie koopt en een BIV van 2500 EUR betaalt.
Dus als ik het goed voor heb koop je hem in 100 PK editie en ga je hem dan 'chiptunen' naar 167pk?
Hoe zit dat precies?
Alvast bedankt voor de reacties, ik heb zondag ll de kans genomen om op de MAG-event in de expo een test te doen met de K1200S en ik was verkocht... 2500 EUR BIV betalen, daar heb ik evenwel niet veel zin in...
Groeten,
Diederik
Dus als ik het goed voor heb koop je hem in 100 PK editie en ga je hem dan 'chiptunen' naar 167pk?
Hoe zit dat precies?
Alvast bedankt voor de reacties, ik heb zondag ll de kans genomen om op de MAG-event in de expo een test te doen met de K1200S en ik was verkocht... 2500 EUR BIV betalen, daar heb ik evenwel niet veel zin in...
Groeten,
Diederik
Hey Diederik,
Als ik één van de volgende weken mijn S'ke ga halen staat hij al op volle vermogen, maar hij staat wel ingeschreven aan 100PK.
De zwaardere motoren worden allemaal aan 100PK ingevoerd. De "upgrade" naar volle power is een kleine ingreep die elke BMW-dealer kan doen (kost je wel wat). Meestal gebeurt dat tijdens het eerste onderhoud. Het is dus niet de bedoeling dat je zelf "chiptuned" naar volle vermogen, maar het aan je dealer vraagt.
Greetz
Chris
Als ik één van de volgende weken mijn S'ke ga halen staat hij al op volle vermogen, maar hij staat wel ingeschreven aan 100PK.
De zwaardere motoren worden allemaal aan 100PK ingevoerd. De "upgrade" naar volle power is een kleine ingreep die elke BMW-dealer kan doen (kost je wel wat). Meestal gebeurt dat tijdens het eerste onderhoud. Het is dus niet de bedoeling dat je zelf "chiptuned" naar volle vermogen, maar het aan je dealer vraagt.
Greetz
Chris
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Joe Chris,
Als je hem op 100 PK wil inschrijven moet dat aldus op het roze formulier staan. Dus ik neem aan dat de dealer hem importeert aan 100PK met bijhorend gelijkvormigheidsattest en je motor dan onmiddellijk op volle vermogen programmeert alvorens je hem kom afhalen?
Interessant weetje...
Ik rijd nu met een rockster maar als ik op ding ding plaatsneem kan ik enkel vaststellen dat de techniek niet heeft stilgestaan...
Gr,
D
Als je hem op 100 PK wil inschrijven moet dat aldus op het roze formulier staan. Dus ik neem aan dat de dealer hem importeert aan 100PK met bijhorend gelijkvormigheidsattest en je motor dan onmiddellijk op volle vermogen programmeert alvorens je hem kom afhalen?
Interessant weetje...
Ik rijd nu met een rockster maar als ik op ding ding plaatsneem kan ik enkel vaststellen dat de techniek niet heeft stilgestaan...
Gr,
D
Diederik,
Bij mijn machine heb ik deze laten aanpassen tijdens eerste onderhoud.
Het is louter een softwarematige zaak.
Belangrijk is dat je de motor goed inrijd.
Het is namelijk zo dat ik met een standaard K1200S gereden heb zonder ESA wat namelijk ten eerste ongeloofelijk veel verschil uitmaakt.
Het is ook dat met de ESA je beter de power aan de grond kan brengen door de aangepaste spanning van de vering.
T.o.v. het inrijden heb ik sinds een aantal weken nieuwe software laten opladen op de machine.
Zo hebben ze de injectie en fuel-mapping angepast aan de top van het vermogen zodat deze nog wat rijker staat.
In totaal heb ik mijn machine 2 maal op een vermogenbank geplaatst samen met de Demo-motorfiets van MotorRAD Latem.
