Is dit geen koopje???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DJAIRO

Is dit geen koopje???

Bericht door DJAIRO »

Gezien op http://www.2dehands.be

http://www.2dehands.be/bmw-r90s-2785489 ... to&qq=r90s

Lijkt me geen overdreven prijs?!

Frank :-)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ik spreek me niet meer uit over prijzen...

maanden lager krijg je toch het deksel op je neus.
animal

Bericht door animal »

Prijs is niet overdreven maar een koopje zou ik het zeker ook niet noemen. Laat ons dit bij een "vrij eerlijke prijs houden" tenminste als hij in zeer goede staat is (en dat is op foto moeilijk te beoordelen)
PHILIP

Bericht door PHILIP »

heeft een 90S geen ijzeren cilinders ? (zwart)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

PHILIP schreef:heeft een 90S geen ijzeren cilinders ? (zwart)

Nee.... dat is de R100S

Hieronder zie je het verschil... (en staat ook zo beschreven in het boek 'bmw alle modellen' van Freson)

Afbeelding
hans crabbe

R 90 S

Bericht door hans crabbe »

Inderdaad de cylinders kloppen niet ! De lak ook niet ! Dus een koopje zou ik dit zeker niet noemen !
JH.
Contacteer:

Re: R 90 S

Bericht door JH. »

hans crabbe schreef:Inderdaad de cylinders kloppen niet ! De lak ook niet ! Dus een koopje zou ik dit zeker niet noemen !

nee de cilinders kloppen wel... Het is een r90s die aangeboden wordt en die heeft blinkende cilinderkappen... Tis de r100s die zwarte heeft...
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

nee de cilinders kloppen wel... Het is een r90s die aangeboden wordt en die heeft blinkende cilinderkappen... Tis de r100s die zwarte heeft...

Niet discussieren, de cilinders en niet de kleppendeksels, zijn bij een R90 S zwart.
vor de rest toch 2 ker moeten kijken, ziet er een mooie remake uit
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Idd, geen 90S, maar een omgebouwde 90/6.
Nil volentibus arduum
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Raketman schreef:Idd, geen 90S, maar een omgebouwde 90/6.
inderdaad
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

-de kleine metertjes in de kopkuip zijn van een later type, met groene belettering
- de remschijven zijn van een type pre 74 zonder gaatjes (bouwjaar moto is 75)
- is herschilderd ,wel mooi gedaan en ne keer niet in Daytona oranje
- kleur van de cilinders is zwart bij een 90S
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Het spuitwerk klopt ook niet...de kleuren staan omgekeerd en de overgangen kloppen niet. Ze zijn niet genoeg uitgewaaierd.

Verdienstelijke poging, maar 't was er wel van ver aan te zien.
Nil volentibus arduum
Shulty

Bericht door Shulty »

Ik mis precies ook het handgeschilderd biezeke op de tank?
R1150GSA '04
R1200GSA '10
hans crabbe

Hé racketman geen R 90/6

Bericht door hans crabbe »

Nu zitten jullie er ook naast (Racketman, Gonzo)

Deze moto werd onderhanden genomen door een hobbyist. Zoals zoveel modellen uit de jaren wijkt deze kwa uitzicht al serieus af van het"origineel" ! Maar pas op : als jullie beweren dat dit een /6-serie is, moeten jullie eens naar de tank, spatbord, kont, dell'ortho's... kijken. De kleuren kloppen niet, zw/w is gewisseld op tank, zwart loopt vooraan op spatbord door... Geen gaatjes in de schijven betekent dat het model '74 is, en waarschijnlijk ingeschreven in '75. De schakelaars zijn ook van '74, Die metertjes zijn van een later model. Evenals de alu-pinkers... De gietijzeren cylinders zijn vervangen door alu-exemplaren bij de revisie.

