Help waar stop ik mijn helm...!
Moderator: GVN
Help waar stop ik mijn helm...!
Graag ontving ik een beetje advies:
Ik rijd met een R1100RT en heb me net een schubert C2 helm aangeschaft.
Kan iemand me vertellen hoe ik die in godsnaam in één van mijn koffers kan wegbergen zonder dat hij ergens klemt (en dus ook waarschijnlijk beschadigd) ?
Zijkoffers lijkt me onmogelijk, topkoffer (standaardmodel) lukt maar met enig wringen.
alvast bedankt voor jullie input !
Robby
Ik rijd met een R1100RT en heb me net een schubert C2 helm aangeschaft.
Kan iemand me vertellen hoe ik die in godsnaam in één van mijn koffers kan wegbergen zonder dat hij ergens klemt (en dus ook waarschijnlijk beschadigd) ?
Zijkoffers lijkt me onmogelijk, topkoffer (standaardmodel) lukt maar met enig wringen.
alvast bedankt voor jullie input !
Robby
Ik weet niet of de zijkoffers van hetzelfde type zijn als een 1150RT? Indien wel, past de helm ook in de zijkoffers (ik heb ook een Shubert C2). Het is dan wel een beetje moeilijker dan in de topkoffer. Het kinstuk moet dan ergens tussen de 2 uiterste standen gepositioneerd worden. Een beetje oefenen en 't lukt wel... Gemakshalve gebruik ik in 99% van de gevallen echter de topkoffer. Kinstuk volledig opengeklapt, en 't spel gaat dicht zonder wringen.
-
Fox30
Ikzelf heb 2 Shuberts Concept helmen en een R1150RT.
Ik heb al vanalles geprobeerd, en ook laten proberen door collega's die beweerden dat het wel ging.
Slechts 1 conclusie: Het is onmogelijk om een Shuberth Concept in een R1150RT koffer te krijgen zonder hem te beschadigen.
Ik neemk aan dat de Shuberth S2 nog stiller is wegens nog meer geluidsisolatie, dus ik zou je er maar bij neerleggen dat het niet gaat lukken.
Sorry,
Fox30
Ik heb al vanalles geprobeerd, en ook laten proberen door collega's die beweerden dat het wel ging.
Slechts 1 conclusie: Het is onmogelijk om een Shuberth Concept in een R1150RT koffer te krijgen zonder hem te beschadigen.
Ik neemk aan dat de Shuberth S2 nog stiller is wegens nog meer geluidsisolatie, dus ik zou je er maar bij neerleggen dat het niet gaat lukken.
Sorry,
Fox30
-
xantingo
- Contacteer:
In de topkoffer kan het wel, zonder problemen. Ofwel is mijn Schuberth Concept kleiner dan de jouwe, of mijn topkoffer is groterFox30 schreef:Ikzelf heb 2 Shuberts Concept helmen en een R1150RT.
Sorry,
Fox30
In de zijkoffers is het mij idd ook nog niet gelukt.
...R1200RT... Shubert gebruikt idd verschillende maten buitenschalen itt goedkopere merken die 1 maat buitenschaal maken en de maatvoering slechts aanpassen middels de binnenvoering.
Een Shubert maat 57/58 past zonder problemen in de koffers van een RT.
Wel moet je idd het kinstuk iets openen.
Een Shubert maat 57/58 past zonder problemen in de koffers van een RT.
Wel moet je idd het kinstuk iets openen.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL