Velgen in plaats van banden vervangen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

J
Contacteer:

Bericht door J »

ik zou zeker apart afspraak maken..
Donsieken

Bericht door Donsieken »

Hey Bruno,

Ik kan je alleen maar aanraden om ZEKER een aparte afspraak te regelen.

Het antwoord op mijn mail die ik hen stuurde kwam erop neer dat ze het spijtig vonden dat ze me verkeerd hebben geïnformeerd. Koste me wel dikke 300 euro extra !!

Kijk toch maar uit je doppen daar, laat desnoods op papier een prijs vastleggen !!!!

Succes.
Bruno Met Wielen

Bericht door Bruno Met Wielen »

Ik ga daar direct werk van maken zie (allee, morgen dan) en als straf omdat ze u teveel aangerekend hebben ga ik voor mijn onderhoud op een ander. Dat zal ze leren !
We were born naked, wet and hungry. Then things got worse.
Donsieken

Bericht door Donsieken »

LOL :-P
Bruno Met Wielen

Bericht door Bruno Met Wielen »

Zeg Donsieken,
Je bent van Vilvoorde.
Waarom ga jij eigenlijk helemaal naar Waterloo ?
Er zijn zeker 2 BMW concessiehouders die dichterbij liggen : 1 in Evere en 1 in Vorst.
Of zijn die misschien nog slechter ? :-?
We were born naked, wet and hungry. Then things got worse.
Donsieken

Bericht door Donsieken »

Wel, de enige reden was omdat ik hier snel de ring op kan, en zo riching Waterloo is een (naar mijn gevoel) leuke baan om te snorren.
Ik toer heel graag langs die kanten, vandaar.
Van hieruit naar Vorst of Evere ... tja :cry:

Die garage ligt daar net naast een garage van Lamborgini en rolls ... das ook weer meteen een reden misschien om de prijzen de lucht in te jagen.

Had ik het maar geweten :oops:
frank

duur onderhoud??

Bericht door frank »

Dat onderhoudskosten uit de pan springen is geen nieuws meer onder de zon.
Je betaald soms voor je motor al méér dan voor een auto inzake onderhoudskost.
Overweldigende showrooms,en al da personeel moet ook betaald worden.
De winst op verkoop is niet groot dus ze "pikken" het langs den andere kant wél uit uw zakken.
Eens uit garantie zijt ge helemaal geschoren bij off dealers en dat is ni alleen bij BMW
Ik ga bij een ni off dealer waar ge nog een klant bent en geen nummer en die tenminste (een beetje) denken aan uwen portomoneé.
Voor banden moet ge bij nen bandenboer gaan.(véél goedkoper en meestal goed service.
Voor een batterij bij een accucentrale.
En voor een motorkledij is er ook keus genoeg.
En kunt ge zelf eens (leren) olie te verversen en een filterke vervangen dan spaart ge ook een pak geld.
Als ge uw 2-wieler zelf goed (en op tijd) onderhoud dat behoud hij ook zijn waarde.
Je gaat van je motor niet "meer" krijgen na enkele jaren als hij bij een off dealer is onderhouden.
Moet ge info over "zelf sleutelen"dan zijn er op dit forum die u raad kunnen geven.
Succes
Jan Lt

Bericht door Jan Lt »

Hallo,

Ik heb voor mijn grote beurt 400 euro betaald alle filters etc vervangen
de remmen waren oke (ik rem ook nooit vandaar) dus bij de 600 is overdreven vindt ik.
En inderdaad onderhoud van een motor kost meer als een middeklasse
auto .
laats ook een nieuwe achterband op mijn lt laten steken gebeld en toen ik de rekening kreeg was die ook hoger, de loodprijzen waren de pan uit gerezen werdt er gezegd dus 10 euro erbij milleu ook een paar euro en de btw was die ook vergeten dus het scheelde bijna 50 euro met de telefoon.
Een goede leer voor de volgende keer.
oja dealer van de grote beurt was is Olen hier wel bekend.

grtz
Jan
lt:lekker toeren
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Deze week worden er nieuwe banden op mijn motor gemonteerd (Michelin Macadam), er moet andere (dikkere) olie in en een lampje de tellerunit vervangen worden. Ik laat dit doen bij een handelaar, die zijn werkzaamheden weer uitbesteed bij een motorzaak. Hij biedt prima service, de motor wordt gehaal en gebracht!
Ik ben benieuwd welk bedrag onderaan de streep verschijnt!!
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
de Ron

Bericht door de Ron »

ik ben ook geen technisch wonder, doch bij mijn 1150rt heb ik de vorige keer alles zelf vervangen, bougie's, cardanolie, versnellingsbakolie, motorolie en filter en luchtfilter. De inhoudsmaten staan allemaal in je onderhouds-of instructieboekje, buiten een oliefiltersleutel geen speciaal gereedschap vereist. Het is echt niet moeilijk en ik beleef er nog plezier aan ook. De kostprijs zijn enkel de stukken en de olie. Voor de afstelling e.d. heb ik geen materiaal en ken ik er niks van, dat laat ik door iemand doen, op het forum genoeg mensen die dit kunnen en weten waar ze mee bezig zijn.... :wink:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Hé mede BMW rijders,

Ik zou nog even laten weten wat mijn band(en) kosten. Ze liggen er al een aantal weken op maar vanmorgen pas faktuur ontvangen.

1 x Michelin Macadam 140/80/17 Euro 144,- ex. BTW
1 x Michelin Macadam 111/80/17 Euro 111,- ex. BTW

totaal inclusief 19% BTW en inclusief korting (motor gehaald, nieuwe banden monteren en balanceren, motor weer teruggebracht) Euro 228,--

Daar ben ik content mee!

GRTZ
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Plaats reactie