Verschil door het goed inrijden en ESA is dat beide motoren standaard zijn, alleen injectie en FM is aangepast.
Resultaat is op de kop 150pk achterwiel en 130nm achterwiel.
Demo fiets is 146.5pk achterwiel en 126nm achterwiel.
Bij mijn machine heb ik deze laten aanpassen tijdens eerste onderhoud.
Het is louter een softwarematige zaak.
Belangrijk is dat je de motor goed inrijd.
Het is namelijk zo dat ik met een standaard K1200S gereden heb zonder ESA wat namelijk ten eerste ongeloofelijk veel verschil uitmaakt.
Het is ook dat met de ESA je beter de power aan de grond kan brengen door de aangepaste spanning van de vering.
T.o.v. het inrijden heb ik sinds een aantal weken nieuwe software laten opladen op de machine.
Zo hebben ze de injectie en fuel-mapping angepast aan de top van het vermogen zodat deze nog wat rijker staat.
In totaal heb ik mijn machine 2 maal op een vermogenbank geplaatst samen met de Demo-motorfiets van MotorRAD Latem.
Verschil door het goed inrijden en ESA is dat beide motoren standaard zijn, alleen injectie en FM is aangepast.
Resultaat is op de kop 150pk achterwiel en 130nm achterwiel.
Demo fiets is 146.5pk achterwiel en 126nm achterwiel.
Hoi
Graag had ik even gehoord van U wat U bedoeld met de power beter aan de grond te brengen met ESA
De vering is nl. identiek... enkel de sturing is anders...
De mensen die er met op circuit rijden hebben de ESA al vervloekt.
Op straat een prachtig systeem maar de stappen tussen twee instellingen van de esa zouden te groot zijn bij het circuitraggen.
Voor de aanpassing van de power is dat inderdaad vooral softwarematig. Enkel bij de lucht aanzuiging word nog een kleinigheid aangepast.
De power is echter niet het belangrijkste maar door het vrijzetten reageert hij niet zo bokkig niet meer op het gas maw de on of reaktie is er dan uit en is hij beter door de bocht te trekken op de gas.
MVG Danny
Graag had ik even gehoord van U wat U bedoeld met de power beter aan de grond te brengen met ESA
De vering is nl. identiek... enkel de sturing is anders...
De mensen die er met op circuit rijden hebben de ESA al vervloekt.
Op straat een prachtig systeem maar de stappen tussen twee instellingen van de esa zouden te groot zijn bij het circuitraggen.
Voor de aanpassing van de power is dat inderdaad vooral softwarematig. Enkel bij de lucht aanzuiging word nog een kleinigheid aangepast.
De power is echter niet het belangrijkste maar door het vrijzetten reageert hij niet zo bokkig niet meer op het gas maw de on of reaktie is er dan uit en is hij beter door de bocht te trekken op de gas.
MVG Danny
Re: Koffers
En wat zijn ondertussen uw ervaringen met die toch wel raar uitziende koffers? Vooral wat betreft waterdichtheid en windstabiliteit?K1200S schreef:Eindelijk heb ik mijn koffers ontvangen eind vorige week.
Belangrijk dat het steunblokje op de koffer moet gemonteerd worden, dat het ook correct van hoogte staat, je zal pas zien na de eerste dag welke koffer een beetje los komt te zitten.
Dan moet je gewoon het blokje aanpassen.
Koffers op zich zijn vrij ruim, mijn laptop kan er in en zelfs een Schubert Concept helm kan er in.
Ik heb al ergens gelezen dat ze niet waterdicht zouden zijn, maar wat betekent dit? Zo lek als een zeef of een paar druppels langs de sluiting?
En wat aangaande het onderhoud? Koffers vangen niet alleen veel wind maar dus ook veel insekten. Zijn die makkelijk te verwijderen van het toch wel ruwe buitenoppervlak?
Ik overweeg de aankoop van een K1200S, vandaar mijn interesse.