klachten stapelen zich op!!!!
Moderator: GVN
-
GSrijder
- Contacteer:
klachten stapelen zich op!!!!
Amai, wa is da allemaal.
Begin nu ook al te begrijpen waarom er soms jonge GSA's voor een scherpe prijs te koop staan.
Denk er aan om toch nog wat met de VFR te blijven rijden. Zo'n betrouwbare 'rijstkoker'. Op 4 jaar geen enkel mankement gehad en hij bied ook een pak rijplezier.
Misschien toch eens een Varadero overwegen of een Soes Vstrom 1000. Ok ze hebben niet de allure en uitstraling maar ze zijn betrouwbaar.
Want zeg nu zelf, een GS/A kost toch veel te veel voor een 'blote' moto.
Varadero incl koffers, ABS, handvatverwarming kost +/- 11000€. Prijskaartje in vergelijking met GS is toch opmerkelijk.
Heb wel de indruk dat er net zoals bij Harley sjovenisten zijn die bij BMW zweren en al de rest te min vinden. Bekrompenheid noem ik het eerder.
Na 3 Japanse auto's heb ik sinds 2 jaar een 320D, heb ook al 2 maal terugroepactie meegemaakt. Bij mijn Japs niet.
MAAR: er dient ook gezegd dat ik in de automotive sector heb gewerkt ( auto luidsprekers ) en BMW is wel streng voor hun toeleveranciers. Doch Toyota spant op dat vlak wel de kroon.
Ach we zien wel wat 2008 brengt. Ik blijf het hier in ieder geval aandachtig volgen....
Begin nu ook al te begrijpen waarom er soms jonge GSA's voor een scherpe prijs te koop staan.
Denk er aan om toch nog wat met de VFR te blijven rijden. Zo'n betrouwbare 'rijstkoker'. Op 4 jaar geen enkel mankement gehad en hij bied ook een pak rijplezier.
Misschien toch eens een Varadero overwegen of een Soes Vstrom 1000. Ok ze hebben niet de allure en uitstraling maar ze zijn betrouwbaar.
Varadero incl koffers, ABS, handvatverwarming kost +/- 11000€. Prijskaartje in vergelijking met GS is toch opmerkelijk.
Heb wel de indruk dat er net zoals bij Harley sjovenisten zijn die bij BMW zweren en al de rest te min vinden. Bekrompenheid noem ik het eerder.
Na 3 Japanse auto's heb ik sinds 2 jaar een 320D, heb ook al 2 maal terugroepactie meegemaakt. Bij mijn Japs niet.
MAAR: er dient ook gezegd dat ik in de automotive sector heb gewerkt ( auto luidsprekers ) en BMW is wel streng voor hun toeleveranciers. Doch Toyota spant op dat vlak wel de kroon.
Ach we zien wel wat 2008 brengt. Ik blijf het hier in ieder geval aandachtig volgen....
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Gelukkig is het maar een indruk, andersom ga je net hetzelfde vinden, Harley rijders, Honda rijders...so WTF...moet ieder voor zich uitmaken.Heb wel de indruk dat er net zoals bij Harley sjovenisten zijn die bij BMW zweren en al de rest te min vinden. Bekrompenheid noem ik het eerder
Wie zegt dat, in den beginne vond ik de V-strom spuuglelijk, nu niet meer...Misschien toch eens een Varadero overwegen of een Soes Vstrom 1000. Ok ze hebben niet de allure en uitstraling maar ze zijn betrouwbaar
DoenDenk er aan om toch nog wat met de VFR te blijven rijden. Zo'n betrouwbare 'rijstkoker'. Op 4 jaar geen enkel mankement gehad en hij bied ook een pak rijplezier.
