Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond
Zondag 21 oktober gaat de 2de editie van de Far Westrit door :
Terug een ritje richting Heuvelland en een stukje Frankrijk, de kleinere baantjes zijn er nog, doch nu wat minder in aantal, en zo komen er meer vlottere banen aan bod.
Deze rit van +/- 240 km kan gereden worden op roadbook en op GPS (bestand kan vanaf maandag aangevraagd worden op mufke_jantjegs@hotmail.com.
Opgelet tel van Jan in 't clubjournaal is niet juist,
moet 0496/30.76.28 zijn.
Vandaag begonnen met de GPS-bestanden door te sturen.
Ze geven voor zondag mooi weer uit (niet te warm, maar DROOG en ZONNIG)
Inderdaad jammer dat er een tweede rit op onze datum geplaatst wordt,
onze datum lag al vast van de vorige vergadering (28/10/2006) en stond ook al in 't clubjournaal vanaf januari.
Ook wij moeten forfait geven, zitten ook op de boot richting Engeland, maar zouden ook graag de route ontvangen als het mogelijk is.
Dus ook wij zullen een mailtje sturen.
Toch veel plezier gewenst
groetjes
Als alles op je afkomt, dan zit je op de verkeerde rijbaan
Ja het gebeurt nu meermaals dat er twee ritten zijn op 1 dag.
Zijn de leden te ijverig met ritten maken; zijn er te weinig weekends, of zijn de planners van de ritten den draad kwijt?
spijtig voor diegene die zoveel tijd in hun ritten steken om dan minder volk te trekken.
Ja het gebeurt nu meermaals dat er twee ritten zijn op 1 dag.
Zijn de leden te ijverig met ritten maken; zijn er te weinig weekends, of zijn de planners van de ritten den draad kwijt?
spijtig voor diegene die zoveel tijd in hun ritten steken om dan minder volk te trekken.
Het is maar hoe je dit bekijkt. Voor de organisator(s) van een rit is het idd niet zo leuk dat er meer dan 1 rit op een dag is maar aan de andere kant is het voor de rijder wel leuk dat hij kan kiezen. (maar dat is ook niet altijd makkelijk)
Hoe meer leden de club telt, hoe meer personen ook eens een rit in elkaar willen steken, maar zoals je zegt er blijven maar 52 zondagen per jaar beschikbaar waarvan een groot gedeelte al door veel motorrijders gebruikt wordt om hun machine in de winterstalling te houden.
De Far West was eerst gepland en stond al lang op de kalender.
Daarna is de Engeland uitstap er bij gekomen, maar deze wordt aanzien als een dagreis en zal dus hoofdzakelijk andere mensen aantrekken.
Het is al meerdere keren voorgevallen dat er zelfs toerritten zijn als er reizen zijn in dezelfde periode, en dat heeft bijna geen invloed.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
ik zal ook aan de start zijn.
Hierjuist snel de gps route aangepast naar versie 8 (ik weet d'ak achterloop)
Nu hopen dat de route werkt op mijn quest (lukt ni altijd bij mij, maar da ligt waarschijnlijk aan mij )
Tot Morgen, Stef
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Volgens mij is er tussen een DAGrit en een DAGreis maar weinig verschil, zeker als deze op slechts 70km van elkaar starten ...
Wij hebben toch weet van verschillende personen (een 15-tal moto's al dan niet met duo) die de GPS van de FarWestRit aangevraagd hebben, maar die mee gaan met de Engelandvaarders, waren dit 2 verschillende data geweest waren deze mensen zeker naar de FarWestRit gekomen ! Dus zal 't zeker wel verschil maken in de opkomst !
Enfin morgen beloofd mooi weer te worden, we hebben een 70-tal GPSroutes verstuurd en rekenen dus op een talrijke opkomst morgen !
Der zijn er ook die niet mee naar Engeland gaan omdat de Far West rit eerst op de agenda stond En omdat die rit vorig jaar een zeer mooie en goede rit was.
RUSOR schreef:Der zijn er ook die niet mee naar Engeland gaan omdat de Far West rit eerst op de agenda stond En omdat die rit vorig jaar een zeer mooie en goede rit was.
Mooie rit, niet te druk.
't is lang geleden dat ik een rit mee gemaakt heb, meestal geen tijd.
's morgens vond ik het iets te koel, op de middag was het ideaal in het zonnetje. Jammer dat de zon achter een sluier is gaan schuilen vanaf 15h
Maar 'k heb mij gejeund, en d'as het belangrijkste.
Bedankt voor de rit en proficiat aan de organisatoren.
Mooie rit, maar vandaag was ik jaloers op alle RT-rijders. Té koud, zelfs in de zon, en in "In De Vrede" te Westvleteren was 't maar 12° ... in mijn glas , zelfs op 't terras.
Na een kop warme thee thuis dan toch maar weer van gedacht veranderd en ingezien dat ne GS toch nog altijd mijn voorkeur geniet boven een RT.
Mooie rit in elk geval, en het panoramisch zicht in Cassel blijft mij boeien, ook in deze najaarszon. Proficiat aan de inrichters, Jan & Inge. Een mooie dag was alvast geboren vandaag ... .
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... )
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)