Diefstalverzerkering

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JanVL

Diefstalverzerkering

Bericht door JanVL »

Kan er mij iemand wat nuttig advies geven over het al dan niet verzekeren van mijn nieuwe R1150RT tegen diefstal. Mijn moto staat in 90% van de gevallen in een afgesloten garage.

Mijn verzekeringsagent stelt een premie van ongeveer 600 euro op jaarbasis voor (enkel voor de diefstaldekking). Zijn er goedkopere alternatieven op de markt of is het helemaal niet zinvol om deze polis te onderschrijven omdat dit type moto absoluut niet gegeerd is op de markt (en dus niet snel gestolen zal worden)?
brit

Re: Diefstalverzerkering

Bericht door brit »

JanVL schreef:[...]niet zinvol om deze polis te onderschrijven omdat dit type moto absoluut niet gegeerd is op de markt (en dus niet snel gestolen zal worden)?
in juli het verhaal van 3 rt-rijders gelezen die hun brommer gestolen was en één waarvan men rt bijna gestolen had ('verijdeld' dankzij alarm)... kan toeval zijn MAAR...

bovendien: tegenwoordig wordt echt vanalles gestolen (ook moto's en auto's van meer dan 10 jaar oud - ik kan er over meespreken)
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

JanVL schreef:Kan er mij iemand wat nuttig advies geven over het al dan niet verzekeren van mijn nieuwe R1150RT tegen diefstal. Mijn moto staat in 90% van de gevallen in een afgesloten garage.

Mijn verzekeringsagent stelt een premie van ongeveer 600 euro op jaarbasis voor (enkel voor de diefstaldekking). Zijn er goedkopere alternatieven op de markt of is het helemaal niet zinvol om deze polis te onderschrijven omdat dit type moto absoluut niet gegeerd is op de markt (en dus niet snel gestolen zal worden)?
Voor 90% kan ik je dit advies geven:

Bovenop de brand- en diefstalverzekering van mijn huis betaal ik voor een bijkomende verzekering die mijn rollend materieel (lees motor) verzekerd tegen brand en diefstal. Als ze nu mijn motor stelen uit mijn garage dan is deze tenminste verzekerd. Grondanker was niet vereist, het bedrag werd wel beïnvloed door een eventueel alarm op de motor en de locatie van de garage (in mijn huis).

Het te betalen bedrag is verwaarloosbaar, ik schat +/- 69 euro per jaar. De bijkomende clausule staat in mijn polis vermeld en ik heb tot nu toe nog geen kleine lettertjes gevonden...

Voor de overige 10% moet je voor jezelf uitmaken of je 600 euro per jaar wil uitgeven voor een diefstalverzekering. Als je motor wordt gestolen en je hebt geen diefstalverzekering dan gaat het zeker meer kosten dan 600 euro :cry: Ik heb geen diefstalverzekering maar ik hou het ding ook nauwlettend in 't oog als ik ergens stop voor te pauzeren. Er staat een origineel bmw alarm op en als dat 's nachts afgaat ga ik zeker wakker zijn. Of het in een stad of op een parking zin gaat hebben weet ik niet....
WALTER GSAdventure

diefstal

Bericht door WALTER GSAdventure »

Ik denk dat het nog altijd beter is te voorkomen dan te genezen.
Een stevig slot met een roestvrij stalen ketting van 8 mm en een alarm lijkt me toch voldoende voor in een woning.

Op straat zou ik er steeds op letten dat ik mijn motorfiets stal op een wijze dat ik hem kan zien. Steeds met twee aan elkaar of aan een paal.

Een motorfiets van 350 kg wordt gestolen binnen de 8 min. met twee man en weg is ie.

Als hij niet vastgebonden is. 2 skeatborden eronder en ze sturen elke richtings uit.
:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Flat_six
Contacteer:

Bericht door Flat_six »

Ethias biedt in de meeste gevallen een diefstalverzekering tegen redelijke tarieven aan.
Mark

Bericht door Mark »

Er is hierover al een en ander geschreven. Zie onder volgende topic. http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewtopic.php?t=295

mvg,
Mark
groeten,
Mark
JanVL

Bericht door JanVL »

Allemaal vriendelijk bedankt voor de input.