Nadeel is mss dat dit forum één van de drukst bezochtste is, getuige eveneens de vele Noorderburen die hier rondvliegen...en aangezien Bmw in B in de top staat qua verkoop is het nogal wiedes dat er veel over Bmw gediscuteerd wordt, dient een Bmw-forum toch voor...en wat goed is zeggen we niet want normaal, wat slecht is daar praten we over...perfekt logisch...volgens mij zit Bmw hier achter omdat anders het forum doodbloed...een COMPLOT zeg ik
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
problemen
@ futureGS rijder
Vergeet je nickname niet te veranderen
Ik heb nog géén problemen gehad met mijn beemers
succes met je andere!
Vergeet je nickname niet te veranderen
Ik heb nog géén problemen gehad met mijn beemers
succes met je andere!
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
De meeste schrijvers hebben klachten.....
Maar ik verzeker je .... Tis toch ne verdomd goe machien en kzou hem voor geen geld van de wereld willen missen of omruilen voor een ander model van gelijk welk merk.
Ik ben Reuze Content !
pst... De geene die content zijn hoor je ook nie hoor ! die zijn aan het rijden in plaats van hier hun miserie op te schrijven
Ik heb soms de indruk dat het forum is, om al uw negatieve dingen op te schrijven, in plaats van al uw ervaringen (ook de goede ) op te schrijven.
Wa we hier lezen is volgens mij maar een klein percentage van een grote groep rijders.
Ik had dat ook na het lezen van al die berichten , dat ik mijn droom niet meer durfde te kopen. Maar ben toch zo blij dat ik het gedaan heb.
Het is nu m'n derde GS dat ik heb.
1ste was een 650 GS dakar
2de een 1150 GS
3de 1200 GSA en voor mij nog ne verbetering ten opzichte van de 1150 die al een zeer goed machien was.
Nu ja, iedereen moet het voor zich uitmaken....
MAAR IK BEN CONTENT !!
en neen ik heb geen aandelen bij bmw
Greetz Kris
Maar ik verzeker je .... Tis toch ne verdomd goe machien en kzou hem voor geen geld van de wereld willen missen of omruilen voor een ander model van gelijk welk merk.
Ik ben Reuze Content !
pst... De geene die content zijn hoor je ook nie hoor ! die zijn aan het rijden in plaats van hier hun miserie op te schrijven
Ik heb soms de indruk dat het forum is, om al uw negatieve dingen op te schrijven, in plaats van al uw ervaringen (ook de goede ) op te schrijven.
Wa we hier lezen is volgens mij maar een klein percentage van een grote groep rijders.
Ik had dat ook na het lezen van al die berichten , dat ik mijn droom niet meer durfde te kopen. Maar ben toch zo blij dat ik het gedaan heb.
Het is nu m'n derde GS dat ik heb.
1ste was een 650 GS dakar
2de een 1150 GS
3de 1200 GSA en voor mij nog ne verbetering ten opzichte van de 1150 die al een zeer goed machien was.
Nu ja, iedereen moet het voor zich uitmaken....
MAAR IK BEN CONTENT !!
en neen ik heb geen aandelen bij bmw
Greetz Kris
-
GSrijder
- Contacteer:
Hey wie zegt dat ik van gedacht verander. Blijf de GSA fantastisch vinden en zal wss wel ene kopen in 2008. Er zullen overal wel klachten zijn. Mijn vorige ( CBR 600 ) heeft ook rare kuren gehad.
Heel juist en goed gezegd.
Ben zelf ook aan mijn 3e BMW-motorfiets.
Kan, en ik hou nu wel stilletjes hout vast, van geen enkele klagen. Integendeel.
Ik behoor tot de contente, tevreden, gelukkige soort BMW rijders, zonder de pretentie te hebben dat andere merken niet goed zouden zijn.
Idem dito, kan ik dit bevestigen voor mijn ervaring met auto's.
Heb zeker 4 (kadett, ascona, omega, frontera) verschillende modellen van opel gereden (echt gereden, m.a.w. veel km's) en kan hier niets negatiefs over kwijt (wel over sommige dealers, maar dat is een ander verhaal). Heb 2 mazda's versleten (323, 626). Daarna (leasingwagens via werkgever) een audi A4, een lancia libra (ja zelfs een italiaan met zeer kwalijke reputatie tijdens winterse dagen), een saab 93 en sinds een
jaar een Golf. Het kan niet allemaal toeval zijn, maar ik heb met geen enkele van deze wagens problemen gehad (wel allemaal nieuw gekocht, nooit tweedehands).
