total gratis pechverhelping - geen goede service...
Moderator: GVN
Ik heb hier zelf in het verleden al wat "reclame" gemaakt voor de gratis pechverhelping van Total . Heb ondertussen twee keer gebruik gemaakt van de service en wil mijn ervaringen hiermee graag delen.
Als je beroep doet op een pechverhelper als Total klant mag de pechverhelper je alleen brengen naar de dichtst bijzijnde garage. En ze interpreteren dit nogal letterlijk. Ze kijken gewoon waar er in de buurt een BMW (auto)garage is en brengen je moto daar naar toe. In de meeste BMW autogarages kunnen ze natuurlijk geen moto herstellen en dan sta je daar. Mij is het, na een lange discussie en veel telefoontjes, gelukt om mijn moto toch naar een BMW moto garage te laten brengen, maar dat was niet evident en hing af van de goodwill van de sleepdienst. Dus die gratis pechverhelping toch maar met een korreltje zout nemen. Misschien moet iedereen die hier ervaring meeheeft reageren naar Total en hopen dat ze hun regeltjes aanpassen, Anders is het niet echt een meerwaarde .
Koen[/b]
Als je beroep doet op een pechverhelper als Total klant mag de pechverhelper je alleen brengen naar de dichtst bijzijnde garage. En ze interpreteren dit nogal letterlijk. Ze kijken gewoon waar er in de buurt een BMW (auto)garage is en brengen je moto daar naar toe. In de meeste BMW autogarages kunnen ze natuurlijk geen moto herstellen en dan sta je daar. Mij is het, na een lange discussie en veel telefoontjes, gelukt om mijn moto toch naar een BMW moto garage te laten brengen, maar dat was niet evident en hing af van de goodwill van de sleepdienst. Dus die gratis pechverhelping toch maar met een korreltje zout nemen. Misschien moet iedereen die hier ervaring meeheeft reageren naar Total en hopen dat ze hun regeltjes aanpassen, Anders is het niet echt een meerwaarde .
Koen[/b]
Ik zie het alvast zo...
Wees blij dat je motor van de openbare weg gehaald wordt en op een veilige plaats geplaatst wordt.... en nogwel gratis en voor niks... enkel door een plastic kaartje af te laten checken bij het tanken.
Daartegenover staan twee mogelijke keuzes...
Of je betaald jaarlijks een hoog bedrag en laat je verzekeren tegen onheil bij een af andere vereniging, of je laat gewoon je motor staan waar je in panne bent gevallen en gaat die de volgende dag halen met de aanhangwagen in de hoop dat hij/zij er nog staat zoals achtergelaten.
Een derde optie is het laten aftakelen door een takeldienst tegen kilometerprijs.... en vaak is de rekening die je dan krijgt helemaal buiten proportie en om achterover van te vallen.
Over de kwaliteit van het merk benzine gaan we ons niet uitspreken maar laat ons stellen dat het bij een van de betere behoord... wat ook meegenomen is.
Wil je nu echt dat je motor naar de garage van jouw keuze gebracht wordt, dan betaal je hier toch gewoon voor... in plaats van kritiek te geven op een gratis dienst (en och nee... ik heb er geen belangen of aandelen in...)
Als je eens aan het rekenen gaat en kijkt wat een degelijke bijstand jaarlijks kost... dan is die gratis dienst mooi meegenomen toch?
Wees blij dat je motor van de openbare weg gehaald wordt en op een veilige plaats geplaatst wordt.... en nogwel gratis en voor niks... enkel door een plastic kaartje af te laten checken bij het tanken.
Of je betaald jaarlijks een hoog bedrag en laat je verzekeren tegen onheil bij een af andere vereniging, of je laat gewoon je motor staan waar je in panne bent gevallen en gaat die de volgende dag halen met de aanhangwagen in de hoop dat hij/zij er nog staat zoals achtergelaten.
Een derde optie is het laten aftakelen door een takeldienst tegen kilometerprijs.... en vaak is de rekening die je dan krijgt helemaal buiten proportie en om achterover van te vallen.
Over de kwaliteit van het merk benzine gaan we ons niet uitspreken maar laat ons stellen dat het bij een van de betere behoord... wat ook meegenomen is.
Wil je nu echt dat je motor naar de garage van jouw keuze gebracht wordt, dan betaal je hier toch gewoon voor... in plaats van kritiek te geven op een gratis dienst (en och nee... ik heb er geen belangen of aandelen in...)
Als je eens aan het rekenen gaat en kijkt wat een degelijke bijstand jaarlijks kost... dan is die gratis dienst mooi meegenomen toch?
mag ik daar efkes op reageren?Of je betaald jaarlijks een hoog bedrag
Ik betaal per jaar 60 euro voor een bijstandsverzekering voor de combinatie auto-moto. In geval van panne/ongeval/... worden beiden in heel europa afgesleept en gerepatrieerd. Idem voor alle inzittenden (of voor de duozit). Dat noem ik geen geld voor een zeer deftige service. Ondertussen reeds 2 maal beroep op moeten doen (zowel voor auto als voor moto) en niet te klagen: Binnen het half uur iemand ter plaatse (na een kort telefoontje; geen half uur inbellen) en teruggebracht naar de garage die ik wilde (zeker niet de dichtstbijzijnde) en daarna werd ik nog netjes thuis afgezet.
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
60 EUR per jaar, bij welke maatschappij is dat ?
is geen geld
Koen
is geen geld
Koen
JH. schreef:Ik zie het alvast zo...
daar ben ik het mee eens; eender waar de motor geplaatst wordt, het is altijd beter dan hem te moeten achterlaten op de openbare weg..
mvg
Ik betaal 77 € /jaar,voor moto+auto+mijzelf+inzittenden.(bij Ethias,zie hun web).En dat is niet ,zoals bij sommige "professionele,echte pechverhelpers" .... die enkel voor België geldt ...leuk ,even tanken in Luxemburg,daar pech,is buiten België ...dat is pas echt pech hebben,buitenland=zelf afsleepkosten.
