Ik wil een aantal accessoires kopen voor mijn GS.
oa .. mudguard protection, spoiler for windscreen, wide footpegs, bag below the luggage rack, extenda fender( verlengsel van de voorspoiler), een carbon spoiler boven het achterwiel, enz ...... (geen valbaren > want die heb ik)
Ik vermoed dat Wunderlich en Touratech ongeveer hetzelfde program hebben.
Bij welke leverancier koop ik best ? Wat kan ik verwachten van de kwaliteit en de prijs van beiden ? Wie heeft positieve of negatieve ervaring met deze leveranciers ?
miss wa veel vragen, maar alle info is welkom !
Dank bij voorbaat voor feedback !
Wunderlich of Touratech ?
Moderator: GVN
Van Wunderlich heb ik momenteel niks maar van Touratech heb ik onlangs enkele zaken gekocht bij Kohl in Aken.
Dit kan perfect per e-mail maar door problemen met een server heb ik dan maar een ritje naar daar gedaan na telefonische bestelling.
De persoon waar je daar terecht kan voor Touratech is Dhr. Tom Nick, deze man spreekt, mocht je Duits niet zo goed zijn, ook Engels en Frans.
De meeste spullen voor een GS(a) zijn in voorraad en zoniet hebben ze deze binnen de vijf werkdagen als het hoofdhuis van Touratech ze in voorraad hebben. Deze methode gaat sneller dan via de Belgische invoerder heb ik mij laten vertellen.
Ik heb oa een verlengstuk van het windscherm gekocht (met slotje!!) en ik ben heel tevreden van het resultaat en van de geleverde kwaliteit.
Dit kan perfect per e-mail maar door problemen met een server heb ik dan maar een ritje naar daar gedaan na telefonische bestelling.
De persoon waar je daar terecht kan voor Touratech is Dhr. Tom Nick, deze man spreekt, mocht je Duits niet zo goed zijn, ook Engels en Frans.
De meeste spullen voor een GS(a) zijn in voorraad en zoniet hebben ze deze binnen de vijf werkdagen als het hoofdhuis van Touratech ze in voorraad hebben. Deze methode gaat sneller dan via de Belgische invoerder heb ik mij laten vertellen.
Ik heb oa een verlengstuk van het windscherm gekocht (met slotje!!) en ik ben heel tevreden van het resultaat en van de geleverde kwaliteit.

Heb ook mijn bestelling bij Kohl geplaatst en heb alles laten afkomen met UPS. Over de service valt niets verkeerd te zeggen en een levertermijn van +- 1 week voor onderdelen waar je bij bestelling via RAD minstens 2 weken op moet wachten is alleen maar positief!
Helaas zat er bij de 1ste levering één verkeerde montageset in (van Touratech zo gekomen), maar de juiste heb ik intussen ook aangekregen. Voor bestellingen bij Touratech zou ik je aanraden via Kohl te bestellen.
Wunderlich kan je via de meeste Belgische BMW-dealers bestellen. Dan betaal je er natuurlijk geen verzendkosten op! Onderandere Cenmoto in Lier doet dit!
Greetz,
Hans
Helaas zat er bij de 1ste levering één verkeerde montageset in (van Touratech zo gekomen), maar de juiste heb ik intussen ook aangekregen. Voor bestellingen bij Touratech zou ik je aanraden via Kohl te bestellen.
Wunderlich kan je via de meeste Belgische BMW-dealers bestellen. Dan betaal je er natuurlijk geen verzendkosten op! Onderandere Cenmoto in Lier doet dit!
Greetz,
Hans
Het Touratech programma is uitgebreider en meer "expeditie-gericht". Touratech is ook bij RAD beschikbaar, maar ik weet niet of er een noemenswaardig prijsverschil is met Kohl (waar je als BMW MC VL-lid korting kan krijgen). Ik ken alleen de Touratech tanktas voor de 1200GS. Je ziet onmiddellijk dat over de practische bruikbaarheid is nagedacht en dat de tas van erg goede kwaliteit is.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
THX voor de info mensen !
Ga mijn lijstje doorgeven via internet. Zowel bij Wund als bij tour. Leveringstermijn is niet zo belangrijk. Winter staat voor de deur en mijnen beemer doet zijne winterslaap. Zal hem dan wel eens wakker maken voor nen update .. -))
Na wat gesnuister in hun katalogussen vindt je bij eene al wat meer of minder gadgets, zonder grote prijsverschillen. Kwalitatief zal dat ook wel zelfde zijn ... I Think. Dus kans bestaat dat alles in zelfde fabriek wordt gemaakt met verschillend disign en merk. Zoals zovele produkten.Wunderlich verkoopt ook een pak Touratech goodies
Ga mijn lijstje doorgeven via internet. Zowel bij Wund als bij tour. Leveringstermijn is niet zo belangrijk. Winter staat voor de deur en mijnen beemer doet zijne winterslaap. Zal hem dan wel eens wakker maken voor nen update .. -))
Ikzelf heb bij Wunderlich ook die extenda fender besteld, naast extra verlichting, een radiatorgrill en zo'n carbonspoiler.
Nog geen drie dagen na de betaling kwam alles via de post netjes bij mij thuis toe, behalve het laatste: de spoiler was niet meer op voorraad.
Trouwens, let op met die spoiler want ik meen ergens gelezen te hebben dat die durft afbreken -scheuren. En voor de prijs dat ze daarvoor vragen zou dat toch wel zonde zijn...
In de plaats hebben ze mij iets anders voorgesteld: een plastic spoiler die vlak achter de schokdemper met snelbinders aan het frame kan bevestigd worden. Heel eenvoudig te monteren en stukken goedkoper, met als bonus dat de schokdemper nog beter beschermd is tegen vuil, wat naar ik vermoed niet echt het geval is met de carbon spoiler.
Spreekt voor zich dat ik dat heb genomen, en ik heb er tot nu toe geen moment spijt van.
Wunderlich noemt dat een Innenkotflügel Best.-Nr.: 8160545.
Nog geen drie dagen na de betaling kwam alles via de post netjes bij mij thuis toe, behalve het laatste: de spoiler was niet meer op voorraad.
Trouwens, let op met die spoiler want ik meen ergens gelezen te hebben dat die durft afbreken -scheuren. En voor de prijs dat ze daarvoor vragen zou dat toch wel zonde zijn...
In de plaats hebben ze mij iets anders voorgesteld: een plastic spoiler die vlak achter de schokdemper met snelbinders aan het frame kan bevestigd worden. Heel eenvoudig te monteren en stukken goedkoper, met als bonus dat de schokdemper nog beter beschermd is tegen vuil, wat naar ik vermoed niet echt het geval is met de carbon spoiler.
Spreekt voor zich dat ik dat heb genomen, en ik heb er tot nu toe geen moment spijt van.
Wunderlich noemt dat een Innenkotflügel Best.-Nr.: 8160545.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
Ik zou voor Wunderlich gaan. Pasvorm en afwerking van hen vind ik stukken beter dan die van Touratroep.
Een lowbudget oplossing voor de opspattende rotzooi;
http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html
Een lowbudget oplossing voor de opspattende rotzooi;
http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!