Misschien, en neem dit nu ook niet persoonlijk (want ik ken u niet en nog minder uw rijstijl) zijn sommige mankementen wel te verklaren aan de mannier waarop ge uw motor (mis)gebruikt (of mis(ge)bruikt werd door de vorige eigenaar). Ik verduidelijk mij, een kennis van mij, ook een GS'er, vertrekt (met koude motor) telkens alsof hij start op het een of ander GP-circuit, schakelt nooit voor hij aan de rode cijfers zit, om daarna in de remmen te duiken dat het niet mooi is om zien. En dan klagen over verbruik, sletige remmen, etc...
Ik weet ook wel dat er "helaas" echte ernstige rijders zijn die "brute" pech hebben. En ja, ik zou ook reageren voor die prijs kan/mag dat niet. Maar het blijft toch een stuk technologie en door mensen in elkaar gestoken.
Daartegenover heb ik zelf zeer goede ervaring met mijn dealer, als ik al eens iets heb gevraagd (tot op heden te verwaarlozen) werd er nog nooit gediscussieerd of een factuur gepresenteerd. Gewoon goede en correcte service. Als het goed is mag het ook worden gezegd.
Ik wens u vanaf nu een perfecte vaart en veel veilige km's. En geloof me een GS is een beestig goede motor waar je heel veel plezier aan kunt beleven. Succes
Ben zelf ook aan mijn 3e BMW-motorfiets.
Kan, en ik hou nu wel stilletjes hout vast, van geen enkele klagen. Integendeel.
Ik behoor tot de contente, tevreden, gelukkige soort BMW rijders, zonder de pretentie te hebben dat andere merken niet goed zouden zijn.
Idem dito, kan ik dit bevestigen voor mijn ervaring met auto's.
Heb zeker 4 (kadett, ascona, omega, frontera) verschillende modellen van opel gereden (echt gereden, m.a.w. veel km's) en kan hier niets negatiefs over kwijt (wel over sommige dealers, maar dat is een ander verhaal). Heb 2 mazda's versleten (323, 626). Daarna (leasingwagens via werkgever) een audi A4, een lancia libra (ja zelfs een italiaan met zeer kwalijke reputatie tijdens winterse dagen), een saab 93 en sinds een
jaar een Golf. Het kan niet allemaal toeval zijn, maar ik heb met geen enkele van deze wagens problemen gehad (wel allemaal nieuw gekocht, nooit tweedehands).
Misschien, en neem dit nu ook niet persoonlijk (want ik ken u niet en nog minder uw rijstijl) zijn sommige mankementen wel te verklaren aan de mannier waarop ge uw motor (mis)gebruikt (of mis(ge)bruikt werd door de vorige eigenaar). Ik verduidelijk mij, een kennis van mij, ook een GS'er, vertrekt (met koude motor) telkens alsof hij start op het een of ander GP-circuit, schakelt nooit voor hij aan de rode cijfers zit, om daarna in de remmen te duiken dat het niet mooi is om zien. En dan klagen over verbruik, sletige remmen, etc...
Ik weet ook wel dat er "helaas" echte ernstige rijders zijn die "brute" pech hebben. En ja, ik zou ook reageren voor die prijs kan/mag dat niet. Maar het blijft toch een stuk technologie en door mensen in elkaar gestoken.
Daartegenover heb ik zelf zeer goede ervaring met mijn dealer, als ik al eens iets heb gevraagd (tot op heden te verwaarlozen) werd er nog nooit gediscussieerd of een factuur gepresenteerd. Gewoon goede en correcte service. Als het goed is mag het ook worden gezegd.
