Verzekering

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ca4Ya

Verzekering

Bericht door Ca4Ya »

Situatie: ik heb een bedrijfswagen via KBC-lease... (29j)
Nu heb ik m'n Yamaha nog niet verkocht maar dat is wel de bedoeling....ik heb vorige week een K100RS aangekocht en wil deze nu laten verzekeren en mn nummerplaat blijven behouden (van de Yamaha)
Vanavond ga ik langs in een KBC kantoor....
naar het schijnt zou het mogelijk zijn om de moto (prive) op te nemen in de verzekering via de leasing (werk)....

Ik hoor verhalen van 30.000fr verzekering.... en een korting van 50% dat KBC geeft....

Allee soit, ik weet niet goed aan wat me te verwachten...
Als ik die verzekering afsluit, krijg ik dan direct een "voorlopig" bewijs mee? Het zonneke gaat wel schijnen he dit weekend !

Somebody?
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
Stelo

Bericht door Stelo »

Hello,
De verzekering van de moto kan niet opgenomen worden IN de autopolis. Echter als je een autoverzekering lopen hebt, kan voor je motorfiets wel het tarief 'beperkt sturen' toegepast worden. Dit betekent in de praktijk dat je de motorfiets voor recreatieve doeleinden gebruikt, dus geen dagelijks woon-werkverkeer. Op deze wijze zakt de verzekeringspremie van normaal zo'n 650 euro naar de helft, of in sommige gevallen, zelfs naar 200 euro per jaar.
Je makelaar moet normaal gezien een wijziging voertuig kunnen doen met onmiddellijke dekking. Als je dus buitenwandelt zal je uw groen verzekeringsbewijs in handen hebben. Uw inschrijvingsbewijs zal echter nog niet in orde zijn. Daarop is het doorgaans wel een weekske wachten. Neem dus een fotokopie van uw roze formulier "aanvraag om inschrijving" en dit meenemen op de bike. Je kan echter wel nog altijd een bekeuring krijgen.
Dus is het wachten of gokken.
Veel rijplezier !
Greetz,
Stelo
R1200RT
brit

Bericht door brit »

volgens mijn verzekeringsagent gaat mixed als zowel motor als auto op zelfde naam/adres staan.

er is hier een draadje geweest waarbij iemand aanhaalde dat een vriend van hem zijn motorverzekering koppelde aan de verzekering van de bedrijfswagen (ook al stond deze niet ingeschreven op zijn naam). (gebruik mssch zoekfunctie)

de redenering achter mixedverzekering is: als je met het één rijdt, kan je niet met het ander rijden (en kan je dus met maar één brokken maken).

wie betaalt voor zijn bedrijfswagen zou dan wel weer kunnen mixen (als die betaling tenminste contractueel geregeld is).

mij lijkt het dat zoals bij veel zaken het ene wel mogelijk is bij maatschappij x maar niet bij maatschappij y.

als je louter motor verzekert betaal je onder de 30 jaar afhankelijk van maatschappij inderdaad tss de 27000 - 31000 oude franken... (meer dan 800cc).
r1150r

Bericht door r1150r »

Amai, als ik die bedragen hier zo hoor....
Ikzelf ben 27 jaar, mijn motor is zogezegd mn enige voertuig voor de verzekeringsmaatschappij aangezien ik met buitenlandse platen rijd;
Maar ik betaal bij ETHIAS slechts 156.02 € !! per jaar aan verzekering...
r1150r
brit

Bericht door brit »

en wat krijg je allemaal voor die 156 euro?
of ook nog: aan welke voorwaarden moet je voldoen (mijn pa rijdt ook aan 200 euro voor zijn verzekering rond maar hij mag maximum 5k rijden met zijn moto op een jaar).
r1150r

Bericht door r1150r »

