abs, wel of niet

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mecapuet

abs, wel of niet

Bericht door mecapuet »

Ik kan een 1150 gsa kopen, zonder abs.....doen of niet en waarom?
Groetjes.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

doen

dan heb je er ten eerste geen problemen mee.
en ten tweede leuke spelletjes horen er ook bij 8-)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Het is moeilijk beslissen, voor en nadelen wat gelezen op het forum.
Ik rij dagelijks, ook bij nat weer....kijk wel uit, maar toch.
Ik laat het nog weten, of ik de stap zet naar bmw en de jap aan de kant zet.
Pete
Contacteer:

Bericht door Pete »

Als je ook bij nat weer rijdt: ABS aanschaffen, niet twijfelen.
Heb al 2 keer de ABS hard nodig gehad op nat wegdek... zou niet meer zonder willen rijden :-?

Pete
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Ik rijd continu en zou geen moto meer willen zonder ABS. Al een keer echt nodig gehad, maar een keer is genoeg...
Laatst gewijzigd door demito op 11 okt 2007, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Zelfs als je vindt dat je ABS niet nodig hebt (de verhalen over de nadelen van ABS zijn naar mijn ervaring schromelijk overdreven), zou ik het alleen doen als de prijs veel lager is dan die van een gelijkaardige 1150GS met ABS.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik heb hem toch gekocht.....zal zien wat het geeft, anders verkoop ik hem terug :roll: .
animal

Bericht door animal »

Je zit hier natuurlijk op een GS forum en laat ons eerlijk zijn, als je regelmatig grintpaden opgaat ga je beter zonder abs. Je kan het ding wel uitschakelen maar ja, meestal doe je dat toch niet.
Rij je enkel op de weg OK, dan hangt het af van je ervaring. Veel ervaring : dan kan je gerust zonder abs, een beginner beter met abs.
En geen abs heeft als bijkomend voordeel : ook geen abs problemen mogelijk. Ik reed 5 jaar met abs op de GS1100 en nu al een jaar zonder en voor mij stoort het niet.

Maar natuurlijk : als, als, als...... zullen sommigen zeggen. Wel ja, een maat van me verkocht z'n abs-loze moto na een ongeval dat hij "misschien" had kunnen vermijden indien hij abs zou hebben gehad. Hij kocht dus een gs met abs. Zes maand later hing hij al opnieuw tegen een auto, dus met abs is ook geen garantie....... een mens moet af en toe een beetje geluk hebben ook.

Besluit: is die 1150 goe, koop die dan gerust, hij zal wat goedkoper zijn dan eentje met abs normaal gezien en dat heb je in elk geval in de pocket.
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

animal schreef:Je zit hier natuurlijk op een GS forum en laat ons eerlijk zijn, als je regelmatig grintpaden opgaat ga je beter zonder abs.
spreek voor uzelf. Ik verkies om niet zonder remmen te rijden en schakel ABS dus altijd als ik van het asfalt ga. Ik rijd vaak off road maar zou niet zonder ABS willen voor de weg.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Natuurlijk moet ieder voor zich dit uit maken, incluis mij zelf.
Maar kan de redenering van animal ook wel volgen, ik rij op het moment ook nog me een fj 1200 ABS, en een fzr 750 zonder ABS, en heb daar voor altijd zonder abs gereden, ik probeer mij aan te passen aan de omstandigheden die er zijn.
Ik heb toch al wat km gedaan, vroeger ook enduro, dit jaar een 35000.
Maar als ik onderuit ga, zal ik misschien wel eens vloeken, en ieder gelijk geven: met ABS had ik er misschien niet gelegen, of heb ik nu onvoorzichtig gereden.
Sleetie

Bericht door Sleetie »

Proficiat met je aankoop

niet mee inzitten ik heb ook geen abs
en iedereen die ik ken die dat wel heeft praat er toch meer over dan dat ze het gebruiken.

vele sliploze km

groeten Sleetie
peterb

Bericht door peterb »

Gefeliciteerd met je aankoop

Ik heb zelf lange tijd gezocht naar een ( zwart/gele) tweedehands GSA zonder ABS ( bewuste keuze ) en niet gevonden en heb uiteindelijk een nieuwe R12GS zonder ABS gekocht ( de nieuwe GSA was er toen nog niet ). T'is zoals je zegt , een keuze die je maakt met zijn voor en nadelen.

En mocht jouw GSA in goede staat zijn en je niet bevallen zonder die ABS ( en toevallig ook zwart/geel zijn ;=) kan je me een mailtje sturen . Misschien staat er dan binnenkort een R12GS van 2006 zonder ABS te koop ( en niet omwille van het feit dat er geen ABS opzit )

Have fun
mecapuet

Bericht door mecapuet »

@ peterb.

Het is een grijs metalkleur....

@ Sleetie.

Tanks, dat hoor ik graag.
V013926

A.B.S.

Bericht door V013926 »

Zonder was ik over 1 maand dood of hospitaal,op droog wegdek met een gs 1150.
GO FOR
Joss

Re: A.B.S.

Bericht door Joss »

V013926 schreef:Zonder was ik over 1 maand dood of hospitaal,op droog wegdek met een gs 1150.
Zal niet in uwe boek staan zeker
Plaats reactie