Ik wens u vanaf nu een perfecte vaart en veel veilige km's. En geloof me een GS is een beestig goede motor waar je heel veel plezier aan kunt beleven. Succes
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
Dirk Pauwels
Re: problemen
PaulM schreef:@ futureGS rijder
Vergeet je nickname niet te veranderen![]()
Ik heb nog géén problemen gehad met mijn beemers![]()
succes met je andere!
Sssssst, nie zo hard roepen.......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Met onze club van toch wel zo'n 1850 BMW rijders zijn er hier en daar wel eens problemen (hoe kan het ook anders)...
Deze problemen worden weliswaar altijd mooi opgelost door de dealers en ik moet zeggen dat BMW daarin toch wel één van de betere merken is die de historiek van een bepaald serienummer bijhoudt.
Er zijn overal problemen, maar uiteraard zie je hier dan weer een paar gevallen "uitvergroot" waarbij we uiteraard niet de "volledige achtergrond" kennen. Dat BMW mee-evolueert naar de huidige trends in de motormarkt is natuurlijk iets dat te verwachten was... lichter materiaal, gewichtsbesparing, nieuwe technologieën, electronica, Euro-normen voor uitstoot,... enz enz. Dit wil uiteraard niet zeggen dat alles daarom "beter" is, maar wel "anders". Als er in de huidige modellen evenveel metaal zou zitten als in de vorigen, dan zou de rekening hoger zijn, evenals het gewicht..want die computers en andere belletjes (katalysatoren, zetelverwarming, cruise control, ASC, ABS,...) wegen ook hun grammetjes...
Uiteraard gaat geen enkele nieuwe technologie de lucht in zonder een aantal kinderziektes... die dan weer worden bijgewerkt...
Als ik over m'n wagens spreek, ben ik toe aan m'n 7e BMW, waarvan er nog nooit (op uitzondering van een klein voorvalletje links en rechts) één me in de steek gelaten heeft. En ja, ook daar zijn de wagens van vandaag niet meer diegene van enkele jaren terug, want... zelfde verhaal, meer luxe, meer gewicht, dus ergens anders gewicht proberen sparen, en dat is niet alleen bij BMW het geval...
Deze problemen worden weliswaar altijd mooi opgelost door de dealers en ik moet zeggen dat BMW daarin toch wel één van de betere merken is die de historiek van een bepaald serienummer bijhoudt.
Er zijn overal problemen, maar uiteraard zie je hier dan weer een paar gevallen "uitvergroot" waarbij we uiteraard niet de "volledige achtergrond" kennen. Dat BMW mee-evolueert naar de huidige trends in de motormarkt is natuurlijk iets dat te verwachten was... lichter materiaal, gewichtsbesparing, nieuwe technologieën, electronica, Euro-normen voor uitstoot,... enz enz. Dit wil uiteraard niet zeggen dat alles daarom "beter" is, maar wel "anders". Als er in de huidige modellen evenveel metaal zou zitten als in de vorigen, dan zou de rekening hoger zijn, evenals het gewicht..want die computers en andere belletjes (katalysatoren, zetelverwarming, cruise control, ASC, ABS,...) wegen ook hun grammetjes...
Uiteraard gaat geen enkele nieuwe technologie de lucht in zonder een aantal kinderziektes... die dan weer worden bijgewerkt...
Als ik over m'n wagens spreek, ben ik toe aan m'n 7e BMW, waarvan er nog nooit (op uitzondering van een klein voorvalletje links en rechts) één me in de steek gelaten heeft. En ja, ook daar zijn de wagens van vandaag niet meer diegene van enkele jaren terug, want... zelfde verhaal, meer luxe, meer gewicht, dus ergens anders gewicht proberen sparen, en dat is niet alleen bij BMW het geval...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Re: klachten stapelen zich op!!!!
Ik heb 55.000 probleemloze kms gebold met Varadero, maar toch voor een (dure) GS gegaan...wegens uitstraling en wegligging én omdat mijn vrouw hem ook de mooiste moto nu vindt!!futureGSrijder schreef:Amai, wa is da allemaal.