Dus ook buitenland:bijstand=ziekte/ongeval enz. en pechverhelping voertuig.
Is 77€ veel? bij mijn bank xxx ,was dat 96,44€ voor moto alleen, 204,88 €/jaar voor moto+auto!Even bekijken dus.
Tussendoor,pechverhelping ,is zeker voor een moto ,bijna altijd eigenlijk niet meer dan wegbrengen naar garage.Ttz. er wordt nog weinig gesleuteld op de openbare weg.(ook niet door de bmw-moto-pechverhelping).En dat gaat ,met al de electronica in de komende jaren ,zeker zo zijn.
Dus ook buitenland:bijstand=ziekte/ongeval enz. en pechverhelping voertuig.
Is 77€ veel? bij mijn bank xxx ,was dat 96,44€ voor moto alleen, 204,88 €/jaar voor moto+auto!Even bekijken dus.
Tussendoor,pechverhelping ,is zeker voor een moto ,bijna altijd eigenlijk niet meer dan wegbrengen naar garage.Ttz. er wordt nog weinig gesleuteld op de openbare weg.(ook niet door de bmw-moto-pechverhelping).En dat gaat ,met al de electronica in de komende jaren ,zeker zo zijn.
-
Marc451814882
@ Tommeke
Is dit bij jou ook niet zo?
Groetjes
Marc
Thomas ik ook maar dat is wel bij die verzekering via de sociale dienst van het werk.(SSD-GPI) En vind het ook niet veel geld. Heb ze wel nog niet nodig gehad.Ik betaal per jaar 60 euro voor een bijstandsverzekering
Is dit bij jou ook niet zo?
Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
-
the riding man
-
Marc451814882
Euh....wil geen misverstanden doen ontstaan.
(Communicatie met een toetsenbord en enkel maar smiley'tjes vind ik dus echt moeilijk hé....
)
De verzekering waar ik over spreek is een groepsverzekering via de werkgever.
Daar zal inderdaad wel korting op zitten....maar....het is dus niet zo dat je uitsluitend en alleen maar een verzekering neemt voor pechverhelping.
Dus in mijn geval ben ik daar zowel voor auto als moto verzekerd.
Groetjes
Marc
(Communicatie met een toetsenbord en enkel maar smiley'tjes vind ik dus echt moeilijk hé....
De verzekering waar ik over spreek is een groepsverzekering via de werkgever.
Daar zal inderdaad wel korting op zitten....maar....het is dus niet zo dat je uitsluitend en alleen maar een verzekering neemt voor pechverhelping.
Dus in mijn geval ben ik daar zowel voor auto als moto verzekerd.
Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
-
ludo V E
ik betaal voor een gans jaar ongeveer 190 € , auto en moto voor gans EUROPA en voor mijzelf over heel de wereld ( daar ik soms ook buiten EUROPA ben ) . hierin zit alles wat u zich ook maar kunt inbeelden .hierin is ook inbegrepen iedereen die op dat ogenblik met mij meereisd . vorig jaar was ik met de moto aan het rondrijden in ex - jougoslavie ( montenegro ) toen ik ziek werd , heb er 12 dagen in het ziekenhuis gelegen . mijn moto is naar huis gebracht met een takelwagen , ikzelf met de vlieger tot in BRUSSEL en daarna met de taxi tot bij mij thuis , eerst was er een verpleegster van uit BELGIE naar mij gekomen in montenegro , deze is bij mij gebleven tot ik terug thuis was en ja het was een schoon verpleegsterke 30 jaar .dit alles heeft mij niets extra gekost , ik weet dat ik nog vele jaren kan betalen eer het bedrag op is wat dit mij had gekost als ik geen reisverzekering had . ik spreek over een goede verzekering , want dat weet u pas als u ze nodig moet hebben .
-
Fox30
Ik ga ervan uit dat iedereen die BMW rijdt toch weet dat je voor 71,61 euro volwaardig lid bent van VTB VAB (inclusief 10% korting als BMW-MC-VL lid)
* 24/24u speciale MOTORENservice in de hele BENELUX, ook voor uw eigen deur
* GRATIS transport naar de dealer van uw keuze, ook na een ongeval
* gratis goede raad van de VAB infolijn bij ongeval
* Gratis afzetten van u en uw duorijder met de polyvalente pechwagens.
het eerste jaar krijge je zelfs 14 maanden voor die prijs.
Gelukkig heb ik ze nog nooit nodig gehad, maar ik weet dat bij problemen mijn motor en ikzelf met duo veilig en zeker thuis geraak.
* 24/24u speciale MOTORENservice in de hele BENELUX, ook voor uw eigen deur
* GRATIS transport naar de dealer van uw keuze, ook na een ongeval
* gratis goede raad van de VAB infolijn bij ongeval
* Gratis afzetten van u en uw duorijder met de polyvalente pechwagens.
het eerste jaar krijge je zelfs 14 maanden voor die prijs.
Gelukkig heb ik ze nog nooit nodig gehad, maar ik weet dat bij problemen mijn motor en ikzelf met duo veilig en zeker thuis geraak.
marc, da's inderdaad zoals je het zegt. Ik had er niet meer bij stil gestaan dat we daar korting hebben. Ik heb ze dus ondertussen al eens nodig gehad (2 maal) en tot op heden heel content van. Ik hoop natuurlijk ook dat ik daar niet te veel beroep moet op doen.
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*