Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.
Dacht vandaag dat mijn brommerke mijne Sharan was. Had een hoger scherm laten zetten en mijn origineel scherm in de top-case gestoken welke natuurlijk niet dicht kon. Oplossing; 2 sukken tape erover en ju.
Thuisgekomen zo voorzichtig mogelijk de tape eraf getrokken maar.....,
hele stukken lijm bleven achter.
De top-case is in koetswerkkleur.
Hoe haal ik deze sticker-resten weg ZONDER de lak te beschadigen
Harald schreef:Of gewoon met een haardroger opwarmen en de lijm er afvegen met een doek.
Opletten dat ge uw vingers niet verbrand
Jup dat is de beste manier om het te doen, wel opletten voor, zoals Harald al zei, je vingers en ten tweede niet te dicht en niet op dezelfde plaats blijven blazen. Gewoon weg en weer de haardroger zijn werk laten doen. En dan voorzichtig de stickers en/of lijmresten eraf halen.
Toedeloe
je wrijft de resten met wat dreft in laat het zaakje een nachtje inweken. 's anderdaags de spons erover!
ps: op mijn huidige brommer heb ik op die eenvoudige manier zelfs een sticker verwijderd, zonder ook maar te krabben, te staan blazen met een haardroger, ...
pps: ik gebruik deze methode ook om insecten te verwijderen van het scherm.
Ik had deze week reflecterende stickers op mijn koffers geplakt, maar het resultaat stond mij niet aan. Het boeltje eraf getrokken en de rest van de lijm verwijdert met.... startpilot! Ging heel vlot en heeft geen sporen nagelaten.
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
Voorzichtig met Ether.
Gewoon even melden om toch teleurstellingen te vermijden ,
naargelang de ondergrond.
Ether tast vele plastieksoorten aan. Bijvoorbeeld de prijs-sticker afdoen op een CD-Doosje maakt de doos MAT.
Voor stikkers neem best je een olie-achtig product.
Bijv: met 1 liter-flesje PETROLEUM (=benzene/hydrcarboen oplosmiddel/brandstof voor vuurtjes) kom ik al jaren toe voor het verwijderen van die lijmresten .Ether gebruik ik nooit meer ,omdat je niet weet hoe de ondergrond reageert.
Om lastige stikkers te verwijderen , zelfs die dunne zilvere die je garagist
vroeger op je wagen plakte met zijn naam en adres, verkoopt met in de carrosserie vakhandel een soort ronde bruine gom die je op een boormachine zet. (systeem zoals de stalen borstels) Zonder de lak te beschadigen verwijder je alles binnen de kortste keren. Naderhand even simoniseren en klaar is kees. Misschien moeilijk te geloven als je het niet gezien hebt maar het werkt.
Gewoon met een vod en een beetje petroleum. Goedkoop en heel doeltreffend. Kan absoluut geen kwaad voor uw lak. Of inderdaad zoals Danny zei:" gewoon een forumsticker overkleven!".