Ik heb ook alles gelezen, en ben ook een beetje bang, maar toch zou ik het weer doen, motorijden is een passie, en het hart heeft gesproken...
En tot nu toe rij ik er (een beetje)liever mee dan met de varadero,wiens motorkarakter sportiever is. Maar daar ik oud(er) wordt, is dat zo geen groot probleem
I like my bike!!
-
J-P
- Contacteer:
Heb ik afgelopen zondag lekker gereden op de 12GSA, lekker gewerkt maandag, dinsdag en vanochtend en ik bedacht nog bij mezelf hoe fijn het is als alles gewoon probleemloos werkt. Dat is de goden verzoeken natuurlijk. Kom ik aan bij de rijschool is de motor niet meer in z`n vrij te zetten. Ik nog stukjes rijden en stoppen en nog steeds niet in neutraal te zetten. Morgenochtend maar weer eens laten inlezen bij de dealer. Verder stinkt de koppeling enorm, ook als ik hem niet gebruik. Ik voorzie voor de zoveelste keer in een jaar een ritje met een leenmotor... 
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ooit eens een halve dag met een Varadero testgereden en ik moet zeggen dat was toch zoals thuiskomen. Ge stapt daar op en na 100 m heb je precies nooit met iets anders gereden 
Heeft lang op mijn verlanglijstje gestaan voor ik met BMWees begon, maar zoals hier al is aangehaald mistte hij spijtig genoeg uitstraling. 't Was zogezegd mijnen "droommotor" maar als er mij ene kruiste, herkende ik hem zelfs niet. Zei mijn vrouwke:" Dat was ne schone Varadero, hé ?" En ikke van: "Waar ? .... Oeps weeral niet herkend"
Heeft lang op mijn verlanglijstje gestaan voor ik met BMWees begon, maar zoals hier al is aangehaald mistte hij spijtig genoeg uitstraling. 't Was zogezegd mijnen "droommotor" maar als er mij ene kruiste, herkende ik hem zelfs niet. Zei mijn vrouwke:" Dat was ne schone Varadero, hé ?" En ikke van: "Waar ? .... Oeps weeral niet herkend"
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
J-P
- Contacteer:
Yep, uitstraling van een varadero is niet best, maar het rijdt heerlijk.
J-P
-
Flat Twin Power
Ik zit nu aan mijn vierde BMW
K1100RS
R1150GS
R1150RT en
R1200RT.
Ik heb met geen enkele problemen gehad.
Voordien heb ik een Walter Wolfke, Yamaha FJ, CBR , Triumph Sprint en een GSXR gehad en met alle heb ik problemen gehad.
Met mijn BMW's tot nu toe nog nooit.
Mijn auto is een 520i met 220.000 km op de teller en die heeft nog geen klap verkeerd gegeven.
Ik ben dus voorlopig nog
een tevreden BMW klant.
K1100RS
R1150GS
R1150RT en
R1200RT.
Ik heb met geen enkele problemen gehad.
Voordien heb ik een Walter Wolfke, Yamaha FJ, CBR , Triumph Sprint en een GSXR gehad en met alle heb ik problemen gehad.
Met mijn BMW's tot nu toe nog nooit.
Mijn auto is een 520i met 220.000 km op de teller en die heeft nog geen klap verkeerd gegeven.
Ik ben dus voorlopig nog
En toch valt het aantal klachten en storingen wel mee.
Op het GS forum ben ik een polletje aan het houden.
Als je de bovenste 2 positieve resultaten optelt is inmiddels 75% van de eigenaren super- of gewoon- , maar wel tevreden!
Op het GS forum ben ik een polletje aan het houden.
Als je de bovenste 2 positieve resultaten optelt is inmiddels 75% van de eigenaren super- of gewoon- , maar wel tevreden!
-
GSrijder
- Contacteer:
misschien, maar die mensen hebben dan WEL Nederlands gestudeerd en schrijven geen simpele dt fouten of ze zetten het juist aantal p's. en schrijven een hoofdletter waar het moet.fast schreef:ach alleen mensen zonder karakter en rugggraad rijden in/op een jap.
doe mij maar een motor of auto met ballen en niet van die voorgekauwde jappanse bende.
