RARARA OHHHHHHHHH jaaaa een olielek

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tweestoemper

RARARA OHHHHHHHHH jaaaa een olielek

Bericht door tweestoemper »

Hallo beste vrienden,

Hier ben ik weer, weten jullie nog wel, de man die zei dat GS rijden een avontuur is, wel hier is part 87

Gisteren na de reparatie van al de zaken uit de vorige mail, eens gaan rijden met een paar mannen (500Km). Gewoon tempo zeker geen limietwerk
Toffe rit gehad, ikke blij en wel naar huis.

Omdat ik nogal van nen propere moto hou (hé JohanGS) en omdat ik toch zeker wou zijn dat de reparatie ok was, kijk ik alles volgens Japanse traditie nog eens na

ABS =ok
middenbok=ok
Boîte = ok
Rubber achterbrug = ok
area rond de holle achteras = OOOOOOOLA = NIET OK => olie komt vanonder de plastieke ring vanonder tegen de remschijf

Nu heb ik 500 miserige Km'eters gereden met da ding en nu dat weer. Wie zou nog durven buitenkomen ???
K'heb er foto's van genomen want als het morgen regent dan spoelt het er misschien af . Fotokes zijn al opgestuurd naar den dealer (die zal lachen)

Ben dit weekend nen GTR gaan testen en k'moet zeggen de verleiding is bijzonder groot.

K'heb het gehad met BMW , het enige wat me tegenhoud is dat ik mijne prijs niet meer krijg van die GS en dus zal ik weer moeten opleggen voor een jaar miserie.
Verkopen ze geen GS zonder olie????

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Greetz

Tweestoemper
The only easy day was yesterday
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Geld verliezen is één ding, gefrustreerd geraken met een maagzweer tot gevolg een ander.

Misschien heb jij wel zo'n gevreesd 'ziek' model waar altijd wel iets mee fout en kapot gaat. Het is ook duidelijk dat de maat vol is voor jou.
Een vroegere collega bij Agfa is ooit ook veranderd van zijn droommotor, de 1200gs, naar een V-strom, omdat hij van het een in het ander liep. (en hij zegt nog steeds dat het rijplezier bij een GS groter was maar dat is niet het enige dat telt)

Misschien moet je wel veranderen ...
Maar dat kan jij alleen beslissen!
Met de hoeveelheid problemen dat je al tegengekomen bent kan ik het je niet kwalijk nemen.

groeten, steven
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Probleem is dat sommige dingen énorm moeten gerelativeerd worden.

Vergeet niet dat fouten altijd mooi worden uitvergroot, en in de schijnwerpers worden gezet, terwijl de anderen zorgeloos rondtuffen.

Als er een probleem is, is het aan de dealer om dit op te lossen, dit is in de meeste gevallen zo.
Vergeet niet dat de andere lezers geen achtergrond hebben van je motorfiets door hier te lezen wat nu "acuut" je probleem is.

Versta me niet verkeerd ! Als er problemen zijn, moeten ze worden opgelost, dit door samenwerken en praten met uw BMW Motorrad dealer.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JohanGS

Bericht door JohanGS »

tweestoemper schreef:Hallo beste vrienden,

Hier ben ik weer, weten jullie nog wel, de man die zei dat GS rijden een avontuur is, wel hier is part 87

Gisteren na de reparatie van al de zaken uit de vorige mail, eens gaan rijden met een paar mannen (500Km). Gewoon tempo zeker geen limietwerk
Toffe rit gehad, ikke blij en wel naar huis.

Omdat ik nogal van nen propere moto hou (hé JohanGS) en omdat ik toch zeker wou zijn dat de reparatie ok was, kijk ik alles volgens Japanse traditie nog eens na

ABS =ok
middenbok=ok
Boîte = ok
Rubber achterbrug = ok
area rond de holle achteras = OOOOOOOLA = NIET OK => olie komt vanonder de plastieke ring vanonder tegen de remschijf

Nu heb ik 500 miserige Km'eters gereden met da ding en nu dat weer. Wie zou nog durven buitenkomen ???
K'heb er foto's van genomen want als het morgen regent dan spoelt het er misschien af . Fotokes zijn al opgestuurd naar den dealer (die zal lachen)

Ben dit weekend nen GTR gaan testen en k'moet zeggen de verleiding is bijzonder groot.

K'heb het gehad met BMW , het enige wat me tegenhoud is dat ik mijne prijs niet meer krijg van die GS en dus zal ik weer moeten opleggen voor een jaar miserie.
Verkopen ze geen GS zonder olie????

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Greetz

Tweestoemper

Gij et echt nog geen sjans gehad mee dien moto hee :-?
Je had beter bij je Fjr gebleven want niks rijdt zo goed als een GS 8)

Tzal een leuke wandling worden opt salon :P
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Nu ga ik eens iets vertellen dat je niet graag zult horen waarschijnlijk... maar ja...

Ge rijdt dus een GS1200 van het jaar 2004... en hebt die in januari 2007 (dit jaar dus) tweedehands gekocht met toen een kleine 10000 km op de teller.

Als eerste punt heeft die motor (ik ken hem natuurlijk niet) waarschijnlijk een paar jaar met zijn rodageolie gereden, nooit een deftig onderhoud gehad of had een paar tientallen kilometers meer bij de verkoop dan er op de teller stonden.