Even kijken...
Dit is gewoon een een basisverzekering (burgerlijke aansprakelijkheid), voor 25 of 50€ extra krijg je ook de verzekering van de betuurder => zij betalen dus de kosten iendien je een ongeval veroorzaakt waar je zelf in fout bent. Voor de rest moest ik aan geen enkele andere voorwaarde voldoen. Misschien heeft het wel geholpen dat wij (mn ouders nog er nog enkele andere verzekeringen hebben lopen?) maar dat zal het ook niet maken denk ik...
r1150r
pascal

Bericht door pascal »

Wat een luxe ,ik krijg de mijne zelf niet verzekerd.
Lukas

Bericht door Lukas »

r1150r schreef:Amai, als ik die bedragen hier zo hoor....
Ikzelf ben 27 jaar, mijn motor is zogezegd mn enige voertuig voor de verzekeringsmaatschappij aangezien ik met buitenlandse platen rijd;
Hallo zeg...

Ik betaal 176 euro om de drie maanden met m'n moto als enige voertuig!
Is wel een enorm verschil! :?:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
brit

Bericht door brit »

Lukas schreef:Hallo zeg...

Ik betaal 176 euro om de drie maanden met m'n moto als enige voertuig!
Is wel een enorm verschil! :?:
lijkt me ook het meest aanneembare als je niet kan mixen met autoverzekering. ik betaalde indertijd ook dat bedrag zonder mix. nu met mix betaal ik 241 euro op een jaar (voor onbeperkt rijden).
r1150r

Bericht door r1150r »

Dan vraag ik me toch ook af waar die enorme verschillen vandaan komen.
Misschien ook eens informeren bij Ethias? En neen ik werk daar niet, en ik heb er ook geen aandelen van ofzo!
NB. Ik rijd ook zonder enige beperking in Km of wat dan ook... :lol:
r1150r
Jan Hill

Bericht door Jan Hill »

Voor mijn Funduro 1999 betaal ik € 216 per jaar; WAP en casco.
Alleen Wettelijke Annsprakelijkheid € 82 per jaar.
Ik heb de maximale korting ivm schadevrij rijden 70%
In Noord-Nederland liggen de premies lager dan in andere regio's.
Wij hebben wat meer ruimte om iets te zien aankomen....
Jan Hill
Blije heropstapper.
torro

Bericht door torro »

Zijn er mensen die in hun polis een assistance inbegrepen hebben. 't Is te zeggen, die bij defect of ongeval hun motor naar huis (of desgewenst naar de dealer-garage) gebracht wordt?
Zijn er mensen die los van hun polis, aansloten bij 1-of-andere assistance?
Wat wordt er daarvoor betaald?
R 1100 R
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Torro,

Ik denk dat ge er veel zal vinden, als je een nieuwe motor koopt zit er standaard de BMW Service kaart bij, en die voorziet in een vervangwagen als de motor defect is. Weliswaar 4 dagen, zolang het duurt om je motor te herstellen... Indien het langer zou duren (bijvoorbeeld... een lang weekend of stukken nog niet binnen...) wordt deze ook verlengd tot je motor hersteld is.

Er bestaat een soortgelijke assistentie bij VTB VAB en als je lid bent van de Club krijg je er ook korting.. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
torro

Bericht door torro »

Staat daar een tijdslimiet op? Is deze BMW cervice overdraagbaar wanneer de eerder nieuw gekochte motor 2-de hands verkocht wordt?

Wat mij betreft, destijds nam ik een "UAB-totaal" (nu "AXA"). Even verduidelijken, ik betaal een totaal bedrag waar alle polissen inbegrepen zijn. Van familiale over brandverzekering woning naar BA wagen en .... motor. Gezien ik een assistance voor m'n wagen heb, wordt dit automatisch doorgetrokken naar m'n motor.
Ik ben tevreden over dit "pakket" en zeker qua prijs. Maar de prijs voor m'n motorverzekering daar tussenin ..... dat valt wat tegen. Naar een andere polis stappen kan uiteraard maar wat dan met de combinatie wagen-motor? Dan moet ik meteen ook een andere polis voor m'n wagen nemen neem ik aan, wil ik combineren met m'n motor..... en dan heeft m'n totaal-pakket ook geen zin meer .....
R 1100 R
Plaats reactie