Inderdaad, merkwaardige poll op GS forum NL. 't Is meer een tevredenheidspoll, want volgens de antwoorden hebben ALLEN al problemen gehad. Alleen is de éne meer tevreden dan de ander.
Slechts 40% heeft minieme problemen. Dus 6 kansen op 10 dat je grotere problemen tegenkomt.
Sterker nog : 16% hebben echt slechte ervaringen, da's een kans van 1 op 6 ! Sorry mensen, dat is ronduit MISERABEL.
Even voor de duidelijkheid : ik rij BIJZONDER graag met m'n motor, smile op m'n gezicht. Als ie rijdt, ben ik zeer tevreden. Maar objectief is de kwaliteit er niet. Zo simpel is dat.
Slechts 40% heeft minieme problemen. Dus 6 kansen op 10 dat je grotere problemen tegenkomt.
Sterker nog : 16% hebben echt slechte ervaringen, da's een kans van 1 op 6 ! Sorry mensen, dat is ronduit MISERABEL.
Even voor de duidelijkheid : ik rij BIJZONDER graag met m'n motor, smile op m'n gezicht. Als ie rijdt, ben ik zeer tevreden. Maar objectief is de kwaliteit er niet. Zo simpel is dat.
Laatst gewijzigd door Toedel op 12 okt 2007, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
En ik die ergens op dit gelezen had dat een 'ViagraDero' toch niet helemaal hetzelfde is als een GS.
Eigenlijk heb ik met de GS toch ook al wat akkefietjes gehad maar het blijft toch een moto zonder vergelijk, ik blijf een fan.
Maar ik vind Ducati ook mooi en op 't circuit is een Yamaha R1 of een CBR1000 ook mooi...
Er zoveel goede en mooie moto's als er problemen zijn met al die moto's.
Bij motards lijkt het alsof er veel problemen zijn maar dat komt omdat er onder motards veel 'gecommuniceerd' wordt. Bij auto's zijn er nog véél meer problemen, maar ja, wie geeft graag toe dat zijne 'dure bak' veel prullen heeft...
Eigenlijk heb ik met de GS toch ook al wat akkefietjes gehad maar het blijft toch een moto zonder vergelijk, ik blijf een fan.
Maar ik vind Ducati ook mooi en op 't circuit is een Yamaha R1 of een CBR1000 ook mooi...
Er zoveel goede en mooie moto's als er problemen zijn met al die moto's.
Bij motards lijkt het alsof er veel problemen zijn maar dat komt omdat er onder motards veel 'gecommuniceerd' wordt. Bij auto's zijn er nog véél meer problemen, maar ja, wie geeft graag toe dat zijne 'dure bak' veel prullen heeft...
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Ik heb ook al heel veel problemen gehad met men 1100 GS, hij ligt nu uit elkaar (weeral). Als hij hersteld is vliegt em buiten.
Ondertussen heb ik een Aprilia tuono gekocht, rijd wel anders, minder windbescherming. Maar wat een fantastiche motor, italiaanse looks met een betrouwbaar Rotax blok in.
Even geen BMW meer, ookal hebben deze wel het beste rijwielgedeelte dat je kan vinden.
grts
Ondertussen heb ik een Aprilia tuono gekocht, rijd wel anders, minder windbescherming. Maar wat een fantastiche motor, italiaanse looks met een betrouwbaar Rotax blok in.
Even geen BMW meer, ookal hebben deze wel het beste rijwielgedeelte dat je kan vinden.
grts
BMW R1100GS/ Aprilia 1000 Tuono
-
Jo De Paepe
Klachten
@SGS

Vergeet in je advertentie niet te zetten zéér goed onderhouden prachtmotoAls hij hersteld is vliegt em buiten.
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Dat er problemen bij de boxers zijn is niet iets van deze tijd.