Besluit (en daar zal expert Animal het mee eens zijn)

Als u een klassieker wil kopen voor de fun en het pure rijplezier, kan een moto zoals deze een te overwegen koop zijn ALS hij echt goed bolt en de revisie goed uitgevoerd is !
Als u een beetje originaliteit wel op prijs stelt... helaas voor die prijs direct laten vallen, bij eventuele verkoop later en 't is niet "origineel"
Dan verliest u veel geld !
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Hoe "we zitten ernaast" ?

We zeggen toch identiek hetzelfde dan jij nu doet (ivm die kleuren) ?

Bij een revisie worden niet zomaar de cylinders vervangen hoor. Da's nu net één van de sterkste punten van het boxerblok. Moesten de cardans en versnellingsbakken even duurzaam zijn dan gingen ze mee tot het einde der tijden.
Die van mij is gereviseerd en heeft nog steeds zijn originele cylinders (na 180k) .

Ik denk eerder aan het feit dat sommigen ergens horen zeggen hebben dat een R90S het meeste waard is, en bij revisie maken ze van een 90/6 dan maar een 90S, in de hoop...

Nog een reden waarom ik ervan overtuigd ben dat dit nooit een 90S geweest is, is dat iemand die werkelijk de waarde van zo'n origineel model kent zich niet gaat bezighouden met het renoveren ervan met niet-originele onderdelen die het geheel dan zwaar devalueren. Dat je zoiets doet met gelijk welke andere 2-kleps boxer van die generatie OK, maar bij een 90S is dat gewoon ketterij.
Nil volentibus arduum
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

als ik mij niet vergis (maar ik ken er niets van dus da zou best wel kunnen...) hadden deze bouwjaren geen nikasil cilinders in tegenstelling tot bv rrn R100RS van late jaren 70. Dus mss heeft de eigenaar bij een revisie wel voor vervanging door Nikasil cilinders gekozen ipv boren en overmaat pistons.....In ieder geval heeft ie wel veel km's gedaan dan???Ook die Dell orto's stonden origineel op de 90S. Als ie de motor als 90S verkoopt zal dat toch ook op de papieren moeten staan dan, voorzover die er al zijn want een gelijkvormigheids attest was er vroeger niet....Aan de hand vd kader nummer kun je het wel opzoeken, dus bij twijfel kadernr opvragen.....
Voor een echte Daytona is het een normale prijs, voor een namaak, tja...als ie goed rijdt en in goede staat is....dat spuitwerk kan nog altijd aangepast worden..... Voor een goede 100/7 of 100T zie ik ook prijzen tussen de 4 en de 5000 euro....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Frank Van Herck

Bericht door Frank Van Herck »

Beste Allemaal,
Als ik dit allemaal lees (met grote interesse) vraag ik me af wat de bedoeling en het gebruik van deze aankoop is (zou zijn). Gaat het over een old-timer voor ritten en prijzen of voor het (dagelijks) gebruik? Zelf heb ik in 1977 een R 60/7 nieuw gekocht. Nu staan er 200.000 km op met grote tevredenheid en geen pannes. Wel heb ik veranderd:
- S- kuip gemonteerd (90-S look)
- Vering: vooraan Hohhyist met stabilisator, achteraan heavy-duty (BMW)
- Dubbele schijf voor
- Extra stuurdemper
- Corbin S-zadel
- Gewijzigde ontsteking.

Dankzij dit alles heb ik mijn R 60 kunnen "updaten" voor het dagelijks verkeer tot de remmen feitelijk roet in het eten begonnen te gooien voor de dagelijkse fileperikelen. Nu gebruik ik hiervoor een "moderne" K75 van 1992. Als je echt nog wil dagelijks deelnemen aan het verkeer denk ik dat een R100CS met hetzelfde uitzicht, nikasilcilinders en Brembo's de betere keuze is. Voor de bijeenkomsten is er maar één 90S, maar ik doe toch ook elk jaar de Classicrit met mijn "bastaard" 60/7
Frank Van Herck

Bericht door Frank Van Herck »

En, is de koop doorgegaan?
Plaats reactie