ABS
Moderator: GVN
ABS
Bij het starten van mijn motor, koud of warm maakt niet uit, gaan de 2 lichtjes van de ABS om beurt aan en uit, net zoals je hebt als de motor koud is of een te lage spanning op de batterij heeft.
Als ik dan ga rijden blijven de lichtjes om beurt knipperen.
ALs ik onmiddellijk of na wat gereden te hebben, de motor af zet en terug opzet, gaan de 2 lichtjes gelijk aan en bij vertrek hoor je de ABS aanklikken.
Heeft iemand hier een verklaring voor ?
ALs ik onmiddellijk of na wat gereden te hebben, de motor af zet en terug opzet, gaan de 2 lichtjes gelijk aan en bij vertrek hoor je de ABS aanklikken.
Laatst gewijzigd door domino op 11 okt 2007, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfde probleem als bij Domino en mezelf, zie topic hier enkele dagen geleden geplaatst,
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=16322
joske
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=16322
joske
1990-2007: R80/7RT ; 2007-...: R1100RT
Re: ABS
Welke motor heb je? Is de accu oke? Bij de 1100RT is dit helaas een heel normaal fenomeen. Heeft te maken met de drempelspanning van de ABS. De oudere versies hadden een te hoge drempelspanning en als bij koude temperaturen een koude motor werd gestart, koste dit starten dusdanig veel dat de accuspanning te laag was voor de ABS-unit, die direkt na de startmotor geactiveerd wordt. Zodra de motor even heeft gedraaid (al is het maar 500 meter) is dit probleem over. De laatste versies van de 1100 (ik geloof va 2000) hebben een lagere drempelspanning. Er is wel het een en ander te vinden over relais die de ABS pas inschakelen na startrelais. Even in de archieven duiken. Mijn ervaring (1100RT 97) is dat alleen koude ochtenden problemen geven en dan rij ik de straat uit en al rijdend even contact uit en aan, probleem weg.domino schreef:Bij het starten van mijn motor, koud of warm maakt niet uit, gaan de 2 lichtjes van de ABS om beurt aan en uit, net zoals je hebt als de motor koud is of een te lage spanning op de batterij heeft.
R1100RT '97
K100 USA '85 R.I.P
K100 USA '85 R.I.P
Ik had hetzelfde probleem met mijn 1100 RT '96, heb sinds begin dit jaar de modificatie uitgevoerd na veel irritatie.
Ik rij nu al het hele jaar zonder opnieuw te hoeven starten om ABS te resetten.
Op GS forum(nl) staat de modificatie voor de GS, deze werkt ook voor de RT. Locaties van kabelboom enz is echter anders heb alles uit kunnen voeren met alleen demontage van scherm, cockpit en linkerzijpaneel. Werkt perfect en ABS vertoont geen gebreken.
Zeker de moeite waard.
Stephan
Ik rij nu al het hele jaar zonder opnieuw te hoeven starten om ABS te resetten.
Op GS forum(nl) staat de modificatie voor de GS, deze werkt ook voor de RT. Locaties van kabelboom enz is echter anders heb alles uit kunnen voeren met alleen demontage van scherm, cockpit en linkerzijpaneel. Werkt perfect en ABS vertoont geen gebreken.
Zeker de moeite waard.
Stephan
Laatst gewijzigd door Trapper op 20 okt 2007, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
2001-2003 Polaris 550 touring snowmobile.
-
happyrtke
wat die "MODIFICATIE"betreft,zou ik het volgende willen zeggen;
Als je ooit problemen krijgt m/d ABS,en deze moet eens "gereset" worden,dan is er wel een probleem,want de ABS-unit moet hiervoor wel onder spanning staan.Natuurlijk is er altijd een oplossing,maar dit resuleert alleen maar in een duurdere factuur(extra werk om spanning n/d ABS-unit te brengen).k'zou toch 2 keer nadenken voor ik zo iets bij mijnen beemer zou doen.Men kan beter investeren in een"degelijke"batterij.
Als je ooit problemen krijgt m/d ABS,en deze moet eens "gereset" worden,dan is er wel een probleem,want de ABS-unit moet hiervoor wel onder spanning staan.Natuurlijk is er altijd een oplossing,maar dit resuleert alleen maar in een duurdere factuur(extra werk om spanning n/d ABS-unit te brengen).k'zou toch 2 keer nadenken voor ik zo iets bij mijnen beemer zou doen.Men kan beter investeren in een"degelijke"batterij.
-
STerling Will
Met mijn 1100 RT van '95 heb dit ook al een keer of twee voor gehad en het was telkens een voorteken van een een batterij die begint te verslijten.
Na het vervangen van de batterij verdween het probleem spontaan.
Nu hang ik de batterij steeds aan de druppellader en dit verlengd de levensduur van de batterij aanzienlijk.
Na het vervangen van de batterij verdween het probleem spontaan.
Nu hang ik de batterij steeds aan de druppellader en dit verlengd de levensduur van de batterij aanzienlijk.
-
flupke1200
Ook bij gelbatterij
Heb een optimate druppellader, maar mag deze ook aan mijn (dure) gelbatterij?
Ik zou immers ook zonder de ABS problemen willen blijven rondrijden
Ik zou immers ook zonder de ABS problemen willen blijven rondrijden