Heb het eens even opgezocht wat voor mankementen ik allemaal gehad heb met een R100 RS uit 1977.
Draad van kleppendeksel
Knipperlichtautomaat
voorvorkkeerringen
Koppelingsplaat
Versnellingsbakkeerring
Lager van tuimelaar
Voorvorkkeerringen
Voetpakking links
Koppelingsplaat
Knipperlichtautomaat
Gaskabels
Na 120.000 km ingeruild op een K100 RT waar ik toch wel iets minder mankementen mee gehad heb. Sindsdien ook nooit meer een boxer gehad. Nu een K1200 LT met alleen maar een lekke keerring van de water/oliepomp (garantie) en een kapotte lambdasonde.
Tot nu toe de beste van de 4 BMW motoren die ik heb gehad.
Zullen zien hoe het verder gaat
Heb het eens even opgezocht wat voor mankementen ik allemaal gehad heb met een R100 RS uit 1977.
Draad van kleppendeksel
Knipperlichtautomaat
voorvorkkeerringen
Koppelingsplaat
Versnellingsbakkeerring
Lager van tuimelaar
Voorvorkkeerringen
Voetpakking links
Koppelingsplaat
Knipperlichtautomaat
Gaskabels
Na 120.000 km ingeruild op een K100 RT waar ik toch wel iets minder mankementen mee gehad heb. Sindsdien ook nooit meer een boxer gehad. Nu een K1200 LT met alleen maar een lekke keerring van de water/oliepomp (garantie) en een kapotte lambdasonde.
Tot nu toe de beste van de 4 BMW motoren die ik heb gehad.
Zullen zien hoe het verder gaat
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
heeft het te maken met de rijstijl of de wijze van onderhoud, ik weet het niet maar ik had eerder een 1150 gs en in 2 en een half jaar 72.500km gereden zonder problemen.... en nu 65.000 km gsa 1150 zonder problemen....
heb de inrijperiode gerespecteerd, geen autosnelweg en rijden in de Ardennen en niet zoals sommigen eerder beweren 50 km of 100km in volle toeren en klaar is Kees...
altijd bij Lievens geweest voor onderhoud en geen problemen
verder trek ik hem nooit in het rood, doe niet gek als hij koud staat maar laat hem wel "werken" maar trek geen wheelies of doe geen burn-out's...
misschien ben ik een pussy-motard en rij ik zelden 190 of 200 km/u maar ik vind dat een gsa dat niet vraagt....
ik neem liever een bocht aan 90 of 100 km/u terwijl een andere die aan 60 of 70 km/u neemt maar met 250km/u op de snelweg rijdt.
tot op heden ben ik uitermate tevreden en mijne volgende zal terug een gsa zijn alhoewel ik vind dat de 1200 gs of gsa geen "echte" gs meer is maar dat is natuurlijke een kwestie van smaak..
heb de inrijperiode gerespecteerd, geen autosnelweg en rijden in de Ardennen en niet zoals sommigen eerder beweren 50 km of 100km in volle toeren en klaar is Kees...
altijd bij Lievens geweest voor onderhoud en geen problemen
verder trek ik hem nooit in het rood, doe niet gek als hij koud staat maar laat hem wel "werken" maar trek geen wheelies of doe geen burn-out's...
misschien ben ik een pussy-motard en rij ik zelden 190 of 200 km/u maar ik vind dat een gsa dat niet vraagt....
ik neem liever een bocht aan 90 of 100 km/u terwijl een andere die aan 60 of 70 km/u neemt maar met 250km/u op de snelweg rijdt.
tot op heden ben ik uitermate tevreden en mijne volgende zal terug een gsa zijn alhoewel ik vind dat de 1200 gs of gsa geen "echte" gs meer is maar dat is natuurlijke een kwestie van smaak..
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
GSrijder
- Contacteer:
Ben ik volledig mee eens.one-one schreef: ik neem liever een bocht aan 90 of 100 km/u terwijl een andere die aan 60 of 70 km/u neemt maar met 250km/u op de snelweg rijdt.