Toen je in een van je eerste post moest lezen dat je zelf het onderhoud van je motor ging uitvoeren, doch niet wist hoe je olie moest wisselen en bougies uitdraaien, welke olie er waar in moest ...enz... dacht ik al.... oei oei... dit komt nooit goed. Heb je wel de dichtingen mee vervangen bij oliewissel ed...of enkele de bout los, olie eraf, bout erop en olie erin?

Heb je misschien op die manier al een deel van je motor verknoeit en ziet de dealer (hopelijk een merkdealer bmw) het niet zitten om jouw geknoei op te lossen?

Hopelijk ben ik helemaal naast...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

JüRgen schreef:Probleem is dat sommige dingen énorm moeten gerelativeerd worden.

Vergeet niet dat fouten altijd mooi worden uitvergroot, en in de schijnwerpers worden gezet, terwijl de anderen zorgeloos rondtuffen.

Als er een probleem is, is het aan de dealer om dit op te lossen, dit is in de meeste gevallen zo.
Vergeet niet dat de andere lezers geen achtergrond hebben van je motorfiets door hier te lezen wat nu "acuut" je probleem is.

Versta me niet verkeerd ! Als er problemen zijn, moeten ze worden opgelost, dit door samenwerken en praten met uw BMW Motorrad dealer.
Hoi
Mooi verhaaltje.... maar hoe komt het dan dat ik iedereen hoor klagen???
Ik heb net zelf een klachtenbriefje van drie blazijden geschreven naar BMW. Ben het grondig beu om elke keer dezelfde praat te moeten horen van Bornem uit als ge voor de zevende keer binnen het jaar maar weer eens voor één of andere probleem bij de dealer staat. En dan spreek ik alleen nog maar van het afgelopen jaar. Tijdens de zes laatste BMW voertuigen kan ik de terugroepacties en garantiegevallen niet meer tellen. Ben eens benieuwd wat BMW gaat antwoorden.

Door de garantiegevallen blijft hij wel mooi nieuw... het krijgt de tijd niet om te verslijten.... Nieuwe koplamp, nieuwe winddeflector, nieuwe spiegel,
nieuwe stifbobijnen, nieuwe borage uitgaande as versnellingsbak.... Dit zorgt wel voor een goede relatie met de dealer dat is waar.... Vreugde bij rijden???? Klinkt nu als volgt.... Wat is volgende bij het rijden. Mocht de toffe BMW club er niet zijn was er al een ander merk in huis.

Groetjes van de GarantieSA...
Danny
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Schalkseruiter® schreef:Dat is hier stof dat mij doet nadenken en twijfelen :roll: voor mijn volgende aankoop...
Mocht de toffe BMW club er niet zijn was er al een ander merk in huis.
Zonder het BMW logo zal je toch ook wel welkom zijn niet?

Schalkse®
Ik ga niet zeggen dat ik bij die onheilsberichten onverschillig blijf, integendeel, maar heb ondertussen wel het knoopje doorgehakt...advantage Germany... :wink:

Ik heb nog tijd genoeg om 't me achteraf te beklagen
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Zonder het BMW logo zal je toch ook wel welkom zijn niet?
Je bedoelt als het van je tank gevallen is ? Tuurlijk, no problemo :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
jovdt

Bericht door jovdt »

Dat je de negatieve dingen hoort is maar al te duidelijk...en maar best ook. Anderzijds kan ik wel met heel veel zekerheid zeggen dat de kwaliteit van B.M.W. wat motoren betreft er echt op achteruit gaat...Ik heb het over de afwerking...en wens me niet in te laten met pro of contra wat betreft computers in motoren.Voor mij is minder beter maar dat is zuiver persoonlijk en gaat voorbij aan de talloze voordelen...Bij mijn R65 nooit last gehad van roest of....Bij mijn R80 g/s nooit last van....De laatste jaren is er steeds iets dat om garantie vraagt...Voor roest of afschilferende verf spring ik niet meer binnen bij mijn dealer...Ik heb wel een geluk, na vier jaar is hij de deur uit...Moest ik hem langer moeten houden kocht ik terug een oude gs of pleeg vaandelvlucht en dit na meer dan 15jaar B.M.W.
tweestoemper

Bericht door tweestoemper »

Hallo allemaal

Even reageren op opmerkingen die rondgeslingerd worden

De reden waarom ik mijn onderhoud e.d wel eens zelf zou willen doen is omdat binnen 2 maanden de garantie vervalt (en dus heb ik er nu nog geen poot naar uitgestoken) en het onbetaalbaar is als ge iedere keer naar uwe dealer moet.

Ik rij al wat jaren met de moto en dit is de eerste moto waar ik miserie mee heb (en blijkbaar ben ik niet alleen)
Alles wat ik al beschreven heb is wat het is (niets overdreven) JohanGS kan dit getuigen want hij was er elke keer bij

Allen die naar Bornem willen schrijven, bespaar uzelf de inkt of het getyp, de Belgische markt is peanuts voor deze gasten. Only numbers count en wij zijn nu eenmaal in de minderheid

Maar allé , k'heb al een oplossing voor mijn probleem en dat noemt het motorsalon....

Weet nog ni precies wa en hij zal misschien wat minder sturen maar ik zal er wel mee op reis kunnen gaan zonder dat mijn en anderen hun vakantie verknoeit wordt

Greetz

Tweestoemper
The only easy day was yesterday
Plaats reactie