Heb volgende polissen afgesloten:
- BA: 227 euro
- Rechtsbijstand en alg. bijstand (incl. ongeval, ...): 65 euro
- Omnium (incl. diefstal en valpartij, ...): 834,66 euro (10% franchise)
- Omnium (accessoires): 54 euro (10% frnachise)

Premies zijn allen op jaarbasis en inclusief alle taksen.
m@t

NL

Bericht door m@t »

Ik betaal voor WA Extra (dit is incklusief diefstal) € 150,- met volledige bonus regeling (75% korting). De prijs zonder enige korting is €600.-
Als de motor niet gefinancieerd hebt kun je voor een motor vanaf 5 jaar oud best af met WA EXTRA. All Risk is dan wel erg duur.
scooterke

reaktie voor Frank E

Bericht door scooterke »

Frank,
Begrijpen we je heel goed, dat je motor enkel verzekerd is tegen diefstal indien hij in je eigen garage staat?
Ik heb deze verzekeringsformule nog nooit tegengekomen --> 70 Euro/jaar voor rollend materiaal.
Ik ben vertrouwd met premies van 200 Euro voor de B.A. en 700 <--> 1000 Euro. Ik betaal zelf 1040 Euro voor een uitgebreide omnium (RT1200RT).Ben ik onwetend, naief of bezie ik het anders?
Groetjes
scooterke

reaktie voor Frank E

Bericht door scooterke »

Frank,
Begrijpen we je heel goed, dat je motor enkel verzekerd is tegen diefstal indien hij in je eigen garage staat?
Ik heb deze verzekeringsformule nog nooit tegengekomen --> 70 Euro/jaar voor rollend materiaal.
Ik ben vertrouwd met premies van 200 Euro voor de B.A. en 700 <--> 1000 Euro. Ik betaal zelf 1040 Euro voor een uitgebreide omnium (RT1200RT).Ben ik onwetend, naief of bezie ik het anders?
Groetjes
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

het klopt wat frank schrijft. ook ik heb in mijn antidiefstal/brand/verzekeringspolis voor het huis deze clausule inbegrepen. alles dat uit het huis of afgesloten garage wordt gestolen, ook rollend materieel, met een max waarde van 500.000 BF/stuk, is verzekerd.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hallo iedereen,
Mijn verzekeraar kan/wil me geen anti-diefstalverzekering aanbieden. (ik noem namen: AXA) Ben dus aan't rondkijken voor iets anders, met auto incluis.
Ik hoorde altijd die positieve verhalen over Ethias, maar ze vertellen me dat ze geen diefstalverzekering aanbieden voor tweedehandsmotoren :shock: Is dat waar?
Dan maar AON gebeld. Zij kunnen er mij één geven voor 840 euro, mits alarm uiteraard. Hebben jullie weet van goedkopere alternatieven?

greetz,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Lacrimosa

Bericht door Lacrimosa »

Toen ik mijne Rockster ging verzekeren stelden ze mij bij Ethias toch een diefstal verzekering voor, en de mijne is ook geen nieuwe

400euro vroegen ze daarvoor. Ben er toen niet op ingegaan, maar ga dat toch laten aanpassen, ne mens hoort teveel geruchten he...

Cheers
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Allez, zal nog eens mijn licht gaan opsteken dan. Ik had waarschijnlijk nen jobstudent vast :lol: Thanks Lacrimosa
Shulty

Bericht door Shulty »

Ik heb de mijne hier verzekerd. http://www.vdhunderwriters.be/?lan=NL

Volledige omnium genomen, dus diefstal + eigen schade. Let op, een vrijstelling van 10%!!!

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
r1150r

Bericht door r1150r »

JanVL schreef:Kan er mij iemand wat nuttig advies geven over het al dan niet verzekeren van mijn nieuwe R1150RT tegen diefstal. Mijn moto staat in 90% van de gevallen in een afgesloten garage.

Eueuh, zie bericht eerder deze week over diefstal r1150r.
Alles wordt gestolen, en blijkbaar zijn BMW's tegenwoordig fel gegeerd ! :evil: :evil: :(
r1150r
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

@Shulty
Ben eens gaan surfen. Dat is ni goedkoop hé...
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Ik heb de mijne verzekerd bij AGF, wel enkel brand en diefstal prijs 859€ met alle accesoires mee verzekerd :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Shulty

Bericht door Shulty »

Xavier schreef:@Shulty
Ben eens gaan surfen. Dat is ni goedkoop hé...
Akkoord, maar een nieuwe motor ook niet...en ik mag er ni aan denken dat ze hem pikken!!!

Nu ben ik toch gerust :roll:

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Danny

Bericht door Danny »

wat in Nederland zo eenvoudig is en kan is hier weer niet grrrrrrrrrrrrrr

ik betaal enkel BA 94€ (Touring)rechtsbijstand (een paar euro's) en de anti diefstal vond ik altijd al wel erg duur...(bij gelijk welke maatschappij)
600€ lijkt me echter stilaan in de aanvaardbare richting te gaan :wink:
Plaats reactie