Tsjechië
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Tsjechië
Hoi,
Heeft iemand informatie over een motorreis naar Tsjechië. Hoe is het met de toestand van de wegen, hotels, etc. etc. etc.
Alle info is welkom.
gr.
Renzo
Heeft iemand informatie over een motorreis naar Tsjechië. Hoe is het met de toestand van de wegen, hotels, etc. etc. etc.
Alle info is welkom.
gr.
Renzo
Renzo,
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
hoi,
mijn reis naar tsjechie was één van de betere, de wegen zijn zeer goed tenzij je per sé zelf de slechte uitzoekt
wij hebben steeds gelogeerd in chambre d'hotes en dat viel zeer goed mee, wel raad ik je aan overnachting te zoeken een beetje buiten de grootsteden omdat het dan stukken goedkoper is en je motor staat meestal veiliger en je kan dan de stad bezoeken met openbaar vervoer. het land is al zeer goed mee met europa, de natuur is er zalig, alles is gewoon leuk, echt een mooie reis. ook de vrouwen zijn er supermooi mocht u dat interesseren
als je nog specifieke vragen hebt; shoot
groeten
mijn reis naar tsjechie was één van de betere, de wegen zijn zeer goed tenzij je per sé zelf de slechte uitzoekt
als je nog specifieke vragen hebt; shoot
groeten
choc schreef:Ook wij gaan met een groep in 2008 naar Tsjechie, wat ons nog een vraagteken blijft is het volgende : wat met benzinestations, zijn die daar dik of dun gezaaid? En ook de financiën? Kan je er met vb. Visa betalen of gewone bankkaart, of moet je veel cash voorzien?
Alvast dank voor reactie
benzinestations zijn er genoeg, als je tenminste geen risico's neemt om té lang uit te stellen om te tanken. ik rij met een k100rt en als ik in zulke landen rond de 200km op de dagteller heb tank ik bij de eerstvolgende pomp die ik tegenkom, om niet voor verrassingen te staan.. ook met kaarten betalen is geen probleem, uiteraard heb je wel kleine pompjes in the middle of nowhere waar er enkel met cash kan betaald worden.
mvg
-
den Bullet
Zoals hier al gezegd,benzinestations genoeg,zelfs veel open op zondag.Betalen met maestrokaart geen probleem(wel een provise van €0.61,behalve in warenhuizen (cash).Wegen zijn in het algemeen beter dan hier,wel opletten op brede banen want de Tjechen steken ook voorbij als er tegenliggers afkomen,deze gaan dan gewoon even opzij.Moto's moeten niet betalen voor autostrade.Geld wisselen kan je ter plaatse,met euro's betalen kan ook maar dan krijg je altijd een te lage wisselkoers.Geld afhalen met een maestrokaart gaat ook,je krijgt dan zelfs een voordeliger wisselkoers maar je betaalt wel provisie,ongeveer €4.86(visa gaat natuurlijk ook)
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Re: Tsjechië
@ Mort en andere ,
Wat zijn de algemene weersvewachtingen in Tsjechië tijdens Jul/Aug.
Groetjes
Wat zijn de algemene weersvewachtingen in Tsjechië tijdens Jul/Aug.
Groetjes
toen wij er waren was het zéér warm, dat was in augustus, maar toen was het hier in belgie ook zeer warm, vraag me niet welk jaar dit was, ik zou het moeten opzoeken. ik denk dat de temperaturen redelijk gelijk lopen met deze van hier. bij ons was het er erg warm, maar dat was waarschijnlijk toeval.
mvg
mvg
-
John
- Contacteer:
Normaal in de zomer warmer dan hier en in de winter kouder. Echt toffe streek, ook Slovakië. En der loopt daar schooooon volk rond ja!